Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Hoe heet dit dit onderdeel? 80 B3

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Leeftijd
    27
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Hoe heet dit dit onderdeel? 80 B3

    Hi,

    Ik ben sinds deze week trots eigenaar van een audi 80 b3 met de 1.8 motor. De auto is nog in goede staat, maar heeft hier en daar wat liefde nodig. Zo schommelt onder andere de motor temperatuur flink, soms is deze 90 en soms komt de meter niet omhoog. Ik had op het forum al gelezen, dat dit de thermostaat, de sensor of de meter in het dashboard kunnen zijn. Nu was ik even onder de motorkap aan het kijken en viel mij op dat er buis lijkt te ontbreken van de motor naar de luchtfilter. Zou dit ook een mogelijke verklaring kunnen zijn? en weet iemand hoe zo een buis heet?

    Alvast bedankt!

    Mvg,
    Daan
    WhatsApp Image 2024-04-14 at 13.59.52.jpg

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe heet dit dit onderdeel? 80 B3

    Die buis / slang is er voor bedoeld om warme lucht aan te kunnen zuigen. Warmte van het uitlaat spruitstuk wordt dan gebruikt om de lucht voor te verwarmen. Volgens mij zit er aan de luchtfilterkant een was thermostaatje die dat regelt. Dit heeft geen invloed op de aangegeven motortemperatuur.

    mbt de temperatuur meting, als die soms weg valt zou ik gaan zoeken in de bedrading van de sensor en de solderingen van de printplaat van de teller unit.
    Begin maar is bij het inspecteren van de aansluitingen op de sensor zelf het is best goed mogelijk dat hier corrosie op zit, of de draden zijn gecorrodeerd.

    Met een defecte thermostaat wordt hij in de regel niet volledig warm (defect open) of te heet (defect dicht) maar er komt in iedergeval iets temperatuur in je systeem.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2024
    Leeftijd
    27
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Hoe heet dit dit onderdeel? 80 B3

    Hi Lesley,

    Dankjewel voor je reactie! Dan ga ik de bedrading controleren.

    Heb je enige idee of het kwaad kan dat de buis met voorverwarmde lucht ontbreekt?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe heet dit dit onderdeel? 80 B3

    Volgens mij was het er voor bedoeld om bevriezing in het inlaat traject te voorkomen. Of je hier last van gaat hebben in nederland kan ik je niet zeggen.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •