Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Mistlampen vervangen

  1. #1

    Standaard Mistlampen vervangen

    Beste medeforummers,

    Sinds niet al te lang ben ik de (trotse) eigenaar van een audi 80 (cabrio)

    Nu heb ik een dom probleem waar ik al uren op zit te puzzelen, heeft iemand enig idee hoe je de mistlampjes vervangt (voor in bumper). Ik kom er gewoon na uren puzzelen nog steeds niet uit.....

  2. #2

    Standaard Re: Mistlampen vervangen audi 80

    is helemaal niet moeilijk hoor. Knipperlicht er uit halen en dan 1 schroef los. Dan wip je hem er zo uit.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlampen vervangen

    Verplaatst naar het Cabriolet-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: Mistlampen vervangen

    Bedankt voor je reactie, helaas blijkt het niet zo simpel. Knipperlicht komt eruit, maar mistlicht kan maar 2 cm naar voren kantelen, waarna die vast blijft zitten achter wat plaatwerk. Of is het de bedoeling dat ie naar buiten schuift? Dan zie ik 2 lipjes aan de binnenkant die wederom nig vast zitten achter de bumper in dit geval. Tis al een oud beestje dus forceren met al dat 25 jarige plastic heb ik tot nu toe niet gedaan...

  5. #5

    Standaard Re: Mistlampen vervangen

    Ondertussen andere lamp wél losgekregen. Maar lampje is oke, zekering oke, maar geen licht. Iemand enig idee wat het dan kan zijn?


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlampen vervangen

    De schakelaar, corrosie.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Mistlampen vervangen

    Het groene ledje in de schakelaar licht wel op, maargoed schakelaar kan zeker in zon vochtig hok als een cabrio het eens begeven. Enig idee hoe je deze eruit wipt?

  8. Ad
  9. #8
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlampen vervangen

    Via Google zijn er wel wat (duitstalige) how-to's met foto's te vinden betreffende het verwijderen van de middenconsole en schakelaars..

  10. #9
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlampen vervangen

    Sschakelaartje eruit halen is niet zo moeilijk. Zit vast met een metalen clipje aan de bovenkant van het sschakelaartje. Gewoon voorzichtig met een dun gereedschap in drukken en dan kun je de schakelaar er zo uit schuiven.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Mistlampen vervangen

    Het zit gewoon geklemd met dat clipje: de voorkant van de knop zit trouwens op de behuizing van de schakelaar geklikt. Dus als je die loswipt, kun je ook met n dun tangetje de schakelaar naar voren trekken. Als je ergens een schroevendraaier achter zet, is het wel handig om even een doek of zo te gebruiken, dat je geen krassen in je dashboard maakt.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •