Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: Defecte Delta radio Audi 100

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Bij die onder de asbak vind ik het ook een andere kleurwarmte hebben het licht, bij de rest niet.
    Of warmte ik vind het persoonlijk schreeuwerig, die van de asbak.
    Wel mooi he je waant je net een piloot? LOL.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 06-10-14 om 22:22.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #22
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    hmm, de verlichting onder de asbak is standaard bij de nfl.
    maar idd met ledjes kom je in een ander kleurbereik.
    de ventilatie openingen zijn bij de 100 200 niet en bij de v8 wel verlicht, is trouwens wel zelf te doen hoor.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #23

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Ik ga bij mij die binnen verlichting nakijken, en wat schakelaars vervangen. Die zowiezo al wat wankel contact maakten, dus een set van 7 raamschakelaars met led erin, verlichting asbak standaard? Okee, wist ik niet. Nog geen meter s' avonds gereden, dus...

    Instapverlichting bij voeten is fraai mits je een set chique velours matten hebt. (Die heb ik net nieuw besteld in de juiste kleur ;o))

    De interieurverlichting aan de hemel hoort met een vertraging uit te gaan, maar blijft bij mij branden... En staat nu dus op "uit". Graag advies!

    De ledjes die latere A6'en hebben bij de binnenspiegel die het hele spul zachtjes uitlichten vind ik mooi.
    turn in turn out turn on

  4. #24
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    die vertraging werkt alleen met de juiste relay en de plafonschakelaar in drie standen
    aan uit en via de deurschakelaar.
    dit zorgt er tevens voor dat de ramen en of het dak ook nog elk gesloten kunnen worden
    zolang de deur niet gesloten is.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #25

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    die vertraging werkt alleen met de juiste relay en de plafonschakelaar in drie standen
    aan uit en via de deurschakelaar.
    Say that again.

    De plafondschakelaar moet in een bepaalde positie staan dus? En het relay niet kaduuk of vervangen door het verkeerde? (Nummer ervan bekend?)
    turn in turn out turn on


  6. #26
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Say that again.

    De plafondschakelaar moet in een bepaalde positie staan dus? En het relay niet kaduuk of vervangen door het verkeerde? (Nummer ervan bekend?)
    op het lampschakelaartje staat welke stand, durf het niet meteen uit het hoofd te zeggen welk relay of wel nummer erbij hoort.
    maar als je je contact uitzet blijven normaal de lampjes in de raambedieningsschakelaar te blijven branden.
    die blijft ook branden totdat de deur weer gesloten is, is dit bij jou zo?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #27

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Als er een aantal daarvan niet defect zouden zijn wel ja...

    Ik focus nu eerst even op de motor en onderstel wat na een poos stilgestaan te hebben aandacht behoeft.
    turn in turn out turn on

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Het heeft een poosje geduurd maar ik heb mijn orginele Audi Delta radio weer aan de praat. Twee problemen en twee oplossingen, na lang peinzen en nadenken.

    Het eerste probleem, de lamme knoppen heb ik opgelost met het aanschaffen van transparant siliconen isolatiehoes. Deze doormidden snijden en onder de schuivende schakelaar delen aanbrengen en de schakelcontacten komen weer vrij van de contactplaat.

    Lastiger was een alternatief te vinden voor de contactrubbertjes die stuk waren. Uiteindelijk uitgekomen op de siliconen toetsenbordmatje van een Siemens Gigaset 900 dect telefoon. Onder deze schakelaars zit een rond contactvlak die dezelfde diameter heeft dan de orignele contactrubbertjes. Enig snij en plakwerk, in elkaar schroeven en uittesten. Tata, en hij doet het weer. Wel niet zo soepel als eerst maar de knoppen zijn allemaal weer functioneel; je kunt de SAFE code weer invoeren met de 1-4 toetsen na de M en VF toetsen ingedrukt te houden.

    Volgende stap is de radio weer terug plaatsen in de audi. Maar dat kan nog wel. Iig heel blij dat mijn display weer een bemoedigend beeld geeft.

    20160210_173500705_iOS.jpg20160211_190323949_iOS.jpg20160214_140534452_iOS.jpg20160215_201430268_iOS.jpg20160215_201614882_iOS.jpg

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Creatief! Mooi werk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    dank je. Dat vonk ik zelf eigenlijk ook wel.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Zondagmiddag; mooi moment om de Delta weer terug te plaatsen in de 100. Nog een kleine 'finetune'actie; knop 2 maakte iets te snel contact waardoor de radio steeds op voorkeuze 2 terecht kwam, en soms continue contact maakte waardoor het geluid wegviel. Weer ff uitelkaar; stukje bijsnijden en weer terugplaatsen.
    Nu kijken hoe e.e.a. zich houdt tijdens het gebruik; bij rijden en warm weer enzo. Ach, ik zie wel. Weet nu hoe het zit.

    En wat staat dat weeer mooi, die originele audi autoradio!

    (alleen jammer dat ik nu de line-in van de cd-ingang van de grundig mist; de delta heeft die niet...dus iphone kan niet meer via headphone worden verbonden)

    20160221_132054924_iOS.jpg

  13. #32
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    ik zou dan denken aan een Burry, dan heb je en een handsfree phone en een muziek overdrager in je 100.
    simpel weg te werken en qua kleur nog af te stemmen op het rood.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Dank je voor de tip, maar volgens lukt het niet om de Bury rechtstreeks aan te sluiten op de delta. Ik heb vanmiddag gekozen voor een fm-modulator die direct aan te sluiten is op de antenne-ingang. Op die manier heb ik straks weer een kabeltje die via een vaste fm-frequentie de muziek van de iphone (of andere mp3 speler) ten gehore kan brengen.

  15. #34
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    een Burry heeft een optionele aansluiting voor muziek, je gebruikt dan de Burry als muziekspeler over de speakers.
    verders gewoon je radio als je zin hebt en handsfree voor de telefoon.
    maar jou oplossing kan ook, een directe antenne modulator werkt hiervoor ook, alleen heb je dan nog geen handsfree.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Klopt Viermaal, maar ik ga voor alleen muziek en werkt niet aan eoa handsfreeoplossing. Inmiddels modulator binnen en nog even puzzelen voor het aansluiten. Extra zijn nog een paar verlopen van iso-naar-din en vise versa voor de antenne en zat ik nog met de voeding ervan. Inmiddels via een tip weet ik dat de voedingskabel ook een elektrische antenne aansluiting heeft: deze (blauwe) draad kan ik als voeding voor de modulator gebruiken.
    Blijft over hoe ik de tulp-pluggen het interieur in wil hebben of dat het het gewoon weer met een kabeltje doe. Zie nog wel even. De testopstelling met de grundig deed het iig uitstekend. Mooi dat op deze manier oude autoradio's toch nog uitgebreid kunnen worden.


    WIN_20160224_16_48_21_Pro.jpg

  17. #36
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    er is een telefoon houder te koop (origineel audi 100 200 en V8), die precies aansluit aan de rechterzijde van de middenconsole.
    dan zit deze net naast de radio en bied daaronder ook genoeg ruimte voor de modulator en of bekabeling.
    zit deze niet in de weg :-)
    ik zelf had eerst een Z beugeltje in dinn iso norm alwaar ik de I-pod aan had gemonteerd.
    maar aangezien ik niet echt kapot was van mn Delta deed ik dit toen met een Becker Monza en een verloop hieraan.
    ook een radio die zich mooi leende voor de audi.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Defecte Delta radio Audi 100

    Hallo QuattroNL,
    Heb je nog steeds Delta radio's voor onderdelen ?
    Kun je mij misschien helpen, ik zoek een niet meer te gebruiken Delta.
    Groet,
    Hans.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •