Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Accu leeg na een nacht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Accu leeg na een nacht

    Hallo mensen.

    Ik heb een audi Cabrio. Al een poosje mee lopen klungelen, zekeringkast vervangen (alles goed aangesloten), nieuw contactslot en een nieuwe accu. Dit kwam door het volgende probleem.

    Ooit een keer is er water in de zekeringkast gekomen, en deze was roestig geworden. Toen ik de auto ongeveer een jaar had, was ineens van de een op de andere dag de accu leeg. Toen heb ik de zekeringkast vervangen. Alles deed weer perfect, tot ik de volgende dag de auto wilde starten. Helemaal niks. Naar de garage met dat ding, is er nieuw contactslot op gezet. Was kapot. Ze zeiden al dat ik nieuwe accu moest hebben omdat deze wss bijna kapot was. Volgende morgeniet hele accu leeg. Nieuwe accu erin gezet, rijdt weer als een zonnetje. Vanmorgen proberen te starten, deur gaat open lampen gaan wel aan maar als ik de sleutel omdraai hoor ik weer dat de accu zo goed als leeg is. Enig idee wat dit kan zijn?

    Lek spanning oid? En is er een plek waar dit meest waarschijnlijk kan zijn of niet?

    (Ik ben nogal nieuw in de auto techniek dus kraak me aub niet af...)

  2. #2
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg na een nacht

    Dat er ergens stroom blijft lopen is wel zeker, maar een specifieke plek kan ik je niet geven.
    Ik zou om te beginnen eens de multimeter pakken en op de amperestand zetten, en dan één voor één alle zekeringen er uit halen en over de contactpunten meten of er ergens stroom blijft lopen. Uiteraard met contact uit en alle verbruikers uitgeschakeld. Ook geen portieren open laten staan want dan meet je de stroom van de binnenverlichting.
    Simpeler kan ik het niet maken, maar dit lijkt me goed te doen.

  3. #3
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg na een nacht

    Lijkt me een flinke lekspanning trouwens, als deze na 1 nacht een nieuw accu (hoeveel Ampère?) leeg trekt. Doe wat Typ89 zegt, en je wet in ieder gval waar je ongeveer moet gaan zoeken. Maar het kan echt iets banaals zijn. Elke waarde boven de 1500 milliampère dat weggetrokken wordt is verdacht.

    Zit er per ongeluk geen moderne radio in die verkeerd is aangesloten, waardoor deze via de constante stroom blijft trekken voor zijn geheugen?.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 03-11-16 om 21:12.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •