Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

  1. #1
    BLJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Omdat er soms verwarring is over (i) de functie van beide koelvloeistof temperatuur sensoren en (ii) de connectie van deze sensoren specifiek per Audi type, hieronder een kort verslag over het probleem bij een Audi 100 2.3 AAR motor.

    Alle correcties/opmerkingen zijn welkom!

    Probleem?
    Koelvloeistof temperatuurmeter werkt niet.

    Diagnose?
    - Temperatuur koelvloeistof aan de cilinderkop uitgemeten met infrarood thermometer: 92°. Binnenverwarming wordt ook goed warm. Thermostaat kunnen we uitsluiten.
    - Slecht contact in tellerbak is onwaarschijnlijk aangezien deze 30.000 km geleden volledig vervangen is.
    - Bedrading volledig gecontroleerd op kabelbreuk met multimeter.
    - Wanneer de T pool van connector van de 3/4 polige temperatuursensor verbonden wordt met een oneindige weerstand (massapunt) gaat de binnenmeter naar 120°.
    Conclusie: temperatuurmeter zelf werkt. Oorzaak van het probleem moet bij de aansturing (sensor) zitten.

    Meer informatie over beide koelvloeistof temperatuur sensoren:

    *2 polig is voor exclusief voor motormanagement
    Deze zit bij Audi 100 2.3 AAR onderaan op het watermondje op de cilinderkop.

    *3/4 polig is ondermeer voor binnenmeter
    Deze zit bij Audi 100 2.3 AAR bovenaan op het watermondje op de cilinderkop. De originele sensor heeft 4 polen.

    1/T geeft het signaal voor de binnenmeter van de koelvloeistof temperatuur
    2/R geeft een overheat signaal voor het Engine Control Unit om de turbodruk te verlagen (enkel van toepassing op de 1986-88 Audi 5000T/5000TQ en 1989-91 200T/200TQ)
    3/+ is de 12V connectie (enkel van toepassing op de 4 polige versie)
    4/ C geeft signaal naar controlelampje in de tellerbak wanneer de temperatuur in de cilinderkop te hoog wordt

    Meer info op: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/cooling.html

    Specifiek voor de Audi 100 2.3 AAR:
    Deze heeft origineel een 4 polige sensor, maar slechts 3 polen hebben effectief bedrading in de connector (2/R is niet aangesloten) aangezien de 2.3 5cil 10v geen turbomotor is. Wanneer deze sensor vervangen wordt door de gereviseerde 3 polige sensor, dan hebben nog slechts 2 polen effectief bedrading in de connector (3/+ is niet aangesloten aangezien deze weggelaten is op 3 polige sensor omdat deze een mechanische werking heeft).

    Oplossing?
    Aangezien beide sensoren sterk geoxideerd waren heb ik ze eerst proper gedraaid/geschuurd (zie foto’s). Daarna bleek de binnenmeter even te werken, maar na een aantal draaiuren liet deze het opnieuw afweten. Uiteindelijk de originele 4 polige sensor vervangen door een gereviseerde 3 polige. Binnenmeter werkt. Preventief heb ik ook het koelcircuit gespoeld en vernieuwd met rode G12.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door BLJ; 06-03-12 om 13:27.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistof temperatuurmeter sensor Audi 100 2.3 AAR 1993

    Duidelijk verhaal, ik heb er niets aan toe te voegen, naar aanleiding van een eerder gestelde vraag de afgelopen weken hier had ik een en ander zelf ook al zo uitgezocht, hoofdzakelijk via dezelfde bron als jij.
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistof temperatuurmeter sensor Audi 100 2.3 AAR 1993

    er zij 2 sensoren in omloop.
    de eerste 4 polige is vervangen door een 3 polige.
    beide kan mag je gebruiken.
    de sensoren zijn volledig identiek en aangezien de 4 polige sneller defect gaat is de 3 polige aan te raden.
    behalve de reeds genoemde werkt de sensor ook mee met de airco, waardoor/bij de airco wordt uitgeschakeld in geval van oververhitting of ander probleem.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Koelvloeistof temperatuurmeter sensor Audi 100 2.3 AAR 1993

    even off topic .
    je hebt dus een audi 100 c4 2.3 Quattro uit 1993? met een AAR motor?
    raar, want dit model met die motor en quattro is geproduceert van februari 1991 tot augustus 1991.
    stel je eens voor met piccas.vinden ze hier leuk.
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  5. #5
    BLJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Goed opgemerkt! De auto werd voor de eerste maal ingeschreven in 1993, maar hij zou inderdaad geproduceerd moeten zijn tussen 03-91 en 08-92 (AAR motor).
    Ik zal bovenstaande post aanpassen.
    Laatst gewijzigd door BLJ; 08-03-12 om 10:47.


  6. #6
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLJ Bekijk Berichten
    Omdat er soms verwarring is over (i) de functie van beide koelvloeistof temperatuur sensoren en (ii) de connectie van deze sensoren specifiek per Audi type, hieronder een kort verslag over het probleem bij een Audi 100 2.3 AAR motor.

    Alle correcties/opmerkingen zijn welkom!

    Probleem?
    Koelvloeistof temperatuurmeter werkt niet.

    Diagnose?
    - Temperatuur koelvloeistof aan de cilinderkop uitgemeten met infrarood thermometer: 92°. Binnenverwarming wordt ook goed warm. Thermostaat kunnen we uitsluiten.
    - Slecht contact in tellerbak is onwaarschijnlijk aangezien deze 30.000 km geleden volledig vervangen is.
    - Bedrading volledig gecontroleerd op kabelbreuk met multimeter.
    - Wanneer de T pool van connector van de 3/4 polige temperatuursensor verbonden wordt met een oneindige weerstand (massapunt) gaat de binnenmeter naar 120°.
    Conclusie: temperatuurmeter zelf werkt. Oorzaak van het probleem moet bij de aansturing (sensor) zitten.

    Meer informatie over beide koelvloeistof temperatuur sensoren:

    *2 polig is voor exclusief voor motormanagement
    Deze zit bij Audi 100 2.3 AAR onderaan op het watermondje op de cilinderkop.

    *3/4 polig is ondermeer voor binnenmeter
    Deze zit bij Audi 100 2.3 AAR bovenaan op het watermondje op de cilinderkop. De originele sensor heeft 4 polen.

    1/T geeft het signaal voor de binnenmeter van de koelvloeistof temperatuur
    2/R geeft een overheat signaal voor het Engine Control Unit om de turbodruk te verlagen (enkel van toepassing op de 1986-88 Audi 5000T/5000TQ en 1989-91 200T/200TQ)
    3/+ is de 12V connectie (enkel van toepassing op de 4 polige versie)
    4/ C geeft signaal naar controlelampje in de tellerbak wanneer de temperatuur in de cilinderkop te hoog wordt

    Meer info op: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/cooling.html

    Specifiek voor de Audi 100 2.3 AAR:
    Deze heeft origineel een 4 polige sensor, maar slechts 3 polen hebben effectief bedrading in de connector (2/R is niet aangesloten) aangezien de 2.3 5cil 10v geen turbomotor is. Wanneer deze sensor vervangen wordt door de gereviseerde 3 polige sensor, dan hebben nog slechts 2 polen effectief bedrading in de connector (3/+ is niet aangesloten aangezien deze weggelaten is op 3 polige sensor omdat deze een mechanische werking heeft).

    Oplossing?
    Aangezien beide sensoren sterk geoxideerd waren heb ik ze eerst proper gedraaid/geschuurd (zie foto’s). Daarna bleek de binnenmeter even te werken, maar na een aantal draaiuren liet deze het opnieuw afweten. Uiteindelijk de originele 4 polige sensor vervangen door een gereviseerde 3 polige. Binnenmeter werkt. Preventief heb ik ook het koelcircuit gespoeld en vernieuwd met rode G12.
    Als klem 3/+ is de 12V connectie (enkel van toepassing op de 4 polige versie) niet meer in een 3-polige sensor zit en in de connector die erop komt wel, wat moet er dan met deze draad gebeuren, moet deze in de connector worden aangepast of mag deze vrij blijven zonder verdere problemen? Ik zie dat je deze niet aangesloten hebt omdat deze een mechanische werking heeft, wat bedoel je hiermee?
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  7. #7
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    er zijn t massa puntjes op de 4 polige, deze zijn later vervangen door een 3 polige met die massa intern door gelust. ergo
    beiden kunnen ze en mogen ze door elkaar gebruikt worden.
    orgi Beahr zij betrouwbaarder in het meet bereik. dwz de niet Beahr heeft een (hetere) hogere weergaven op het temp scherm.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #8
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    er zijn t massa puntjes op de 4 polige, deze zijn later vervangen door een 3 polige met die massa intern door gelust. ergo
    beiden kunnen ze en mogen ze door elkaar gebruikt worden.
    orgi Beahr zij betrouwbaarder in het meet bereik. dwz de niet Beahr heeft een (hetere) hogere weergaven op het temp scherm.
    Dank je reactie.
    Waar ik wel niet helemaal in mee ben is volgende. De draad die in de connector zit en zou komen op de + aansluiting (linksonder) van de sensor heeft dan toch met niets meer verbinding aangezien deze klem niet meer op de sensor staat.
    Op de R aansluiting (rechtsboven) van de sensor wordt dan ook niet meer gebruikt aangezien deze in de connector niet aanwezig is.
    Samengevat, dus enkel klem T (linksboven) en C (rechtsbeneden) van de sensor worden dan enkel maar gebruikt.

    Ik had die van Beahr ook al tegen gekomen, had ook nog die van Metzger en Vemo gezien, is het op die laatste 2 dat je bedoeld dat die minder betrouwbaar zijn?
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  10. #9
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro'ke Bekijk Berichten
    Dank je reactie.
    Waar ik wel niet helemaal in mee ben is volgende. De draad die in de connector zit en zou komen op de + aansluiting (linksonder) van de sensor heeft dan toch met niets meer verbinding aangezien deze klem niet meer op de sensor staat.
    Op de R aansluiting (rechtsboven) van de sensor wordt dan ook niet meer gebruikt aangezien deze in de connector niet aanwezig is.
    Samengevat, dus enkel klem T (linksboven) en C (rechtsbeneden) van de sensor worden dan enkel maar gebruikt.

    Ik had die van Beahr ook al tegen gekomen, had ook nog die van Metzger en Vemo gezien, is het op die laatste 2 dat je bedoeld dat die minder betrouwbaar zijn?
    dat klopt, daar zit ook wel een prijs verschil tussen. (wel of geen NTC zilveren contacten ed)
    schreef het alleen onduidelijk, de ene " verdwenen" pin is een massa, deze zit nu aan het "huis"
    kijk hier ook eens bij
    http://audi100.selbst-doku.de/K%fchl...f%fchlerDefekt
    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/cooling.html
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #10
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    dat klopt, daar zit ook wel een prijs verschil tussen. (wel of geen NTC zilveren contacten ed)
    schreef het alleen onduidelijk, de ene " verdwenen" pin is een massa, deze zit nu aan het "huis"
    kijk hier ook eens bij
    http://audi100.selbst-doku.de/K%fchl...f%fchlerDefekt
    http://www.sjmautotechnik.com/troubl...g/cooling.html
    Nogmaals bedankt hiervoor, de verdwenen pin is een massa maar als ik het schema zie staat bij deze pin + (12V), is dat dan geen voeding voor de sensor ipv een massa of ben ik verkeerd met mijn redenering? Zoals ik in één van de links kan terugvinden is de 4-pins een elektronische sensor en de 3-pins een mechanische. Hierdoor is de + pin (linksonder)
    zoals die in de 4-pins sensor aanwezig is niet meer nodig bij de 3-pins sensor omdat deze mechanisch werkt en daarom ook geen voeding meer nodig heeft.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  12. #11
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro'ke Bekijk Berichten
    Nogmaals bedankt hiervoor, de verdwenen pin is een massa maar als ik het schema zie staat bij deze pin + (12V), is dat dan geen voeding voor de sensor ipv een massa of ben ik verkeerd met mijn redenering? Zoals ik in één van de links kan terugvinden is de 4-pins een elektronische sensor en de 3-pins een mechanische. Hierdoor is de + pin (linksonder)
    zoals die in de 4-pins sensor aanwezig is niet meer nodig bij de 3-pins sensor omdat deze mechanisch werkt en daarom ook geen voeding meer nodig heeft.
    je hebt idd helemaal gelijk Quattro'ke, de NTC gebruikten een 12v welke bij de niet NTC ongebruikt is.
    deze kun je gewoon laten voor wat het is, kan geen kwaad daar deze niet aangesloten is.
    wil je dus wel voor een 4 polige Beahr gaan, kun je deze gewoon gebruiken.
    ik heb hier over eea wel eens besproken maar dat is al weer een tig jaar geleden, zit niet echt vers in het geheugen meer.
    was ook op zoek naar een fraai plaatje hierover, maar die kan ik nergens meer vinden nog deze context.
    blijft wel een belangrijk onderdeel, zekers bij een turbo, daar het een fout melding afhankelijk is bij storingen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #12
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    je hebt idd helemaal gelijk Quattro'ke, de NTC gebruikten een 12v welke bij de niet NTC ongebruikt is.
    deze kun je gewoon laten voor wat het is, kan geen kwaad daar deze niet aangesloten is.
    wil je dus wel voor een 4 polige Beahr gaan, kun je deze gewoon gebruiken.
    ik heb hier over eea wel eens besproken maar dat is al weer een tig jaar geleden, zit niet echt vers in het geheugen meer.
    was ook op zoek naar een fraai plaatje hierover, maar die kan ik nergens meer vinden nog deze context.
    blijft wel een belangrijk onderdeel, zekers bij een turbo, daar het een fout melding afhankelijk is bij storingen.
    :-)
    Die voor mij moet dienen voor mijne 2.3 Coupé Quattro van '92 met NG motor.
    De Beahr zal idd wel de beste zijn maar bij opzoeken bleek die niet direct compatibel te zijn met mijne Quattro.
    De keuze waaruit ik kon kiezen was de Vemo en de Metzger. Ik heb de laatste besteld, hopelijk wil die een beetje meevallen en krijg ik zo mijn metertje van de koelvloeistoftemperatuur terug aan het werken. Een turbo of airco heeft hij niet dus zal het denk ik wel mee vallen.
    Ik moet enkel dan nog mijn probleem opgelost krijgen van mijn warm stationair toerental dat schommelt tussen de 1100 en 900 toeren.
    In ieder geval van harte bedankt voor je goede hulp, ik ben hierdoor weer wat wijzer geworden :-)
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  14. #13
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro'ke Bekijk Berichten
    :-)
    Die voor mij moet dienen voor mijne 2.3 Coupé Quattro van '92 met NG motor.
    De Beahr zal idd wel de beste zijn maar bij opzoeken bleek die niet direct compatibel te zijn met mijne Quattro.
    De keuze waaruit ik kon kiezen was de Vemo en de Metzger. Ik heb de laatste besteld, hopelijk wil die een beetje meevallen en krijg ik zo mijn metertje van de koelvloeistoftemperatuur terug aan het werken. Een turbo of airco heeft hij niet dus zal het denk ik wel mee vallen.
    Ik moet enkel dan nog mijn probleem opgelost krijgen van mijn warm stationair toerental dat schommelt tussen de 1100 en 900 toeren.
    In ieder geval van harte bedankt voor je goede hulp, ik ben hierdoor weer wat wijzer geworden :-)
    met de nieuwere ken ik mij niet zo goed uit, maar ik vermoed dat dat toerental probleem in de sigaar zit.
    maar de 2.3 5 pitters hebben toch in totaal 4 sensoren die de moto temp meten?
    2 1polige en dan 1 2 polige als ik het goed heb?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  15. #14
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    met de nieuwere ken ik mij niet zo goed uit, maar ik vermoed dat dat toerental probleem in de sigaar zit.
    maar de 2.3 5 pitters hebben toch in totaal 4 sensoren die de moto temp meten?
    2 1polige en dan 1 2 polige als ik het goed heb?
    Dat had ik ook al gelezen. Daarom heb ik die er al uit gehad en schoon gemaakt met WD40 (was eigenlijk vrij proper).
    Ik heb de weerstand over de aansluitklemmen gemeten en deze bedraagt 8.2 Ohm, dit is volgens wat ik op het forum kan terugvinden een normale waarde (zou tussen de 2 en 10 Ohm moeten liggen). Wanneer ik op het stekkertje de spanning meet die aankomt meet ik zowel bij uitgeschakeld als bij ingeschakeld contact niets, maw 0 Volt gelijkspanning.

    Denk ook dat het een sensor of 4 gaan zijn. Ik ga in de week als ik wat meer tijd heb de motor eens proberen uit te lezen (voor zover dit mogelijk is met een testlampje), hopelijk word ik daar wat wijzer van :-).
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  16. #15
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro'ke Bekijk Berichten
    Dat had ik ook al gelezen. Daarom heb ik die er al uit gehad en schoon gemaakt met WD40 (was eigenlijk vrij proper).
    Ik heb de weerstand over de aansluitklemmen gemeten en deze bedraagt 8.2 Ohm, dit is volgens wat ik op het forum kan terugvinden een normale waarde (zou tussen de 2 en 10 Ohm moeten liggen). Wanneer ik op het stekkertje de spanning meet die aankomt meet ik zowel bij uitgeschakeld als bij ingeschakeld contact niets, maw 0 Volt gelijkspanning.

    Denk ook dat het een sensor of 4 gaan zijn. Ik ga in de week als ik wat meer tijd heb de motor eens proberen uit te lezen (voor zover dit mogelijk is met een testlampje), hopelijk word ik daar wat wijzer van :-).
    uitlezen gaat prima, maar je hebt nog een deels zelf wissende fout melding.
    ik weet niet waar je vandaan komt, heb nl hier wel een uitlees vag kast staan.
    het tellen vd knipperingen gaat best makkkelijk
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  17. #16
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    uitlezen gaat prima, maar je hebt nog een deels zelf wissende fout melding.
    ik weet niet waar je vandaan komt, heb nl hier wel een uitlees vag kast staan.
    het tellen vd knipperingen gaat best makkkelijk
    Heb je een pm gestuurd.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  18. #17
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    De sensor is intussentijd vervangen, de temperatuurmeter werkt terug maar de computer uitlezen met het testlampje lukt niet.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  19. #18
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Ik heb mij vandaag zelf een lampje met drukknopje in elkaar geknutseld.
    Vervolgens dit aangesloten en gaan rijden.
    Terug thuis gekomen de motor niet afgezet en drukknopje ingedrukt gedurende 5 seconden waardoor het lampje 5 seconde brandde.
    Drukknopje losgelaten, lampje ging uit en bleef uit, dus geen code.
    Vervolgens kabel die naar de verdeler van de bobine gaat losgetrokken waardoor de motor stil viel maar contact nog opstond.
    Vervolgens opnieuw drukknopje ingedrukt gedurende 5 seconden waardoor het lampje 5 seconde brandde.
    Drukknopje losgelaten, lampje ging uit en bleef uit, dus weer geen code.
    Spijtig dat dit niet lukte, zal moeten verder zoeken.
    Laatst gewijzigd door Quattro'ke; 03-12-16 om 19:24.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

  20. #19
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistoftemperatuurmeter sensor 100 2.3 AAR

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro'ke Bekijk Berichten
    De sensor is intussentijd vervangen, de temperatuurmeter werkt terug maar de computer uitlezen met het testlampje lukt niet.
    Welke sensor heb je nu gebruikt. De 4 polige? Beetje makkelijk tevervangen?

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •