Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Remschijven + blokken vervangen 2.6

  1. #1
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Ik ben van plan de schijven, blokken en remolie te vervangen. Als ik nu ga zoeken naar schijven komen er verschillende maten tevoorschijn dit ga ik eerst nameten. Maar welk merk bevalt het beste? Ik zit te twijfelen over Brembo of de Zimmerman sport schijven (geperforeerd). Heeft de Zimmerman sportset voordelen bij normaal gebruik of is het overbodig?
    Dus graag hoor ik jullie ervaringen of advies.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  2. #2
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Bij normaal gebruik hoef je geen "sportschijven" te monteren. Ik heb rondom TRW gemonteerd, en dat bevalt prima.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  3. #3
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterkr Bekijk Berichten
    Ik ben van plan de schijven, blokken en remolie te vervangen. Als ik nu ga zoeken naar schijven komen er verschillende maten tevoorschijn dit ga ik eerst nameten. Maar welk merk bevalt het beste? Ik zit te twijfelen over Brembo of de Zimmerman sport schijven (geperforeerd). Heeft de Zimmerman sportset voordelen bij normaal gebruik of is het overbodig?
    Dus graag hoor ik jullie ervaringen of advies.
    Brembo is niet meer dat topmerk van vroeger en Zimmerman is ook grotendeels voor de look.
    kijk is naar ATE schijven en ATE of Jurid remblokken .
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  4. #4
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert A4 Bekijk Berichten
    Brembo is niet meer dat topmerk van vroeger en Zimmerman is ook grotendeels voor de look.
    kijk is naar ATE schijven en ATE of Jurid remblokken .
    Haha, zo zie je maar dat ervaringen verschillen..

    Ik heb Jurid blokken gehad, om te janken vind ik. Als ze eens echt moeten werken vind ik ze onvoldoende. Op de Jurid schijven kwamen gewoon blauwe hittestrepen bij afremmen op Duitse snelweg.. en ze maakten erg veel geluid bij fors remmen (bedoel geen piepen). Ik heb me bij een automaterialenzaak over laten halen om Jurid te kopen, omdat alle transport/koeriersbedrijven en taxibedrijven waar zij aan leveren dit schijnbaar graag willen hebben. Misschien gaat het ze met name om de levensduur afgezet tegen de prijs...?
    Na indienen van de klacht zou Jurid in het lab mijn schijven/blokken wel gaan testen. Als het niet in orde was dan kreeg ik mijn geld terug... Toch maar met klem voorgesteld het om te draaien. Retour incl. geld terug, en dan test je maar raak. Dit werd ook gedaan in deze volgorde. Ook na een paar keer vragen nooit meer iets van gehoord helaas.

    Ik rij met volle tevredenheid op meerdere auto`s met de Zimmermann sportschijven, met sportblokken (Ferodo DS2500 in verleden op A4, en nu ceramische op de 200). Idd leuk voor de looks, maar ze doen ook echt wel wat. Ik moet wel toegeven dat sportschijven en blokken pas echt nut hebben bij veel sportief gebruik en extreme situaties. Bij normaal gebruik voldoet 'normaal spul' prima. (toegegeven: bij mij deels voor de looks dus )
    Sportblokken moeten vaak wel een klein beetje warm zijn willen ze echt hard remmen. Zowel de DS2500 als ceramisch nu remmen koud (bijna) even hard als 'normaal spul', maar warm duidelijk harder.
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 04-05-16 om 09:32.

  5. #5
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Ceramisch op geboorde of gegroefde schijven hoort niet!
    Dus blijkbaar het verkeerde advies gehad.

    Ik ben dik tevreden met de Jurid blokken en ATE schijven.

    De Ferado blokken kun je niet vergelijken met normale blokken want dit zijn sportblokken en veeeeel duurder.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Zonder typenummer van de schijven en blokken kun je niet veel, want elke fabrikant maakt zoveel verschillende soorten dat je niet kunt generaliseren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Ik ben er nog niet overuit, het gaat geen sportset worden want met de cabby rij ik niet zo sportief dat het nodig is. Het zal uiteindelijk wel Ate worden denk ik. Alvorens ik bestel ga ik eerst kijken wat er nu onder zit.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  8. Ad
  9. #8
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert A4 Bekijk Berichten
    Ceramisch op geboorde of gegroefde schijven hoort niet!
    Dus blijkbaar het verkeerde advies gehad.

    Ik ben dik tevreden met de Jurid blokken en ATE schijven.

    De Ferado blokken kun je niet vergelijken met normale blokken want dit zijn sportblokken en veeeeel duurder.
    Ik heb blijkbaar andere info gehad idd.. Het bedrijf levert o.a. aan de KLPD dus dat zit vast wel snor (het kan zijn dat ze misschien onterecht als ceramisch worden benoemd)
    Ik leer wel graag, waarom kunnen/mogen ze niet op geboorde/gegroefde schijven?

    Ervaringen verschillen dus, zoals al gezegd.

    Ik vergelijk standaard (Jurid) spul niet met sportspul, vandaar ook de "lees-enter". Ik heb Jurid gehad met slechte ervaring, dat kan. Ter vervanging van de Jurid spullen heb ik op dat moment onder de S2 standaard Brembo schijven en blokken gekocht, met betere ervaringen.
    Veel later, op andere auto`s ben ik pas aan het sportspul gegaan. Deze ervaringen beschrijf ik, zoals door de TS gevraagd.

    FerOdo blokken zijn idd niet te vergelijken met standaard spul. Sportblokken zijn idd duurder, maar kunnen ook meer.. Ferodo is wel een aardige uitschieter met de prijs (ca. € 180,- voor een setje voor de vooras). Blokken die ik nu heb zijn ca. € 140,-
    Mening: ik vind het prijsverschil de moeite waard.
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 06-05-16 om 09:01.

  10. #9

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert A4 Bekijk Berichten
    Ceramisch op geboorde of gegroefde schijven hoort niet!
    Dus blijkbaar het verkeerde advies gehad.

    Ik ben dik tevreden met de Jurid blokken en ATE schijven.

    De Ferado blokken kun je niet vergelijken met normale blokken want dit zijn sportblokken en veeeeel duurder.
    Ik zie geen enkele reden waarom een ceramisch remblok niet op een gegroefde of geboorde schijf zou werken. Veel ceramische schijven worden niet geboord ivm materiaalsterkte, maar dat is een heel ander verhaal.

    TRW/ATE/Brembo in het OE segment is allemaal hetzelfde, en zelden echt goed. Goede bite bij koud, voorspelbaar bij gewoon weggedrag (dus voor 90+% van de rijders prima), maar niet in staat om (herhaaldelijk) hard te remmen. Daar zijn ze niet voor ontwikkeld, dus het zijn geen SLECHTE blokjes/remmen. Het is een ander product.

    De combi van een geboorde schijf (Zimmermann, of wat anders) met een Ferodo DS2500 of equivalent (Hawk HP+, bijvoorbeeld, of HP2000 van Brembo) is en blijft een heerlijke allround combinatie waar iedereen blij van kan worden.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Gut zu wissen: Sie können auch ATE Ceramic Bremsbeläge mit der ATE PowerDisc verwenden. Die Bremsleistung bleibt bei dieser Paarung gleich hoch, wie bei einem ATE Original- oder OE-Bremsbelag. Das Zusammenspiel der beiden Bauteile kann aber zu einer erhöhten Geräuschentwicklung beim Bremsen führen. Grundsätzlich empfehlen wir ATE Ceramic Bremsbeläge nur mit „normalen“ d.h. glatten Bremsscheiben zu kombinieren.

    Het dus alleen over het extra geluid
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  12. #11
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Remschijven + blokken vervangen 2.6

    Het zijn uit eindelijk Brembo schijven geworden met Bosch remblokken, hele verbetering met niet erg veel remstof. Kostenplaatje €105.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •