Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 85

Onderwerp: Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

  1. #1

    Standaard Schema/HELP elektrische ontgrendeling afdekplaat Cabriolet

    Bij mijn Audi 80 Cabriolet uit 1992 functioneert de elektrische ontgrendeling van de afdek-kap/plaat waar de cabriokap (handbediend) onder schuil gaat niet meer... vervelend moet ik deze met een "sleuteltje" elke keer openen...
    Ben nu op zoek naar een elektrisch schema of evt. tips om dit in orde te maken!?
    Schakelaar ontgrendeling zit in de "B" portier stijl aan de bestuurders kant welke te zien is als het portier geopend wordt.
    Wie weet raad?!

    [mod:5340550679]Verplaatst uit FAQ Elektronica. SVP forumomschrijvingen lezen alvorens een topic te plaatsen.[/mod:5340550679]

  2. #2
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Is al een en ander over geschreven op dit forum.

    Heb je hier wat aan?
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  3. #3

    Standaard Afdekplaat cabrioletkap gaat niet open

    Dag allemaal,

    Na een hoop dagen van regen en weinig zon was het vandaag een heerlijke dag om weer een keer open te rijden.
    Toen ik mijn auto gestart had en de beschermkap wilde openen met het knopje in de bestuurders portier merkte ik dat er weinig gebeurde.
    Wel hoor ik mijn kofferbak op slot gaan, dus het knopje werkt goed.
    Ik heb mijn achterbank in zijn geheel eruit gehaald. Zover ik weet zit daar het schakelrelai achter. Bij het bedienen van het knopje hoor je hem schakelen maar zonder resultaat. Na een uur rotzooien heb ik de hoop een beetje opgegeven en heb alles weer terug gebouwd. Tot mijn grote verbazing werkte alles weer.....Dit duurde jammer genoeg niet lang......toen ik mijn kap dicht wilde doen aan het einde van de rit werkte hij weer niet........Whaaaaaaaaaa....... Ik heb de Audi dealer gebeld wat zo´n schakelrelai kost.......€ 416,00 was het antwoord......pffffffff.......dat is wel heel veel geld.......En ik weet niet eens of dit wel het probleem is...... Nu mijn vraag: Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad ? Ik heb een Audi Cabriolet uit 1992

  4. #4

    Standaard

    hetzelfde probleem gehad,ben naar coen donkers geweest in vechel,700 euries armer maar het werkt wel weer allemaal.
    :-D Geen idee wat het was .
    geen geld maar toch rijk

  5. #5

    Standaard Kapje loshalen in je portier

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cheperic Bekijk Berichten
    hetzelfde probleem gehad,ben naar coen donkers geweest in vechel,700 euries armer maar het werkt wel weer allemaal.
    :-D Geen idee wat het was .
    Ik had hetzelfde probleem. Je moet gewoonje kapje loshalen van het knopje. Droogmaken, siliconenspray erop terugplaatsen. Zonde van je 700 euro. Gewoon af en toe dit herhalen en je hebt er geen last meer van. Overigens kan je ook handmatig de kap openen. Hopelijk ben je dit niet vergeten


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard

    Heb je de handrem sensor al onderzocht (de handrem dient aangetrokken te zijn voor het openen van de kap)

  7. #7

    Standaard Opbergvak ontgrendeling

    Geachte Audifans,

    Ik heb sinds kort een audi cabriolet uit 1991, met een handmatig dak. Wanneer ik het dak open doe gaan keurig de ramen naar beneden, maar wanneer ik probeer het vak open te doen.... gebeurt er werkelijk helemaal niets. ik weet dat hier al het nodige over gesproken is, maar na langdurig zoeken heb ik nogsteeds niets kunnen vinden wat bruikbaar is. het is bij mij niet het geval dat de kabels bij het scharnierpunt gebroken zijn, aangezien deze nog relatief nieuw zijn (aan de buitenkant te zien). Het ligt ook niet aan het schakelaartje, aangezien ik al een nieuwe heb uitgeprobeerd. Wanneer ik de stekkers die naar de ontgrendeling voor het opberg vak gaan los haal en de auto opslot doe, blijft het apparaat onder de achterbank voor de CV? een continu tikkend geluid maken. Wanneer ik de knop in de deurstijl indruk gebeurt er niets, ik hoor ook niet dat de auto probeerd de kofferbak opslot te doen of iets dergelijks. Tevens brand er geen lichtje op het dashbord. Heeft er toevallig iemand nog een stroomloopschema voor een cabrio uit 1991? mijn dank zou groot zijn.

    Vriendelijke groet,

    Jaap

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Opbergvak ontgrendeling

    Tikkend geluid zou wel eens een relais zijn.
    Ik zou eerst beginnen met het ea. te meten. Ik weet niet of een handmatig dak nog een regelapparaat heeft dan wel beperkt. Zo ja lees 'm eerst uit.

  10. #9
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Opbergvak ontgrendeling

    Stroomloopschema's mag voor mij ook extra exemplaartje bijzijn.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  11. #10

    Standaard Re: Opbergvak ontgrendeling

    Ik heb wel een schema, maar geen tijd om te scannen.

  12. #11

    Standaard Re: Opbergvak ontgrendeling

    Misschien dat de audi dealer me kan helpen aan een schema'tje, daar zal ik morgen eens even kijken. Weinig hoop, want hij is meestal niet erg behulpzaam. wanneer ik wel een schema heb zal ik jou ook even een kopie sturen Veek.

  13. #12
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Opbergvak ontgrendeling

    gracias
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    33
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard cabrio afdekkap 1992

    Beste Collega's, sinds kort ben ik in het bezit van een 80 cabrio met manuel dak.
    Nu is het volgedne aan de hand: via het handleidingsboekje moet ik bepaalde stappen volgen om het dak te openen en zo ook de afdekplaat( daar waar het dak ingaat)
    Jammergenoeg gaat de afdekplaat niet vanzelf open en moet ik het dmv de noodsleutel openen.
    Kan ieman mij aub vertellen cq uitleggen hoe dit systeem inelkaar zit; bijv; is er iets verbonden via de handrem of iets anders.

    Alvast hartelijk bedankt, Andrew

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: cabrio afdekkap 1992

    Waarom plaats je dit in het subforum voor VAG-COM? Topic verplaatst...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard Re: cabrio afdekkap 1992

    als het goed is staat alles in de handleiding die je hebt.

    Ik heb zelf een cabrio met automaat gehad en daar moest ik in ieder geval:
    1. handrem erop en automaat in P
    2. dak ontgrendelen via handel bij achteruitkijkspiegel
    3. als het goed is zakken dan de ramen en gaat ook de achterklep op slot (als dat niet gebeurt stopt het proces en gaat de afdekkap ook niet open)

    Zoek ook eens hier op het forum, iedere cabriorijder komt hier met ongeveer dezelfde vragen...

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Posts
    156
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: cabrio afdekkap 1992

    Ik heb ook een cabriolet en heb hier wel al vaker over gelezen,er staat me iets bij dat er een breuk in de kabel is volgens mij bij de achterklep oid.
    Het vervangen ervan schijnt wel zelf te doen te zijn maar het neemt wel een aantal uren in beslag.

  18. #17

    Standaard Re: cabrio afdekkap 1992

    Ik heb zelf ook dit probleem gehad (je hoorde ook geen klik als je op de zwarte knop in de deur drukte) en na wat gezoek bleek dat mijn schakelaar van de handrem niet goed werkte. Nadat ik een nieuwe schakelaar erop had gezet werkte ook de afdekklep weer. Bij mijn buurman bleek dat zijn klep niet open ging vanwege een kapotte waarschuwingslamp van de handrem.
    only audi build cars

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Beste audi rijders,

    Ik ben nog niet in het bezit van een audi 80 cabrio maar ik wil er wel 1 gaan aanschaffen. Nu kan ik een mooie audi cabrio kopen van 1992, alles lijkt naar wens behalve dat de deksel van het dak niet meer elektrisch open gaat, nu handmatig. Ik vroeg mij af wat hier de oorzaak van kan zijn en of het grote kosten heeft om te laten repareren. Als het meevalt of eigenlijk niet noodzakelijk is ben ik van plan de auto aan te schaffen.

    Bvd,
    Robert

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Had je hier al rondgekeken?

    Dan had je waarschijnlijk dit ook al gevonden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Vraag over niet werkende cabrio dakdeksel

    Hallo Robert,

    Het kan, zoals in eerdere topics ook beschreven, aan het kabelboompje van de kofferbak liggen. Gaat het kofferdeksel wel op slot met de centrale vergrendeling? Als dit niet het geval is kun je de kofferdeksel eens proberen handmatig op slot te doen en vervolgens de kap proberen. Doet die het dan wel dan is het waarschijnlijk de kabelboom. Doet de kap het nog steeds niet dan zijn er twee verdachten: nog steeds de kabelboom, of het stuurapparaat voor de kap. Je zult dit moeten uitzoeken.

    Het vervangen van de kabelboom is een klus die je, als je een beetje handig bent, in een ochtend uit kunt voeren. Je zou eventueel met de verkoper kunnen afspreken dat de de auto wilt kopen, met als voorbehoud dat deze eenvoudige reparatie effectief is.

    Succes! Post even wat foto's (showroom) als je de auto gekocht hebt!

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •