Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Hebben cabrio s nou rem assistent en hoe werkt dat, zou het evt op een typ44 geplaatst kunnen worden?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Nee en nee.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Nee en nee.
    http://www.vroom.be/nl/autonieuws/ni...rio-model-2002

    De actieve veiligheid wordt nog verder verbeterd door het elektronische stabiliteitsprogramma ESP (standaard) met hydraulische remassistent.

    Is dit iets anders als wat ik denk wat het is?

    Het eerste nee klopt volgens die pagina dus al niet, hoe zit het met het tweede, als je niet op de hoogte bent zou het je niet netjes staan om het aan die wat wel op de hoogte zijn over te laten?
    Laatst gewijzigd door Sjonnie999; 02-10-16 om 15:50.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Ja, dat is een A4 cabriolet. Geen cabriolet gebaseerd op de 80, in dat subforum zit je nu.
    En die auto's zijn technisch in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ja, dat is een A4 cabriolet. Geen cabriolet gebaseerd op de 80, in dat subforum zit je nu.
    En die auto's zijn technisch in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken.
    Zou jij zo vriendelijk willen zijn om hem op het betreffende deel van het forum te zetten?

    Ik zou toch heel graag weer van de auto gebruik willen maken.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Waarom ga je niet kijken naar ombouw naar handbediening? Dit is echt niet over te zetten op een jaren '80-bak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    Hebben cabrio s nou rem assistent en hoe werkt dat, zou het evt op een typ44 geplaatst kunnen worden?
    Wat wil je precies retrofitten? Remassistent wordt tegenwoordig gezien als pre-brake systeem, of een extra booster zodat je minder hard op 't pedaal hoeft te staan in geval van een noodstop.

    Je kan remassistentie ook zien als rembrachtiging - in dat geval heeft de cabrio dat al af fabriek. Zonder rembekrachtiging is het wel erg zwaar rijden.

    Dus, wat wil je, en wat wil je retrofitten?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Wat wil je precies retrofitten? Remassistent wordt tegenwoordig gezien als pre-brake systeem, of een extra booster zodat je minder hard op 't pedaal hoeft te staan in geval van een noodstop.

    Je kan remassistentie ook zien als rembrachtiging - in dat geval heeft de cabrio dat al af fabriek. Zonder rembekrachtiging is het wel erg zwaar rijden.

    Dus, wat wil je, en wat wil je retrofitten?
    Wat ik wil is dat ik met minder druk op het pedaal fatsoenlijk stil kom met de wagen, mijn benen zijn niet meer wat ze waren, en worden dat ook waarschijnlijk nooit meer!

    Koppeling kan ik goed bedienen rem eigenlijk ook wel, maar kom met het vrouwtje haar auto veel beter stil als met die van (mij)
    Nou was ik op zoek naar iets zoals de ibooster en kwam tijdens die zoektocht op die rem assistant terecht, dat zou toch al stukken beter zijn als dat het was of is of niet?
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Waarom ga je niet kijken naar ombouw naar handbediening? Dit is echt niet over te zetten op een jaren '80-bak.
    Handbediening vindt ik niks!

    dan nog eerder een dubbele hevel werking op of met het pedaal!

    Ik zou mij ook een automaat kunnen aanschaffen stel ik doe dat en er gaat over een jr 1 been ervan af, dan heb ik nog een auto voor de deur staan waar ik geen gebruik van kan maken.
    Laatst gewijzigd door Sjonnie999; 02-10-16 om 21:59.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Oudere auto's, met uitzondering van Citroens, zijn nu eenmaal niet zo sterk bekrachtigd. Maak eens een proefrit in een Xantia, die biedt precies wat je zoekt en zonder aanpassing.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Tom de audi s met een bom citroen systeem hebben er geen last van die staan zo stil, ben jij soms autoverkoper, die verkopen een kind met 1 been nog een step!
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  13. #12

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    Wat ik wil is dat ik met minder druk op het pedaal fatsoenlijk stil kom met de wagen, mijn benen zijn niet meer wat ze waren, en worden dat ook waarschijnlijk nooit meer!

    Koppeling kan ik goed bedienen rem eigenlijk ook wel, maar kom met het vrouwtje haar auto veel beter stil als met die van (mij)
    Nou was ik op zoek naar iets zoals de ibooster en kwam tijdens die zoektocht op die rem assistant terecht, dat zou toch al stukken beter zijn als dat het was of is of niet?
    Koppeling gaat vaak zwaarder dan de rem, vooral met oudere auto's. Maar, wat je wil komt eigenlijk neer op een aanpassing van je volledige remsysteem. De verhouding remmen / rembooster / pedaalslag is een precair en nauwlettend berekende balans. Moderne auto's hebben een relatief hoge standaard bekrachtiging. Met andere woorden: met gewoon remmen trap je eigenlijk al vol op de rem.

    Ik heb dat - helaas - proefondervindelijk meegemaakt met een 2014 Ford Focus. Die remde - zoals je al zei - bijzonder "lichtvoetig": je hoefde maar naar het pedaal te kijken en je remde al. Lekker "safe" die goede remmen! Not. Ik moest eens wat harder remmen, en daarmee merkte je al dat harder trappen nauwelijks meer remkracht opleverde. In geval van een noodstop was er iets meer remkracht bij vol op de rem trappen, maar echt véél meer dan bij 'gewoon lichtjes afremmen' was er niet. Conclusie? Die Focus remt continu op 80% van z'n remvermogen, terwijl jij op 10% van je pedaalkracht zit!

    Levensgevaarlijk als je 't mij vraagt. Die remmen zijn dus amper te doseren, en dat wil je IRL echt NIET hebben vind ik. Die sterkere remmen zijn één grote illusie en een enorme wassen neus die z'n gevolgen nog wel eens zal laten zien. Ik durf er op te gokken dat dit soort zaken deel hebben aan de typische kop-staart botsing; automobilisten denken nog wel even te kunnen remmen.. niet dus.

    Als je dat per se wil, dan zal je de lijndruk van je auto moeten verhogen. Dat betekent dat je harder op de blokjes perst, maar, dat betekent ook dat er meer druk op de blokjes staat op 't moment dat je je rem los hebt. De rubbers en veren in je klauwen moeten dat ook kunnen tegenwerken. Weet waar je aan begint...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    ben jij soms autoverkoper, die verkopen een kind met 1 been nog een step!
    Wat wil je hiermee zeggen?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Koppeling gaat juist bezonder licht bij de 1.8 die gaat bij de quattro weer zwaarder.
    De rem bij het vrouwtje haar auto, als die voor mij zou rijden en zou vol op de rem gaan hang ik er achter in, met zekerheid!
    Wat die wagen alles erop heeft wil ik graag als mogelijk op mijn oldie.

    Wat ik daarmee zeggen wil, auto verkopers die zie alleen cijfers verkoopcijfers het jeukt ze voor de rest niet is mijn ervaring, die oldies kunnen met wat aanpassingen nog jaren langer mee als menig nieuwe auto.
    Zuiniger zijn die nieuwe wagens ja trots alles niet.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  15. #14

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    Koppeling gaat juist bezonder licht bij de 1.8 die gaat bij de quattro weer zwaarder.
    De rem bij het vrouwtje haar auto, als die voor mij zou rijden en zou vol op de rem gaan hang ik er achter in, met zekerheid!
    Wat die wagen alles erop heeft wil ik graag als mogelijk op mijn oldie.
    Ik denk dat je dat nog vies tegenvalt, buiten ESP/ABS. Al jarenlang staan we massaal in zo'n 35 meter stil vanaf 100km/u. Misschien dat jij er 37 voor nodig heeft en zij 34, maar zo werelds zal het verschil niet zijn. Mechanische grip, dat is het verschil: jij kan je wielen ook al blokkeren. Het voelt in zo'n nieuwe alleen een stuk sterker, maar in de praktijk, ho maar. Maak maar eens een noodstop in een 107 - die remt ook lekker direct. Ik rij nu regelmatig in een 2014 Opel Combo - die remt echt met een kleine teen. Maar doorremmen doen ze niet. Dan kan je beter in mijn "oude" A4 zitten die dankzij de grote klauwen juist meer slag (en iets meer kracht) nodig heeft. Die remt wél door als je doortrapt, ook bij 200km/u. Die schijnveiligheid werkt heel goed tussen de oren, maar is levensgevaarlijk in 't echt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    Wat ik daarmee zeggen wil, auto verkopers die zie alleen cijfers verkoopcijfers het jeukt ze voor de rest niet is mijn ervaring, die oldies kunnen met wat aanpassingen nog jaren langer mee als menig nieuwe auto.
    Zuiniger zijn die nieuwe wagens ja trots alles niet.
    Onzin. Bullshit. Reinste gelul van de bovenste plank. Rare opmerking.

    Jouw oldie kan inderdaad nog prima mee, en nee, dat zegt niets over nieuwe auto's. Om jouw weer lekker aan de rem te krijgen zal iemand je hele remsysteem moeten herontwerpen. Enig idee hoeveel werk daar in gaat zitten? Zou jij zoiets willen doen, aannemende dat je de kennis en middelen zou hebben, als je wist dat er misschien 2 mensen zijn die je product wilden kopen? Juist. Dat zou je niet doen.

    Je kan niet zomaar de brake booster, remcilinder en ABS pomp van een nieuwe Corsa of i20 pakken en dat in een oude Audi zetten. Niet alleen is het wagengewicht anders (en daarmee de toelaatbare vertraging, in relatie met de mechanische grip van de banden door druk en gewicht), maar ook de balans, de hefboomwerking en hoek van je pedaal (en de gewenste slag), maar ook de vacuumopbouw en -reserves.

    Drukverhoging van je remsysteem vergt een compleet herontwerp. Prima, maar kost je zo een paar duizend euro. Koop lekker een nieuwere auto. Wil je dat niet, dan zal je moeten gaan zoeken naar remblokjes die (koud) sterker happen, en al je leidingen vervangen door hard lines om enige eventuele 'flex' in de leidingen weg te halen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    Tom de audi s met een bom citroen systeem hebben er geen last van die staan zo stil, ben jij soms autoverkoper, die verkopen een kind met 1 been nog een step!
    En dan krijg je weer zo'n onzinnige opmerking...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    [QUOTE=Bastet;1746449






    Je kan niet zomaar de brake booster, remcilinder en ABS pomp van een nieuwe Corsa of i20 pakken en dat in een oude Audi zetten. Niet alleen is het wagengewicht anders (en daarmee de toelaatbare vertraging, in relatie met de mechanische grip van de banden door druk en gewicht), maar ook de balans, de hefboomwerking en hoek van je pedaal (en de gewenste slag), maar ook de vacuumopbouw en -reserves.

    [/QUOTE]
    De flex zijn er al tussen vandaan, tevens zitten er dacht G60 op, en ben eens eerlijk die wagen weegt 1125 kg ik denk dat een corsa zwaarder is?
    Of de nieuwe ford fiesta.
    Stuurbekrachtiging zou ook niet aan bij zo een wagen, toch zit er eentje op.
    Geld speelt niet zo een grote rol, als ik maar waar voor mijn geld krijg.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  18. #17

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjonnie999 Bekijk Berichten
    De flex zijn er al tussen vandaan, tevens zitten er dacht G60 op, en ben eens eerlijk die wagen weegt 1125 kg ik denk dat een corsa zwaarder is?
    Of de nieuwe ford fiesta.
    Stuurbekrachtiging zou ook niet aan bij zo een wagen, toch zit er eentje op.
    Geld speelt niet zo een grote rol, als ik maar waar voor mijn geld krijg.
    Prima, dan dokter je het toch even zelf uit? Iets waar een dozijn ingenieurs niet binnen 1 dag uit komt kan jij wel doen, omdat geld niet zo'n rol speelt?

    Kerel, lees je wel wat ik schrijf? Die nieuwe auto's remmen niet beter dan jouw auto, ze bekrachtigen alleen meer. En dat geeft een vals gevoel van 'veiligheid'. De enige manier om dat te verkrijgen is door je lijndruk (significant) te verhogen, en dat kan alleen als je een sterkere booster monteert. Maar, die kan je weer niet bedienen, omdat jouw rempedaal niet de juiste hefboomwerking heeft in een grotere booster. Het resultaat is dat je vermoedelijk alleen maar harder moet trappen voor meer remkracht.

    Alternatief is een mini boostertje erop zetten zodat je direct de maximale kracht van de booster krijgt. Nadeel daarvan is weer dat er nul reserve in zit (2x remmen en hij is 'leeg') en dat je niet door kan remmen (zoals op de nieuwe autootjes...). Je hebt overigens wel gelijk dat een Corsa qua gewicht (1060kg voor een 2016 Corsa 3-deurs) aardig in de buurt komt. Maar, dan hebben we het niet over wielbasis (kanteling / verplaatsing van massa binnen de auto), gewichtsverdeling (hoeveel hangt er op welke as?) en ook niet over regeling op basis van last (ABS of via een ashoekafhankelijke regelaar).

    Als jouw auto serieus zwaar remt, dan is er iets mis. Met 1100-1200kg en G60 remmen moet je zo stil staan. Of... je hoofdcylinder is te klein (en daar krijg je het resultaat van 'kutten met remmen').

    Edit:
    http://www.mustangsteve.com/fyi_brak...akepedals.html

    In bovenstaande link zie je diverse rempedalen uit dezelfde auto, door de jaren heen. Je ziet dat de afstand tussen het montage oog (de bovenste, het einde van het pedaal) en de aansluiting met de booster (het middelste deel) sterk wisselt. Die afstand bepaalt hoe ver je je pedaal moet intrappen om een bepaalde actie te krijgen in de booster. Een korte afstand betekent dat de booster nauwelijks ingedrukt kan worden qua afstand, maar dat je wel veel druk in de booster kan zetten: je hefboom is immers immens groot (walnoot in de scharnier van je deur). Een grote afstand betekent dat je meer kracht moet uitoefenen, maar daar staat weer tegenover dat je de slag langer kan maken. Je krijgt zo weer een iets beter doseerbaar pedaal.

    Je ziet ook dat er steeds (kleine) wijzigingen zijn, afhankelijk van motor, versnellingsbak en/of assistentie. Je kan dus niet zomaar de remmerij van auto A naar auto B verplaatsen, zonder rekening te houden met deze hefboom. Lukraak wat onderdelen in elkaar schroeven werkt niet. Je zal het hele systeem moeten doorrekenen (hoeveel druk mag je opbouwen bij hoeveel afstand, bij hoeveel pedaalkracht en dus bij welke hefboom).

    Forget it, jouw Audi zou een behoorlijke bite moeten hebben, en als-ie dat niet heeft, dan is er wat mis. Simpel zat.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Prima, dan dokter je het toch even zelf uit? Iets waar een dozijn ingenieurs niet binnen 1 dag uit komt kan jij wel doen, omdat geld niet zo'n rol speelt?


    Forget it, jouw Audi zou een behoorlijke bite moeten hebben, en als-ie dat niet heeft, dan is er wat mis. Simpel zat.
    Dat is ook het enigste wat ik wil dat hij meer bekrachtigen doet, iedere andere wat er mee rijden doet staat er zo mee stil!
    Laatst gewijzigd door Sjonnie999; 12-10-16 om 22:18.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  20. #19

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Zonder dollen: ik zou eens informeren bij een ombouwstation waar ze auto's aanpassen aan gehandicapten. Die kunnen veel. Bijvoorbeeld ook ombouwen naar handbediende remmen. Misschien kunnen zij ook je rempedaal zodanig aanpassen dat de hefboomwerking anders wordt en er makkelijker bekrachtigd wordt.

    Los van dat denk ik - in alle eerlijkheid - dat er iets mis is met je auto waardoor dit gebeurt. En voor de 10e keer: meer bekrachtigen zorgt NIET voor een kortere remweg!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #20
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Remassistent geleverd op de Cabriolet?

    Als je achter rem klauwen vast zitten dan word je rem pedaal ook al een stuk harder.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •