Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A2 1.4 (2002) stuurt veel zwaarder

  1. #1

    Standaard A2 1.4 (2002) stuurt veel zwaarder

    Beste mede-forumleden,
    Wij ervaren sinds kort een probleem met de besturing van onze A2.

    Het is een A2 1.4 van januari 2002, en hij heeft last van een slecht werkende stuurbekrachtiging.

    Heel apart: geen melding van waarschuwingslampjes die anders altijd overal een mening over hebben...
    De besturing gaat sinds enkele weken heel zwaar. Het vreemde is dat met hoe meer kracht je instuurt, hoe zwaarder de besturing gaat. Beweeg je het stuur met minder kracht, dan draait hij met meer gemak.

    Zou er een riem slippen? Krijg je dit als de pomp van de stuurbekrachtiging te weinig smering krijgt? Ik weet het echt niet, en na veel dure reparaties de laatste paar jaar ben ik wel een beetje klaar met de dealer...

    Wie kan me een duwtje in de richting geven? Dan kan ik een bevriende automonteur die dit ook niet meteen herkent op het juiste spoor zetten.
    Alvast bedankt! Erwin
    A2

  2. #2

    Standaard re: A2 1.4 (2002) stuurt veel zwaarder

    Heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn A2 (1.4 2001). Af en toe zwaar sturen, maar niet continue.
    Storingslampje wanneer de bekrachtiging wel werkte, geen lampje als dat wel zo was. Maar soms ook een juiste indicatie.

    Ik ben naar de dealer gegaan en die een diagnose laten stellen. Deze kwam met het bericht dat de stuurhoeksensor en/of de pomp de veroorzaker was.
    Dat eerste zou ong. E 500,- gaan kosten en gezamelijk ong. E 2000,-. Ik kon het er ook bij laten zitten en alleen het storingzoeken betalen.

    We hebben afgesproken dat de sensor zou worden vervangen en een testrit zou worden gemaakt. De volgende dag kreeg ik te horen dat de reparatie was verricht en de test (ca. 200 km. gereden) succesvol was. Sindsdien (twee weken/800 km) heb ik geen problemen meer gehad.

    De zgn. Drehsensor zoals op de factuur staat kost E 125,- ex.

  3. #3

    Standaard re: A2 1.4 (2002) stuurt veel zwaarder

    Dank voor je reactie, toch zou 't wel apart zijn als het de stuurhoeksensor blijkt te zijn. november 2009 is die namelijk vervangen... Ik ga het toch proberen want zo'n pomp is minder fijn qua kosten. Wordt vervolgd.
    A2

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    49
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2

    Standaard re: A2 1.4 (2002) stuurt veel zwaarder

    Ik weet dat dit een oud topic is, maar wil toch even reageren. Wij hebben sinds kort een A2. Deze lijkt dit probleem te hebben. Ben benieuwd of dit idd makkelijk is op te lossen ipv €500 of €2000....

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    49
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2

    Standaard re: A2 1.4 (2002) stuurt veel zwaarder

    kom op duitse audi-a2club.de dit tegen:

    Drehsensor 6Q2 423 291AX 60,20
    Kabelbinder 8Z0 971 850D 2,55
    2x Schraube N 044 800 1 0,24
    Drehwinkelsensor A+E 84,75

    machte damals incl. Märchensteuer 172,34


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •