Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 72 van de 72

Onderwerp: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat: gerepareerd!

  1. #61

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Bij veel auto's zit daar het addertje onder het gras.Draadbreuk waar hij plooit.Ik weet niet zeker maar hangen aan de huidige diagnosekasten geen stekkers die op de deurbedrading past zodat men het vlug vindt?Slot mankeert,cv werkt niet,alarm groggy,start niet,gloeit niet bij openen deur,interierverlichting ,enz.Of is dat een slijtageonderdeel waarbij men nwe bekabeling plaatst?

  2. #62
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door domblondje Bekijk Berichten
    Bij veel auto's zit daar het addertje onder het gras.Draadbreuk waar hij plooit.Ik weet niet zeker maar hangen aan de huidige diagnosekasten geen stekkers die op de deurbedrading past zodat men het vlug vindt?Slot mankeert,cv werkt niet,alarm groggy,start niet,gloeit niet bij openen deur,interierverlichting ,enz.Of is dat een slijtageonderdeel waarbij men nwe bekabeling plaatst?
    Nee dit zijn pre Vagcom wagens, dat kennen we gelukkig niet.
    dit is nog ouderwets zoeken.....
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #63
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjverbrugh Bekijk Berichten
    En de binnenverlichting incl de kofferbak (zat een draadbreuk in de buurt van het scharnier) en ook de zoemer doen het weer! Joepie, eindelijk, en ik weet inmiddels ook veel van de electra van de 200!
    Maar ja, doe ik de deur dicht en op slot na alles gemonteerd te hebben, doet de CV van de bestuurderskant het weer niet! Die aan passagierskant had ik al gerepareed (andere blauw CVpomp er in, schakelaar daarin was stuk) dus nu is de passagierskant waarschijnlijk aan de beurt. Ook altijd wat met die oude auto's!
    Ik weet niet of het nut heeft om zo'n oude post te quoten, maar ik doe een poging...

    Uit je verhaal maak ik niet helemaal uit waar je draadbreuk nu precies zat, bij het scharnier van je kofferbak deksel?

    Ik heb ik heb namelijk exact hetzelfde probleem:
    Met de uit/aan knop doen al mijn lampjes het.
    De zoemer van "lampen aan" werkt als ik de koplampen laat branden en de deur open.
    De schakelaar in de deur opening lijkt ook te werken. Als ik die indruk gaat het "open deur" waarschuwings lampje op het dashboard wel uit.
    Laatst gewijzigd door Chaos; 25-01-17 om 23:30.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  4. #64
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Ik weet niet of het nut heeft om zo'n oude post te quoten, maar ik doe een poging...

    Uit je verhaal maak ik niet helemaal uit waar je draadbreuk nu precies zat, bij het scharnier van je kofferbak deksel?

    Ik heb ik heb namelijk exact hetzelfde probleem:
    Met de uit/aan knop doen al mijn lampjes het.
    De zoemer van "lampen aan" werkt als ik de koplampen laat branden en de deur open.
    De schakelaar in de deur opening lijkt ook te werken. Als ik die indruk gaat het "open deur" waarschuwings lampje op het dashboard wel uit.
    nee, de draadbreuk zit tussen de A styl en de relay kast, daar had rjverbrugh het over,
    daar gaat dus de zwartwitte over in geel bruine en kon hij deze niet terug vinden.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #65
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Ok, zoy bij ook altijd nog eerder genoemd relais kunnen zijn. Zo'n relais valt verder niet te testen denk ik?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust



  6. #66
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Vandaag het realais eruit gehaald. wat opvalt is dat hij anders lijkt dan wat ik op de meeste foto's zie, de mijne is ook blauw ipv zwart met onderdeel nr 447974115C Terwijl ik op internet overal hetzelfde artikel nr terug vindt maar dan met een D op het einde, Iemand enig idee wat het verschil is?

    Relais open gemaakt maar natuurlijk niets te zien. had gehoopt om een kapotte solderingen of een geplofte elco o.i.d. aan te treffen, dan was de oorzaak tenminste duidelijk geweest :P
    Laatst gewijzigd door Chaos; 18-02-17 om 14:04.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  7. #67
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Vorige post kan genegeerd worden, pootjes van de relais opgeschuurd, koperen contact puntjes opgeschuurd en hij doet het weer. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

    Volgende klusje is de kofferbak verlichting, maar dat is een draadbreuk in de massa want als ik het lampje tegen het metaal van mijn kofferbak houd dan werkt hij wel.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  8. Ad
  9. #68
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Kofferbak verlichting inmiddels ook gemaakt. Lag toch aan de schakelaar. Die heb ik open gemaakt, opgeschuurd en weer in elkaar gezet.

    Ook het lampje onder de motorkap doet het niet, ook allemaal oxidatie. Dat lampje zat zelfs zo vast dat ik gelijk het glas van de fitting draaide, compleet gaar . Heb de contacten alweer netjes kon alleen niet testen omdat ik eerst een 10w lampje moet vinden.
    Laatst gewijzigd door Chaos; 18-02-17 om 20:23.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Ik heb dat met de achterlichten van mijn sedan ook wel eens. Even eruit halen, wat schuren en hup, de verlichting werkt weer. Het wordt er niet nieuwer op.

  11. #70
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Achja beetje aanslag is niet vreemd bij spul wat bijna 30 jaar oud is.

    Zag dat mijn dashboard kastje ook een niet werkend lampje heeft. Althans ik zie dat er een schakelaar zit, maar ik kan nergens het lampje vinden!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  12. #71
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Achja beetje aanslag is niet vreemd bij spul wat bijna 30 jaar oud is.

    Zag dat mijn dashboard kastje ook een niet werkend lampje heeft. Althans ik zie dat er een schakelaar zit, maar ik kan nergens het lampje vinden!
    das bij mijn 100 hetzelfde onderdeel, het lampje zit in de schakelaar. mijn houder is defect daarom drukt de schakelaar het lampje niet meer aan.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #72
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Binnenverlichting doet het niet als de deur open gaat.

    Thnx had ik inderdaad gevonden. Vorige week 3 lampjes (motorkap, handschoenkastje en kofferbak) en de "timer" kunnen maken.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •