Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 44

Onderwerp: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Hallo audi liefhebbers,

    Hoeveel zijn er hier op het forum met een audi 80 quatro competition ik heb er namelijk ook eentje uit 1995 en was wel benieuwd na die van anderen .
    en hoeveel rijden er van in nederland want je ziet ze weinig

    ik heb een zwarte
    190.000km

    supergave wagen

    gr gerrit

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Wat is het verschil eigelijk ? Behalve dat er een 2500 van zijn gemaakt ?

  4. #4

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    140pk 2.0 16V met coupe V6 voorbumper en Votex 16 inch velgen eronder, en een vleugeltje op de kofferbak.

    Als ik me niet vergis is 'ie destijds eigenlijk voor de Italiaanse markt ontwikkeld; het belastingsysteem aldaar is (was?) gebaseerd op cilinderinhoud i.p.v. voertuiggewicht.
    Ik heb er destijds een geadviseerd aan een kennis, en ben ook voor hem op zoek gegaan naar een goede.
    Persoonlijk had er wat mij betreft een vijfpitter in gemoeten.
    De productie ervan was ook tegen het eind van de lifecycle van de B4; er waren ook colour editions en sport editions leverbaar. Audi kon aldoende mooi van een overkill aan partsstock af, en kon de B4 nog in opgefrisde vorm aan de man brengen voor de introductie van de A4.
    Helaas waren ze in Ingolstadt vergeten een vijfcilinder in het program voor de A4 op te nemen... ;o)
    turn in turn out turn on

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Bijna: het is een homologatiemodel voor de Italiaanse toerwagenraces. Zelfs de spoiler met verhogers moest gehomologeerd worden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Jaren met plezier in gereden, en ik weet er ook aardig wat van.
    Meeste hierboven al genoemd.
    Die verhogers zijn inderdaad een bekende, maar lastig te vinden soms.
    Zelfde geld voor de spoilerverlenger en de spoilerlip voor onder de voorbumper
    (ik had ze allemaal, die laatste wel als imitatie, staat wel echt dik)

    Mijne was getuned tot ongeveer 170pk, en dat gaf 'm wel wat extra's.
    Toch wordt de competition vaak betiteld als "ondergemotoriseerd", ik heb 1x in de standaarduitvoering (140pk) gereden, en die vond ik niet bepaald rap.
    Ik heb met Hartog-Tuning nog wel 'ns gesproken om in mn competition een A4 1.8T blok te lepelen (past prima, ook op de versnellingsbak), daar zit meer potentie in.
    Maar toen kwam er een S6 op mn pad, dus uiteindelijk niet doorgezet

    Er zijn er inderdaad 2500 van gemaakt, in NL zijn er nog weinig over, maar hier op het forum weet ik er wel 2 te noemen.
    Ze worden helaas ook vaak gesloopt voor onderdelen.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #7

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Hm...weet je het zeker? Dit is Spa Francpchamps en de spoiler lijkt niet op het verhoogde standaard model...

    http://youtu.be/4FDA7wUVXyg

    Maar 2500 stuks klinkt idd als een homologatiegetal...
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 28-01-13 om 23:38.
    turn in turn out turn on

  8. Ad
  9. #8
    JorisQuattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    240
    Kudos
    5
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Hm...weet je het zeker? Dit is Spa Francpchamps en de spoiler lijkt niet op het verhoogde standaard model...

    http://youtu.be/4FDA7wUVXyg

    Maar 2500 stuks klinkt idd als een homologatiegetal...
    Heb er een met een maat van me omgebouwd, hij is van hem maar ik rijd er volgens mij meer in... deze. Als ik ooit nog eens wat budget heb wil ik ook graag een comp, maar dan wel ook met 3B / ABY / AAN ombouw oid.

  10. #9

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Mooi met die bolero's! En zelf ombouwen is stukken goedkoper dan een fabrieks originele S2 limo...
    turn in turn out turn on

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    zijn dus inderdaad maar weinig van ben die van mij aan het opknappen , door de vorige eigenaren helaas niet goed opgepast qua uiterlijk .

    Auto zijn net kleine deukjes uitgehaald en wat nieuwe deuren geplaatst en helemaal laten polijsten en poetsen , toch iets kleur verschil met de nieuwe deuren , laat ze denk ik maar overspuiten dan heb ik een supermooie quattro competition.

  12. #11

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Hulde! idd er zijn weinig competitionliefhebbers. Behalve liefhebbers van sloopdelen...
    Echt by far out mijn favo B4, gewoon een lekkere bak met veel stijl.

    Ik snap eigenlijk niet waarom ik er zelf geen heb.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #12

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Franx "the B-collector"...

    het staat je wel die nickname! ;o)

    (misschien had de mijne quattrostoni moeten zijn! ;o))
    turn in turn out turn on

  14. #13

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Franx "the B-collector"...
    het staat je wel die nickname! ;o)
    (misschien had de mijne quattrostoni moeten zijn! ;o))
    Er is geen Zermatt B4 volgens mij... dus.... Moet ergens een grens trekken. (B4 in mijn geval)
    Mijn Coupé is mijn enige vreemde eend in de bijt.

    En een type audi vernoemen in je nickname heb ik altijd vreemd gevonden, 80% van de forummers rijdt binnen een jaar wat anders, wat dan?
    Vind dat altijd lullig staan... 'PietertjeV6' in een 4cyl dieseltje en 'S8Kareltje' in een A3tje 5drs.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    Hm...weet je het zeker? Dit is Spa Francpchamps en de spoiler lijkt niet op het verhoogde standaard model...

    http://youtu.be/4FDA7wUVXyg

    Maar 2500 stuks klinkt idd als een homologatiegetal...


    Dit is een echte auto uit het Italiaanse toerwagenkampioenschap, met de echte spoiler inclusief verhogers.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    ....En de stickers en extreme verlaging waren ook niet nodig voor Homologatie?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  17. #16
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    En een type audi vernoemen in je nickname heb ik altijd vreemd gevonden, 80% van de forummers rijdt binnen een jaar wat anders, wat dan?
    Vind dat altijd lullig staan... 'PietertjeV6' in een 4cyl dieseltje en 'S8Kareltje' in een A3tje 5drs.
    Om die reden ben ik verplicht altijd een A6 te blijven rijden...
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  18. #17

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    En dan was ik jou voor het gemak even vergeten ... maar idd.

    "SjorsQuattroSlineV8Turboooow" !
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #18

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Homologatiespecial klinkt enorm indrukwekkend; maar het betekend dat de basisauto die het grote publiek gewoon kan kopen een X aantal keer geproduceerd moet zijn.
    (Let op: ZIJN, en niet WORDEN. Ze moeten dus eerst gebouwd ZIJN alvorens men er een race of rally 'special' van kan presenteren)
    Een model wat 2500 keer gebouwd is, is in die zin een "beetje" exclusief. Exclusiever in iig dan alle GrpA rally kanonnen, daar moesten er 5000 gebouwd zijn.
    De GrpB wagens, die waren wel echt exclusief; het aantal lag daar op 200 stuks.

    Mijn eigen B2 quattro met de kleine vijfcilinder is met 2790 gebouwde exemplaren ook best exklusief. (geen homologatie model)
    Maar door z'n leeftijd en het feit dat ze niet verzinkt werden zijn daar nu in Duitsland en in Nederland nog minder dan 40 van overgebleven.
    De vraag die de TS hier stelt hoef ik mijzelf niet te stellen: Ik ben de eerste in NL met dit type; de RDW kende hem niet in zijn systeem.

    Ik vind de competition zeker een kloeke uitstraling hebben met al die goodies erop en eraan; alleen die viercilinder blijft een misser. Als het een speciale versie zou zijn die om belastingtechnische redenen onder die 2.0L grens had moeten blijven (Italiaans en Iers wegenbelastingsysteem), dan had Audi wat mij betreft er een JS of een RT in mogen hangen.

    edit: ik realiseer me opeens dat ' ie dan met 115 pk geen "competizione"-prestaties zou leveren; daar is een B4 te zwaar voor...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Montestoni; 01-02-13 om 13:13.
    turn in turn out turn on

  20. #19

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montestoni Bekijk Berichten
    edit: ik realiseer me opeens dat ' ie dan met 115 pk geen "competizione"-prestaties zou leveren; daar is een B4 te zwaar voor...
    Maargoed, dat doet-ie met 140pk ook niet
    Inderdaad een misser die 2.0 ACE, maarja het zal z'n reden gehad hebben.
    De rally-versie had tenminste 285pk, dat wilde dus wél vooruit.

    Bijgaand nog een artikeltje over de competition, en de originele brochure
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er meer mensen met een audi 80 quattro competition hier?

    De toerwagens moesten inderdaad maximaal tweeliter motoren hebben. De ACE was een typische multiklepper met hetzelfde makke als de 7A en alle andere multikleppers voor dit werd opgelost met handige snufjes als variabele spruitstukken en nokkenassen, namelijk te weinig power onderin. Hierdoor is het niet bepaald een plezierige motor voor filerijden geworden, maar als je 'm op z'n donder geeft gaat-ie best aardig.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •