Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    Afgelopen week had in een bijna aanrijding op de snelweg doordat mijn voorganger (een grote bus) vol in de ankers voor mij ging. Waardoor ik zelf zo hard op de rem ging dat ik vergat mijn koppeling in te trappen met als resultaat dat mijn auto wel net op tijd tot stilstand kwam maar de motor afsloeg, naar mijn idee niet heel erg en was blij dat ik niet op de achterbank van de bus voor mij zat.
    Nu begon het een kilometer of 75 verderop dat de auto even kort inhield terwijl ik al vrij lang 100 reed, verder niet heel erg over na gedacht omdat verder alles normaal leek en voelde. De dag erna gebeurde dit nog een keer terwijl ik door de stad reed en vervolgens sloeg de auto zonder stoten af, ik heb de auto gestart en er leek niets aan de hand. Tot het vandaag helemaal mis ging, horten, stoten, afslaan, heel vreemd allemaal. Ik heb nog even aan de ontsteking gedacht dat die misschien los geraakt zou kunnen zijn tijdens de noodstop maar dan zou het vanaf het begin als constanter moeten zijn, plus dat ik gevoeld heb en hij zit nog gewoon op zijn plaats. Wat zou het probleem kunnen zijn?

    Het gaat om een AUDI 80 Avant (8C, B4) 2.0 E (115Pk) uit 1994
    Recent vervangen:
    -Bougies
    -Verdelerkap + rotor
    -Benzinefilter
    -Oliefilter + Olie
    -Thermostaat
    -Klepdekselpakking

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    misschien distributieriem een paar tandjes versprongen?
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    Dat lijkt me een aannemelijke verklaring, maar daar zal een monteur of kenner antwoord op moeten geven. Spelen de problemen bij koude motor of ook als ie warm is gereden?

    Ik kan me ook indenken dat door de schok rommel in de brandstoftoevoer of tank is los geschoten. Maar een goede garage zal ook hier antwoord op kunnen geven.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    De gekkigheid begint bij een koude motor, ik was ook van plan om even langs de garage te gaan.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    Ik heb ook een distributie gehad die een of twee tandjes verkeerd stond. Vooral met koude motor was dat een ellende: inhouden, bokken, afslaan. De distributie weer goed zetten kostte me iets van 130 euro.


  6. #6
    Grifke94's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    299
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    Toevallig al iets wijzer geworden van de garage? Kan zijn dat het toeval is dat ie dat is begonnen te doen na die noodstop. ABK's hebben een luchtmassameter en volgensmij hebben vrijwel alle auto's er na een aantal jaar last van dat dat ding vervelend gaat doen. Onze Oosterburen spreken ook over een relais (Relais 30) onder de stuurkolom die defect gaat en ook voor inhouden en stotteren zorgt. Verder zijn er de andere standaarddingetjes zoals motortemperatuursensor, lambdasonde en gaspedaalsensor.
    Als je distributieriem is versprongen, dan moet er toch iets pittig mis zijn. De riem staat dan veel te los of de riemvertanding is helemaal op.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    Ik ben ook benieuwd, maar gezien de vragen is een bezoek aan de garage het beste. Wat daar uit komt is zeker interessant.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    Nou ik ben dus langs de garage geweest en het blijkt toeval te zijn. Ik houd normaal mijn oliepeil vrij goed in de gaten maar de afgelopen 2 maanden vanwege drukte het even over geslagen en dus een tijd met een veel te laag oliepeil rond gereden. Niet heel slim en vooral niet goed voor de motor natuurlijk. Bleek 1 van de bougiekabels verbrand dus die connectie was ook niet helemaal meer lekker.
    Begonnen met verse olie en 4 nieuwe bougies en een nieuw setje bougiekabels, op advies van de garage even een paar 100 kilometer maken om te kijken of het vanbinnen een beetje schoon wordt. Hij valt op het moment niet meer uit maar houdt af en toe nog even in tijdens het rijden en rookt natuurlijk. Als het zo blijft na 300km ben ik van plan de klepstoters te vervangen.
    Daarbij komt gelijk weer een vraag, als ik op kenteken en motorcode zoek krijg ik 3 verschillende gewichten in klepstoters maar welke is de juiste?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    1.117
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0E na noodstop horten, stoten, afslaan

    Op die laatste vraag kan ik geen antwoord geven, maar gezien de reputatie van deze motoren moet je echt geregeld olie peilen, zeker na wat grotere afstanden.

    Gaat het niet om klepsteelrubbers?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •