Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 106

Onderwerp: Defecten, aansluiten en vervangen elektrische antenne

  1. #1

    Standaard Defecten, aansluiten en vervangen elektrische antenne

    Hallo.
    Van mijn 80cabrio bouwjaar 2000 is de electrische antenne defect. Schijnen reparatie-sets te bestaan
    maar moeten vlgs. dealer uit het buitenland komen en kan zeer lang duren.
    Nu overweeg ik de antenne te vervangen door een originele maar nergens een merk of type vinden.
    Wie kan mij verder helpen kan eventueel foto's van bestaande antenne sturen.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb een reparatieset besteld bij de dealer. Deze sets staan bij de dealer in backorder,maw. ze moete van duitsland komen. Het heeft 3 werkdagen geduurd en ik had het. Ik denk ongeveer een 2-tal maanden terug. (kostprijs: een 50€). Een nieuwe antenne kost meer dan 200€ en is ook bij de dealer te bestellen. Ik denk dat de dealer U iets probeert wijs te maken.

  3. #3
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Hier hetzelfde en nog steeds met hetzelfde probleem. Hij komt er maar voor 20% uit. En smeren heeft geen zin.
    Dacht dat het van het merk Hirschmann was, je kan deze ook apart kopen en monteren.
    Deze dacht ik
    http://www.goldclassics.nl/Mercedes-...he-antenne-70/
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  4. #4

    Standaard

    Het is geen Hirschmann maar een Fuba antenne. Ik geloof vroeger door Bosch verdeeld.
    Koop een reparatieset ( tandwieltje, antenne,kabel) Het is het tandwiel gemaakt uit pvc welke kapot is: meestal de tandjes versleten. Indien je er in Nederland geen vindt, wil ik steeds één bij ons bestellen en U opsturen. Ik ben in Belgie woonachtig (Oost-Vlaanderen).

    Frank

  5. #5
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Waar kan je zo'n reparatieset dan kopen, bij de dealer. Ben van Antwerpen dus...
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.


  6. #6

    Standaard

    Inderdaad, bestellen bij een VAG-dealer.

    Frank

  7. #7
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    zulle we dat eens doen...niet dat ik naar radio luistere maar zo'n lange antenne is wel sexy op de cab.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard

    Bij het vervangen van de antenne in je cabriolet:

    LET OP!! Op het huis van de antenne (zwart stuk plastic) zit een sticker met informatie over de uitvoering en kleur van de auto! Kopieer deze sticker, deze gegevens staan nergens anders in de auto vermeld!!

  10. #9
    bartcabrio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    96
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Als het alleen het tandwiel is heb ik die nog wel 1 liggen.
    bij mij was het elec. gedeelte kapot. heb er toen van 2, 1 gemaakt.

  11. #10

    Standaard

    Geld dit ook voor een antenne van een type 81 audi gt ?
    Wat betreft dat tandwieltje, of evt die complete hirschman antenne?
    De antenne die ik origineel heb is nogal een kleintje.

  12. #11

    Standaard Electrische antenne

    Als ik de radio uitzet dan hoor ik het motortje van de antenne draaien. Echter als ik de radio aanzet dan hoor ik niks.
    Heeft er iemand een stroomschema van de electrische antenne en van de radio? Er zitten twee draadjes op de iso stekker van de radio die ik niet kan plaatsen.
    Het gaat om een cabrio van bouwjaar 1995 met een ABK motor.

  13. #12

    Standaard

    Als u uw radio verwijderd zit er boven op de radio een stikker geplakt. Dit is tenminste het geval bij de Gamma cc radio. Hier staat aangegeven waar de kabel voor het antenne moet worden aangesloten. Hier bedoel ik dus mee het signaal voor contact aan en uit. Welk type radio heeft u het over?

    U geeft aan dat u het motortje hoort draaien, maar functioneert de antenne wel of niet?

    http://www.audicabrio.info/co/showth...d=16369&page=1

    Hier op een ander forum kan u zien hoe de antennen is ingebouwd. Misschien dat daar het probleem zit, ik heb zo'n zelfde reparatie setje besteld omdat mijn antenne niet helemaal meer in gaat.
    Audi A3 8V, VW Golf 6

  14. #13

    Standaard

    Ik heb een aftermarket radio. De orginele radio zat er helaas niet bij. Heb jij misschien een foto van de sticker bovenop de radio?
    Als je de radio aanzet dan moet je het motortje horen lopen, maar dat hoor ik dus niet. Als ik 'm uitzet dan hoor ik 'm wel lopen.
    Ik heb de antenne handmatig omhoog gedaan. Als ik de radio uitzet dan gaat 'ie niet in een keer naar beneden dus een reparatie setje biedt de uitkomst.
    Wat ik mij dus afvraag wordt de in- & uitschakeling van het motortje geschakeld over hetzelfde draad?

    Bedankt voor de link. Ik moet een kijken hoe ik de antenne compleet uit de auto kan verwijderen.

  15. #14

    Standaard

    Op deze link kan je zien waar op de iso stekker de draad voor de motorantenne zou moeten zitten.

    http://www.tobias-albert.de/ta_autoh...connector.html

    Zie blok A nummer 5.
    De witte kabel in de radio schacht is Standard de kleur voor de schakeluitgang van motor antenne. Ik durf nu nog niet met zekerheid te zeggen dat dit de enige kabel is op de spanningskabel na.
    De aansluiting van de iso stekker worden de volgende twee aansluiting gebruikt voor de motorantenne.

    Ik begin volgende week met het uitbouwen van de motorantenne om deze te reviseren. Dan kan ik wat meer vertellen over welke kabels waarvoor zijn.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A3 8V, VW Golf 6

  16. #15

    Standaard

    Dank je voor je antwoord.
    Ik zie dat pin 5 bij mij is aangesloten. Als er een nieuwe keuring op de auto zit dan ga ik eens naar de antenne kijken, bestel ik meteen een revisie setje.
    Weet jij hoe je die antenne (spriet) los krijgt van het chassis?

  17. #16

    Standaard

    Waar dient deze stekker voor? Hij komt uit de iso stekker van de auto.
    Laatst gewijzigd door Cambridge; 08-11-09 om 22:39.

  18. #17

    Standaard

    Voor aankomend weekend staat gepland om de antenne te vervangen. Zou hier foto’s van maken om alles wat duidelijker te krijgen. Kijk dan ook meteen waarvoor die iso kabel is die je bedoeld.
    Audi A3 8V, VW Golf 6

  19. #18

    Standaard

    Dan wacht ik dat geduldig af.
    Alvast bedankt!

  20. #19

    Standaard

    Is het nog gelukt?

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cambridge Bekijk Berichten
    Is het nog gelukt?
    Had verwacht dat de antenne al geleverd zou zijn door de audi dealer. Deze is er helaas nog niet. Dus ook nog geen resultaat.
    Audi A3 8V, VW Golf 6

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •