Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

  1. #1
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    Ik wil tzt mijn voorstoel eruit halen, om zo (de minimale) slijtageplekken opnieuw in de originele stof te laten bekleden. Wat moet ik doen? Zijn het een paar bouten die los moeten, kunnen de rails blijven zitten of komt er meer bij kijken? Zover ik zie, is bijvoorbeeld de hoogteverstelling van de stoel geintegreerd in de stoel zelf.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Posts
    101
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    Zal op zelfde wijze gaan als mijn vorige B4. Midden onder de voorstoel zit een rail met aan voorzijde een boutje. Deze los draaien. Verder 2 plastic doppen verwijderen aan achterzijde van glijrails. Achter de voorstoel. Nu kan de stoel achteruit geschoven worden tot hij achter uit de rails loopt. Stoel vervolgens uit auto nemen.

    Succes, dirk

  3. #3
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    Dank je, daar kan ik wat mee.

  4. #4

    Standaard Re: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    Let erop dat je afdeklijsten van de looprail (stripje kunststof) er effe afhaalt,als je met filnk geweld naar achter schuift breken ze en je kan theoretisch de stoel niet uit de rail krijgen (afdek). doppie eruit wippen en je schuift ze er zo af. Daarna idd de stoel zo ver mogelijk naar achterschuiven.

    Tip: let op je kunststof schuifblokjes aan je stoel die in de de rial beweging kunnen geven, deze speling kán tot afkeur leiden indien versleten.
    Vervangen is simpel en je bent voor jaren klaar.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Let erop dat je afdeklijsten van de looprail (stripje kunststof) er effe afhaalt,als je met filnk geweld naar achter schuift breken ze en je kan theoretisch de stoel niet uit de rail krijgen (afdek). doppie eruit wippen en je schuift ze er zo af. Daarna idd de stoel zo ver mogelijk naar achterschuiven.

    Tip: let op je kunststof schuifblokjes aan je stoel die in de de rial beweging kunnen geven, deze speling kán tot afkeur leiden indien versleten.
    Vervangen is simpel en je bent voor jaren klaar.
    Dank voor het aanvullend advies.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Let erop dat je afdeklijsten van de looprail (stripje kunststof) er effe afhaalt,als je met filnk geweld naar achter schuift breken ze en je kan theoretisch de stoel niet uit de rail krijgen (afdek). doppie eruit wippen en je schuift ze er zo af. Daarna idd de stoel zo ver mogelijk naar achterschuiven.

    Tip: let op je kunststof schuifblokjes aan je stoel die in de de rial beweging kunnen geven, deze speling kán tot afkeur leiden indien versleten.
    Vervangen is simpel en je bent voor jaren klaar.
    Zijn dit van die groene blokjes? ik vond er laatst een onder mijn stoel. kon niet echt bepalen waar het voor was. Je kan mijn stoel heel lichtjes omhoog en beneden duwen. denk zon 2 cm heen en weer. is dit reden tot afkeur? en komt dit door die blokjes?

  7. #7

    Standaard Re: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    Die blokjes zijn meestal zwart of wit, ik zeg niet dat groen niet kan hoor, heb ze alleen nog nooit gezien in die kleur. 2cm, ja, dan zou je denken dat ze er niet tussen zitten.
    maar het is meer de beweging die je krijgt als je de hoofdsteun vastpakt en naar links en rechts beweegt, als dat speling oplevert in die richting óf hij gaat een beetje diagonaal zijn er twee of eentje weg-versleten.

    Het zou een APK/punt kunnen zijn. bij de gordelcheck, sjorren sommige APK/mannen ook effe aan je stoelen. Volgens mij is het wel een punt bij teveel speling.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    Enige idee waar ik die blokjes kan vinden/kopen. Verschillende onderdelen sites laten mij niks vinden. Bij mijn bestuurders stoel zijn ze verdwenen. Bij de andere stoel zie ik inderdaad van die witte blokjes zitten.
    Die groene blokjes zijn trouwens van de stoelverwarming bedrading. zijn meer soort van klemmetjes.

  10. #9

    Standaard Re: Voorstoelen verwijderen in B4 cabrio

    de vw-audi dealert moet ze hebben... anders de sloop (zijn ze lekker vettig, bah... maar glijden super natuurlijk)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •