Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Minicheck in een B3?

  1. #1
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Minicheck in een B3?

    Onlangs heb ik een boordcomputer aangeschaft, maar dit is er één met minicheck ipv de 2 controle lampjes voor koeling en remmerij die standaard in de teller van een B3 zitten.
    Volgens mij was minicheck standaard op de B4's. Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit werkend kan krijgen?
    Op het wereldwijde web kan ik helaas niet zoveel over dit onderwerp vinden. In tegenstelling tot autocheck, daar staat het internet vol mee...

  2. #2
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Minicheck in een B3?

    vraag het eens aan type 81 daar heb ik eens foto,s van gezien weet niet welke site dacht audi 80 site dat hij met een boordcomputer bezig was

  3. #3

    Standaard Re: Minicheck in een B3?

    En daar is ie al.
    Opzich zou het wel kunnen, echter moet je je kabelboom helemaal verbouwen. De minicheck heeft een eigen kleine stekker wat de controlelampjes bij de B3 niet hebben. Tevens zit de oliedruk zoemer en de lichtzoemer in de minicheck, terwijl dit bij de B3 losse relais zijn.

    Wat je beter kan doen is de minicheck uit de behuizing halen, en alleen de boardcomputer gebruiken. Als je de behuizing bij zaagt kan de originele print voor de controlelampjes van de B3 bijgeplaatst worden. Zo had ik de boardcomputer van een B4 ook in mijn gesneuvelde 90 quattro werkend gemaakt.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  4. #4
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Minicheck in een B3?

    De print van de controlelampjes heb ik een beetje bijgeknipt, en hij past. De symbooltjes kun je eenvoudig omwisselen.
    Ik heb het nog niet getest maar ik ga er van uit dat dit wel werkt.
    Weer een probleem minder.
    Was een goeie tip, hier had ik nog niet aan gedacht!
    20141031_201044.jpg20141031_201753.jpg

  5. #5

    Standaard Re: Minicheck in een B3?

    Alstu. Overigens heb ik hier nog een originele B3 boardcomputer met doorgelopen schermpje liggen. Mocht je van een scherm overzet projectje houden... Dan heb je het helemaal netjes.
    Of autocheck inbouwen. Heb ik al meermaals gedaan, is veel werk maar wel te doen. Heb ik ook nog een module van liggen.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009


  6. #6
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Minicheck in een B3?

    Hmm, dan heb ik 2 boordcomputers met een doorgelopen schermpje. ;-)
    Ik ga eerst eens kijken of ik dit aan de gang krijg, maar bedankt voor je aanbod.
    Overigens zijn die schermpjes wel te fixen. Als je maar lang genoeg er overheen wrijft om de vloeistof te verdelen en daarna lijm rond de randen smeert.
    Ik had de mijne laatst helemaal netjes, maar toen besloot ik er nog één keer aan te zitten voor het lijmen. Nu kan ik weer overnieuw beginnen.
    Autocheck wil ik misschien in de toekomst nog wel eens doen. Voorlopig heb ik nog genoeg projecten aan deze auto. Begin december moet 'ie op stal, en dan ga ik eerst met de klimatronic aan de gang.

  7. #7

    Standaard Re: Minicheck in een B3?

    Climatronic ben je ook nog wel even zoet mee, been there done that. Zit helemaal verweven in de kabelboom. Ik moest bij mijn B4 zelfs de hele aansturing van de motorkoeling aanpassen. Men heeft in alle wijsheid besloten om bepaalde modellen 12v gestuurd te maken, en andere modellen massa gestuurd. Ik heb dus een volledige nieuwe kabelboom voor de linker motorruimte mogen maken. Of je dat klusje bij de B3 ook mag gaan doen weet ik zo snel ff niet.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •