Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Wat moet ik niet vergeten voordat ik mijn dashboard weer inbouw? (80b3 1.8s)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Leeftijd
    29
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Wat moet ik niet vergeten voordat ik mijn dashboard weer inbouw? (80b3 1.8s)

    Beste Audiliefhebbers,

    Sinds kort heb ik mijn dashboard uit m’n Audi 80 1.8s (1990) gehaald om het een en ander te vervangen. Ik vroeg me af of jullie nog bruikbare tips of dingen hebben die ik niet moet vergeten voordat ik het er weer in zet. Naast alles schoonmaken en opfrissen staat dit tot nu toe op het lijstje:

    - Kachel radiateur vervangen;
    - Kachel kleppen opnieuw bekleden;
    - Wirwar van bekabeling van radio wegwerken + nieuwe bekabeling voor speakers.

    Graag verneem ik van jullie bruikbare tips!




  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Wat moet ik niet vergeten voordat ik mijn dashboard weer inbouw? (80b3 1.8s)

    Volgens mij zit de ventilator ook achter het dasbord bij een b3 toch? Zo ja zorg dat je deze even smeert of zelf vernieuwd. Ze beginnen na een tijdje te piepen tijdens draaien, dat is heel vervelend!

  3. #3
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat moet ik niet vergeten voordat ik mijn dashboard weer inbouw? (80b3 1.8s)

    Bij mijn 80 kwam het dashboard tegen de voorruit aan, omdat het in al die jaren tussen de houders wat opgebold was. Misschien een goed idee om er een houdertje bij te maken zodat dat niet gebeurt in de toekomst?

    Ook zou je een interieurfilter kunnen plaatsen (kan ook met dash erin, moet vanuit de parafaanbak). Het standaard plastic rooster van de Typ89/B3 kan je plug en play vervangen voor eentje met filter van een B4. Scheelt stank en blaadjes in de auto.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •