Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 'losse' versnellingspook

  1. #1

    Standaard 'losse' versnellingspook

    Hallo,

    Ik kwam laatst een afrit af die erg kort bleek te zijn en heb toen alles moeten inzetten om de bocht te kunnen halen- versnellingsbak kreeg nogal een klap. Tevens heb ik recentelijk een paar schakelfoutjes gemaakt (kggggrrrrr geluid).... :oops:

    en ontdekte ik net dat mijn oliepeil te laag is. :oops:

    Nou merk ik dat ik soms erg lastig in zn twee schakel van 1, en tevens dat ik m met nogal wat moeite in zn achteruit krijg.

    Wat me vooral opvalt is dat ik de versnellingspook een paar centimeter verticaal kan optillen. Wat ik nu onmiddelijk ga doen is mn olie aanvullen; later deze week nieuw oliefilter installeren (heb ik al thuis) en volledige nieuwe olie.

    Maar ik ben bang dat die versnellingsbak toch een tikkie heeft gehad; wat betekent het feit dat ik mn pook kan bewegen in verticale richting? Is that bad???

    Arne
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  2. #2

    Standaard

    van de versnellingspook wil zeggen dat het gewrichtje versletten is(van de versnellingspook). Is eenvoudig te vervangen naar het schijnt. ik denk dat dit al eens is langs gesweest op het forum. :roll:
    En de olie verversen van de versnellingsbak kan ook geen kwaad. Schakeld meestal beter dan voorheen.
    Veel succes ermee.

    Gegroet jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  3. #3

    Standaard

    olie van de motor heeft geen zak te maken met het al dan niet goed schakelen.

    en hoe dat je de bak een klap kunt geven terwijl je keihard aan het remmen bent??? pook los stuur vast en de rest zoekt de auto wel uit toch??
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    de rest zoekt de auto wel uit toch??
    Zonder ESP?

    Zal wel teruggeschakeld hebben en de koppeling iets wat bruut hebben laten opkomen, terwijl het toerental zich er nog niet voor leende.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf ook het schakelmechanisme vervangen bij mijn cabrio. Is zelf goed te doen.
    Nieuw kost een set 40-50 euro. Bij Coen Donkers koste deze me kompleet met schakel stang 15 euries. Had er toen nog meerdere liggen. Is al eerder een topic van geweest, compleet met foto,s.

    Hans


  6. #6

    Standaard

    dat valt dus mee.

    Idd, als ik alleen remmend op die bocht was afgegaan had ik het niet gehaald. Met risico op blokkeren voorwielen dus in zn twee gehakt...

    Mooi geluid gaf het wel

    Ik heb nu mn olie bijgevuld en net 200km gereden met 130+. Heb toch het idee dat het soepeler loopt en schakelt. Maar ik zal mn bakolie ook ns vervangen. Bedankt voor de andere tips, als iemand dat forumtopic weet, volgaarne (zoek anders zelf wel).

    Nog n vraagje: er zijn quickshifters te koop, eigenlijk alleen verkorting van je pook geloof ik. Maar zou dat het euvel van het gewrichtje ook wegnemen?

    Mooi dat de vervanging van die boel financieel wel meevalt. Bedankt voor de antwoorden.
    S4 B8 - couple of NSX'es :)

  7. #7

    Standaard

    mag ik misschien op dit topic inhaken met een soort gelijk ding.

    Mijn Pookknop zit goed vast gedraait aan de pook, en toch draait de knop regelmatig, ligt dit aan hetzelfde gewrichtje?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    is het plaatje dat los ligt. Je kan dat plaatje waar het schakelpatroon op staat verdaaien. Had ik ook last van en ik denk dat er nog meer mensen hier last van hebben.

    Gegroet Jan
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    is het plaatje dat los ligt. Je kan dat plaatje waar het schakelpatroon op staat verdaaien. Had ik ook last van en ik denk dat er nog meer mensen hier last van hebben.

    Gegroet Jan
    dat meen je toch niet ......toch ?

  11. #10

    Standaard

    yep 8)
    Trots eigenaar van 0pk aan AUDI power en (185pk + 240pk mercedes power)

  12. #11

    Standaard

    ik kon hem niet met de hand draaien, heb hem er wel uitgehaald en ff gelijmt met loctite, nu maar even afwachten .. zou erg dom van me zijn als dat het was heheheh..

  13. #12
    Quattro'ke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 'losse' versnellingspook

    Ik heb dit probleem sinds kort ook, of het is me vroeger niet opgevallen maar ik kan de versnellingspook ook een paar cm omhoog trekken met mijne Coupé. Is dit normaal, is dit gevaarlijk en is dit gemakkelijk op te lossen?
    Laatst gewijzigd door Quattro'ke; 14-03-17 om 17:07.
    1 dag geen Audi gereden, dag komt nooit meer terug. ;-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •