Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Ik heb gister mijn Audi 80 E2 naar de garage gebracht om de verwarming te laten repareren. laatste dagen namelijk flinke ijsvorming aan de binnenkant van mn auto tijdens het rijden, en dat is nogal gevaarlijk. en ik verwacht dat dat op wintersport over 2 weken niet veel gemakkelijker gaat worden.

    nu werd ik door de garage gebeld dat ze verwachten dat de radiator voor de verwarming verstopt zit dus dat zou redelijk makkelijk te fixen zijn. Maar kwamen daarmee ook direct met de melding dat mijn koppakking lek is.

    dit is een flink dure grap om te laten vervangen, zij gaven zo´n 800 euro aan. en ze verwachtten ook niet dat een auto met een lekke pakking het gaat redden naar Oostenrijk op en neer.

    nu heb ik een beetje internet afgestruind naar mogelijkheden.
    Een daarvan is van die vloeibare goedjes in je koelvloeistof reservoir gieten die het kunnen afdichten. maar daar lees ik vooral verhalen over dat je daarmee je auto helemaal de soep in rijdt.
    een tweede is om het zelf te doen, maar ik kan nergens een goed voorbeeld of uitleg vinden over de Audi 80.

    heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
    wat zijn de do's en don't's en heb ik er speciaal gereedschap voor nodig?
    en daarnaast; hoe veel tijd zou het ongeveer vergen voor iemand met 2 rechterhanden, maar geen ervaring met motorblokken van auto's uit elkaar halen?

    alvast bedankt!
    Ran

  2. #2
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Ik vertrouw het zaakje voor geen cent, dat is mijn eerste reactie. Hoe lang ken je de garage?
    Eerst zelf even kijken.
    Audi 80 1.8 1991

  3. #3
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Er zijn wel wat dingen die je zelf kunt controleren die kunnen duiden op een lekke koppakking.

    Is je koelvloeistof troebel?
    Staat je koelvloeistof peil regelmatig lager zonder aanwijsbare lekkage?
    Heb je witte uitlaat rook en blijft dat?
    Heb je sludge onder de olie dop?
    Is je olie peil in orde?
    Als je de olie op de peilstok verwarmd verdampt het dan (gedeeltelijk) ?
    Laatst gewijzigd door Thalys; 25-01-17 om 16:42.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  4. #4
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Met betrekking tot de vraag, nee. Koppakking vervangen is koppakking vervangen. Maar ik heb eens 7000 KM gereden met een lekke koppakking. (Hierna ging de auto weg om andere reden) Er kwam ietsje olie vrij boven een bougie. De olie bleef goed en het water bleef goed. Zo nu en dan even de olie wegvegen. En nagenoeg geen olie verlies. Van de ongeveer 5 vag blokken in de jaren die achter mij liggen is een lekke koppakking verder niet aan de orde. Ze zitten ook in de oude Passat. Ik vind de vraagstelling van de garage nogal twijfelachtig. "Ze verwachten dat de radiateur verstopt zit" Ook iets wat nagenoeg niet voorkomt in de b3 en de b4. Het kan ook je kachelradiateur onder het dashboard zijn. Als die lek is wordt de auto van binnen nat. Dan ben je wel de klos. Dan moet alles achter het stuur los. En dat is iets wat wel voorkomt in de serie.
    Dus als de garage het mis heeft wie betaald er dan?

    Veel oude Audi rijders doen veel zelf en als het de radiateur is dan zet ik hem er zelf in. En als bij mij genoemde prijzen gaan klinken dat staat er een ander voor de deur. Er zijn er genoeg te koop voor een leuk prijsje. Zoeken op particulier, kijken waar hij woont, fijn als er nota's zijn en een goede reden waarom de auto weg gaat. Leeftijd, auto van de zaak of tweede auto die niet meer uit kan.
    Laatst gewijzigd door Frans Pan; 25-01-17 om 12:28.
    Audi 80 1.8 1991

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Als de auto verder in goede staat is valt een nieuwe koppakking best te overwegen. Ik heb in mijn B4 2,5 jaar terug een ruilmotor van de sloop laten zetten voor zo'n 1000 euro. Het gaat ook om een 66 kw 2.0. Economisch niet verantwoord, maar ik had de voorgaande jaren al aardig wat laten vervangen en voor weer 1000 euro zou ik waarschijnlijk geen fatsoenlijke andere auto hebben gekocht.

    Ik zou wel eens rond vragen bij andere garages. Mijn vaste garage zou het denk ik wel iets goedkoper kunnen. Het moeten wel kundige mensen zijn, want niet alle garages zijn voldoende vakbekwaam, heb ik gemerkt. Ik heb de ruil laten doen bij een andere garage, die de ruilmotor ook had liggen en zij kregen de ontsteking en distributie niet goed op tijd.


  6. #6
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paudio Bekijk Berichten
    Als de auto verder in goede staat is valt een nieuwe koppakking best te overwegen. Ik heb in mijn B4 2,5 jaar terug een ruilmotor van de sloop laten zetten voor zo'n 1000 euro. Het gaat ook om een 66 kw 2.0. Economisch niet verantwoord, maar ik had de voorgaande jaren al aardig wat laten vervangen en voor weer 1000 euro zou ik waarschijnlijk geen fatsoenlijke andere auto hebben gekocht.

    Ik zou wel eens rond vragen bij andere garages. Mijn vaste garage zou het denk ik wel iets goedkoper kunnen. Het moeten wel kundige mensen zijn, want niet alle garages zijn voldoende vakbekwaam, heb ik gemerkt. Ik heb de ruil laten doen bij een andere garage, die de ruilmotor ook had liggen en zij kregen de ontsteking en distributie niet goed op tijd.
    Maar bij Ranvh gaat het om de koppakking naast nog een vervangen van de radiator. Ik ben benieuwd of Ranvh nog reageert.
    Audi 80 1.8 1991

  7. #7
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Radiateur voor een 2 litertje kost rond de 5 tientjes en is zelf heel goed te doen. Zelfs met 2 linkerhanden.

    Eventueel koppakking vervangen hoeft ook geen 8 meier te kosten. Voor 400 kun je klaar zijn inclusief vlakken van kop.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 26-01-17 om 13:44.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ranvh Bekijk Berichten
    .......nu werd ik door de garage gebeld dat ze verwachten dat de radiator voor de verwarming verstopt zit dus dat zou redelijk makkelijk te fixen zijn.
    TS heeft het dus niet over de "gewone" radiator.....laat staan het vervangen ervan.
    Laatst gewijzigd door Kees B; 25-01-17 om 18:01.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Kachelradiateur is twee tot drie tientjes. Het werk is wel intensief, het hele dashboard moet eruit inclusief de kachelunit. Geen moeilijk werk, maar wel werk wat tijd en zorgvuldigheid eist. Goed opletten met de klemmetjes voor de kleppenbediening; na 22-26 jaar zijn deze behoorlijk bros geworden en breken snel. Als je bezig bent kun je gelijk de kachelkleppen bekleden met vilt. Heb je dat gehad.

    In het geval van de koppakking. Onderdelenkosten zijn het 'm niet. Enkel de pakking kost pakweg 40-60 euro en een pakkingsset (heb je er gelijk inlaatspruitstuk- en uitlaatspruitstukpakkingen, kleppendekselpakking en klepsteelrubbers erbij) zit aan 250 euro op z'n ongunstigste. Het vervangen van een koppakking is wel te doen, maar vereist ook zorgvuldigheid. Het aandraaien van de cilinderkopbouten dient in fases en in vaste volgorde te gebeuren. Voordat je een dergelijke onderneming gaat uitvoeren is een werkplaatshandboek (Haynes/So Wirds Gemacht) een vereiste. Kop vlakken hoeft niet persé. Het is wel aan te raden als het raakvlak van de kop ruw/beschadigd is of als de motor al ooit een keer heet is geweest en daardoor de kop mogelijk krom is getrokken.

    Qua gereedschap, voor het aandraaien van de kopbouten heb je een momentsleutel nodig die minstens tot 60 Nm gaat en bij de B3 blokken zijn de kopbouten multi-torx bouten. Dus daar zul je de bitjes voor moeten hebben, mits jouw B4 deze bouten ook heeft.

    De garage is zeker van een lekke koppakking? Welke symptomen hebben ze waargenomen? Trek in koelwater is een typisch verschijnsel eveneens als mayonaisse onder de oliedop en aan de oliepeilstok. Mayo aan de dop kan ook een gevolg zijn van korte ritjes, de mate waarin er mayo aanwezig is geeft dit weer. In ernstigere gevallen zit er ook olie in het koelwater, kunnen evt leksporen langs de kop en blok zichtbaar zijn. Als de koppakking ernstig lek is zal ie het niet naar Oostenrijk gaan halen, maar als garage zou ik ook zeggen dat je er geen kilometer mee op en neer kan terwijl met lichte lekken doorgereden kan worden.

    Mocht je het nou niet zelf aandurven om de koppakking te gaan vervangen, dan denk dat het financieel het verstandigste is om de auto af te schrijven. Immers voor de prijs dat de koppakking vervangen moet worden en waarschijnlijk ook de kachel, kun je redelijk wat nette andere Audi 80's vinden. Het jammere is dan wel dat je dan met een vreemde auto op vakantie gaat en er weer een Audi 80 van de weg is verdwenen.
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 25-01-17 om 18:54.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    wouw, wat een berg reacties al zo snel! dank jullie wel!

    - hoe lang ken je de garage? ik heb mijn auto ongeveer 2 jaar geleden bij deze garage gekocht voor maar 1000 euro, en verder weinig echte problemen gehad. Alleen een kapotte homokineet en een lekke uitlaat, beiden bij deze zelfde garage laten repareren. verder een los hangende hemel en de lak bladdert flink af.
    - Is je koelvloeistof troebel? sinds aanschaf van de auto is de koelvloeistof al een beetje bruinig maar hij is nu inderdaad heel erg troebel
    -Staat je koelvloeistof peil regelmatig lager zonder aanwijsbare lekkage? de koelvloeistof heb ik in de afgelopen 2 jaar nooit meer hoeven bijvullen dan af en toe een druppeltje. Alleen nu clak voor ik naar de garage reed viel me op dat het KVS niveau ineens een aantal cm gedaald was. ik heb nergens duidelijk lekkage gezien.
    - Heb je witte uitlaat rook en blijft dat? er komt wel witte rook uit mijn uitlaat, niet zo veel als ik op youtube voorbij heb zien komen, dus twijfelde nog of dit niet gewoon condens is met de kou buiten. Ik zal bij mijn volgende wat langere rit kijken of het blijft.
    - Heb je sludge onder de olie dop? Ja er zit inderdaad wat witte sludge onder de dop, maar zoals RvdG aangeeft heb ik laatste 2 weken wel voornamelijk korte ritjes gemaakt. Ik maak over het algemeen doordeweeks korte ritten van ongeveer 20 minuten, in de weekenden vaak wat langere ritten van 1 uur of langer.
    - Is je olie peil in orde? ik check mijn oliepeil regelmatig en zorg dat die op peil blijft, maar ik houd niet in de gaten om de hoeveel km ik bijvul.
    - Als je de olie op de peilstok verwarmd verdampt het dan (gedeeltelijk) ? deze heb ik nog niet geprobeerd, zal ik morgen even checken
    - Ze verwachten dat de radiateur verstopt zit: dit had inderdaad betrekking op de kachelradiateur
    - Als de auto verder in goede staat is valt een nieuwe koppakking best te overwegen: aangezien ik deze auto voor maar 1000 euro heb aangeschaft, verwacht ik niet dat de rest van de auto in zeer goede staat zal verkeren.
    - De garage is zeker van een lekke koppakking? Welke symptomen hebben ze waargenomen? ze concludeerde de lekke koppakking door de druk in het koelvloeistof systeem te meten met de motor aan voor zover ik heb begrepen.

    Ik zat er inderdaad al aan te denken om hem naar de sloop te brengen. Maar dat vind ik eigenlijk zonde, dan wil ik hem eerst volledig op rijden. Op z'n laatste kracht naar Oostenrijk met een volgeladen bak is misschien een iets te hoog gegrepen.
    Een nieuwe oude Audi is inderdaad ongeveer de zelfde prijs als deze garage voor een nieuwe koppakking vraagt, dus dat is ook wel een goed idee. Ik denk alleen niet dat ik deze auto nog kan doorverkopen, dus dan is de kans vrij groot dat deze alsnog naar de sloop gaat en dan denk ik dat ik hem eveneens eerst op wil rijden. het is immers mijn eerste auto

    Zelf de koppakking vervangen is misschien ook wel een leuke uitdaging. Ik weet alleen niet hoe snel zoiets fout zou kunnen gaan, en direct de hele motor in de soep draait. Misschien dat ik in mijn omgeving even kan zoeken of er bekenden zijn die zoiets eerder hebben gedaan en een handje willen helpen.

    als jullie nog tips, tricks of suggesties hebben hoor ik het graag!
    nogmaals bedankt voor alle snelle reacties!

  12. #11
    Frans Pan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Het lastige is dat je in de winter met de kou in je auto zit en dus niet kunt rijden als het koud is. De beslagen ramen worden niet warm.
    Je hebt alles goed in overweging genomen.
    Misschien staat er een leuke betrouwbare auto op gaspedaal of marktplaats. Misschien laat je hem maken.
    Je hebt advies genoeg, succes!
    Audi 80 1.8 1991

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Mijn opmerking over goede staat betrof de vervangingen en het onderhoud van de voorgaande jaren. Ik heb mijn B4 nu zeven jaar en de wagen ziet er nog redelijk uit. Kort na aanschaf (1700 euro) bleek de kachelradiateur lek en die heb ik laten vervangen voor bijna 500 euro, bij de garage waar ik inmiddels zo'n 19 jaar klant ben.

    Voordat mijn motor de geest gaf, wat overigens weinig voor komt met dit type, had ik de uitlaat, banden, remschijven en -blokken voor, dynamo en brandstofpomp laten vervangen, uiteraard naast het gewone onderhoud. Mijn garagist gaf me voluit gelijk dat ik er een goede ruilmotor in heb laten bouwen. De oude was waarschijnlijk kapot gegaan door verkeerde olie.

    Afijn, 1000 euro rechtvaardigt niet echt een forse ingreep, tenzij de rest van de auto in aantoonbaar redelijke staat verkeert. Persoonlijk weet ik niet of ik weer een Audi zou kopen. Eerder een Toyota Starlet/Corolla of Mazda 323/626 (even naar beneden om m'n mond te spoelen), gezien mijn budget.

  14. #13
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    De dikte van de mayonaisselaag checken op de dop! Is het enkel een zeer dunne laag die voor een witte aanslag op de dop zorgt? Of is het een mooie hoeveelheid voor bij een portie friet?
    Mijn 80 heeft bij ritjes van tot 5-10 km mayo aan de dop, rij ik langer dan is het weg.
    Laatst gewijzigd door Grifke94; 26-01-17 om 14:34.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Zeker nu het zo koud is. Maar ik las in Ranvh's reactie iets over druk in het koelvloeistofreservoir.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    die smurrie in de dop is echt minimaal, het bedekt niet eens het hele oppervlak van de dop. Het zou inderdaad goed kunnen zijn dat het verdwijnt bij een langere rit.
    ook zat er geen witte smurrie aan het meetstaafje voor de olie Peil.
    Ik heb vandaag bij een rit van 20 minuten ook regelmatig in mijn spiegels gekeken om de witte rook de analyseren, maar naar mijn idee is het niet bepaald meer dan bij andere oude auto's die om me heen reden.
    Ook heb ik net met lopende motor, in z'n neutraal, even in alle koelvloeistofleidingen geknepen, maar die zijn allemaal echt nog makkelijk in te knijpen. Dat duidt voor zover ik begrijp niet aan dat er te veel druk op het koevloeistof systeem staat.
    verder heb ik ook geen (merkbaar) vermogen verlies.

    Ik begin een beetje twijfels te krijgen bij de analyse van mijn garage.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Ik zou echt een goede andere garage zoeken voor een second opinion

  18. #17
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Het kan zijn dat je een klein lek hebt, wat duidelijk wordt als de boel wordt afgeperst. Daar kan je soms nog vele jaren en vele kilometers mee doorrijden. Of je het moet willen is een ander verhaal. Voor een garage is het sowieso vanzelfsprekend om te zeggen dat het z.s.m. vervangen moet worden en je er niet ver mee komt. Enerzijds voor de inkomsten, anderzijds nemen ze een groot risico als ze zeggen dat je naar Oostenrijk op en neer kan. Mocht je de pech hebben dat ie klapt, dan wordt de garage snel als schuldige aangewezen. Immers hadden zij gezegd dat die vakantie nog prima zou kunnen. Als het een goede garage is zullen ze je niet onnodig op kosten jagen, maar zullen ze ook weinig risico willen nemen om een slechte reputatie te voorkomen. Gezien de kosten van de reparatie zou je wel een second opinion kunnen vragen bij een andere garage en kijken wat hun kijk op zaken is, puur om het zeker te weten.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Mijn vaste garage zal niet snel reparaties uitvoeren zonder noodzaak. Ze hebben het vrijwel altijd enorm druk en ik ben maar een klein klantje. Als zij zeggen dat er een defect is, geloof ik het ook.

    Niet dat er nooit wat mis gaat. Destijds hebben ze 5W40 olie gebruikt bij de beurt en dat is niet direct de meest geschikte olie voor de 66 kw (al is daar ook weer discussie over en adviseren sommige databases die olie wel).

  20. #19
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen
    Veel is hier al over verteld. Het is ook moeilijk om een afweging te maken. Je kunt voor 700 euro wel een andere 80 vinden, maar over welke staat van onderhoud praat je dan? Zonder onderhoudshistorie loop je misschien vroeg of laat weer tegen hetzelfde probleem aan.

    Ik heb mijn B3 80 1991 anderhalf jaar geleden gekocht voor weinig. De auto verbruikte water. Na een hoop lekken gedicht te hebben (waterpomp, flenzen op blok) bleek de koppakking lek. Het toeval wilde dat ik de dag dat de koppakking echt doorsloeg, net nog daarvoor naar de APK was geweest en er glansrijk doorheen kwam
    In ieder geval, ik had altijd alles zelf gedaan aan mn auto en ik wilde deze klus ook klaren. Veel onderdelen heb ik toen besteld bij Wagner Autoteile, pakkingen kosten echt weinig van gerenommeerde merken zoals Elring en Victor Reinz.

    Ik heb alles aangepakt; koppakking, pakking uitlaat en inlaatspruitstuk, uitlaatflenspakking, klepseals, kopbouten nieuw, kleppen met de hand ingeslepen, nokkenaskeerring, klepdekselpakking. Volgens mij was dit in totaal voor iets van 50 euro.
    Distributieriem had ik al voortijdig vervangen dus dat was gewoon een kwestie van terug plaatsen.

    Nu afgelopen zomer heb ik ook nog de kachelradiator preventief vervangen en de kleppen van de kachel opnieuw bekleed. Thermostaat heb ik in de tussentijd ook vervangen.
    Resultaat; ik rij nu 23.000 km rond met de nieuwe pakkingen. In de winter heb ik 2 a 3 kilometer nodig en dan begint mn kachel al warme lucht te blazen. Nooit last van beslagen ramen.
    Moet er wel bij zeggen dat ik mn ramen goed schoonhoud van binnen en ik heb een actief koolfilter geplaatst onder de paravan van een B4 (deze optie had de B3 nog niet).

    Als ik terug kijk op de reparatie is het moeilijkste geweest om bepaalde bouten los te krijgen. Sommige heb ik echt met een beitel los moeten slaan om er beweging in te krijgen, dus wat sleutelervaring is zeker vereist. Ook had ik het geluk om de sleutel voor de kopbouten te kunnen lenen.
    Laatst gewijzigd door Jim_S; 29-01-17 om 10:17.

  21. #20
    Jim_S's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2005
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Koppakking vervangen B4 2.0 66 kW

    Nog even een toevoeging.
    Een koppakking moet je pas vervangen als je zeker weet dat het dat is. Mijn auto liep gewoon niet meer en de straat was wit als ik er doorheen reed.
    Wat je ook nog zou kunnen bekijken is; alle bougies eruit draaien en kijken of ze allemaal dezelfde kleur hebben. Als in een bepaalde cilinder water lekt dan is de betreffende bougie vaak wat schoon gebrand.

    Overigens ben ik ook nog niet klaar met mn auto. Ik heb een deel van mn voorophanging vervangen, maar ben daar nog niet tevreden over. Komend jaar komen er nieuwe schokbrekers onder en dan wil ik een start maken met het perfectioneren van de buitenkant. Degene die mijn auto later overneemt, zal er denk ik goed mee zijn

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •