Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Hallo,

    Bij de aanschaf van een schroefset voor mijn cabriolet stuitte ik op een probleem: de heren verkopers vertelden me allemaal dat de schroefsets voor de 80/90/Coupé niet passen op de cabriolet. Hiermee hebben ze gelijk én ongelijk, zie foto 1. Het probleem: de spindels van de schokbrekers achter steken te ver naar binnen. Hierdoor komen de punten van de spindels lelijk in het tapijt. De oplossing? Zie foto 3. Hiervoor heb je 2 deurstoppen (deze heb ik gekocht bij de praxis) en een boor van 10 mm nodig, zie foto 2. Je boort de gaten in de deurstoppen eenvoudig op naar 10 mm, plaatst deze over de spindels heen & Viola, alsof het ervoor gemaakt is.... Foto's staan overigens niet op volgorde in dit bericht, maar dat wijst zichzelf denk ik!

    image.jpgimage.jpg

    Op deze manier kan de schroefset, bedoeld voor de 80/90/coupé, dus toch gemonteerd worden op een cabrio, zonder dat je de kap beschadigd. In ieder geval de set van H&R, die ik gekozen had.

    Review H&R Schroefset: ik heb mijn auto op dezelfde hoogte gehouden als origineel. Doordat de uitgaande slag vóór veel kleiner is geworden, moet ik nu voorzichtiger over drempels heen. Dit is ook gelijk het enige nadeel. De vering is harder geworden, met nauwelijks verlies van comfort. De auto stuurt echter veel strakker!

    Groeten,
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 22-03-14 om 00:38.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R past op cabriolet past, maar...

    Aanvullend: na het monteren van de H&R schroefset heb ik de auto laten uitlijnen bij profile tyre Centre Dassen in Eindhoven door Johan. De ze vakman heeft reeds 15 jaar ervaring (met de meest uiteenlopende auto's) en dat merk je! Aanrader!

  3. #3
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R past op cabriolet past, maar...

    Ik heb een setje van KW gekocht (schokbrekers met veren) van een coupe en ga die plaatsen onder de cabriolet ,ik ben nieuwsgierig naar het resultaat word vervolgd.

    Ik heb inmiddels de KW scvhokbrekers met veren eronder gezet met een goed resultaat, alleen het zelfde punt als hierboven te ver doorstekende achterpoten. Ook ik heb hier een paar rubber doppen opgezet ter bescherming.
    Laatst gewijzigd door peterkr; 10-08-14 om 18:40.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  4. #4

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R past op cabriolet past, maar...

    Even oud topic omhoog halen.

    Ik heb vorige maand een 60/40 mm H&R Cup-kit (veren + dempers) geplaatst en dat rijdt heerlijk.
    Verlaging is niet storend (althans, ik ben veeeel erger gewend)
    Helaas staat de neus lager dan de kont ben ik achter gekomen, alleen storend voor het oog, qua performance doet het niet onder.

    icm nieuwe draagarmen/rubbers en deze cup-kit is het weggedrag aanzienlijk verbeterd, strakker door de bochten zonder overhellen (ik weet het, is geen racer, maar toch wel lekker als de auto iets stugger geveerd is).

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Hopelijk reageert er nog iemand op dit topic.

    Ik heb onlangs ook een audi cabriolet gekocht, een 2.6. Deze wil ik graag verlagen. Ik twijfel nog tussen een schroefset (zijn relatief duur) en alleen verlagingsveren. Op het forum heb ik nog niet een topic kunnen vinden waar makkelijk te zien is hoever iets verlaagd is en met wat. Zijn er hier mensen die:

    Verlaagd hebben met 40/40
    Verlaagd hebben met 40/60
    Verlaagd hebben met 60/40
    Verlaagd hebben met 60/60

    En zijn hier foto's van? Zijn er daarnaast nog wat meer foto's van de assemblage van een audi coupe/sedan/avant schroefset op een cabriolet?


  6. #6

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ejevh89 Bekijk Berichten
    Hopelijk reageert er nog iemand op dit topic.

    Ik heb onlangs ook een audi cabriolet gekocht, een 2.6. Deze wil ik graag verlagen. Ik twijfel nog tussen een schroefset (zijn relatief duur) en alleen verlagingsveren. Op het forum heb ik nog niet een topic kunnen vinden waar makkelijk te zien is hoever iets verlaagd is en met wat. Zijn er hier mensen die:

    Verlaagd hebben met 40/40
    Verlaagd hebben met 40/60
    Verlaagd hebben met 60/40
    Verlaagd hebben met 60/60

    En zijn hier foto's van? Zijn er daarnaast nog wat meer foto's van de assemblage van een audi coupe/sedan/avant schroefset op een cabriolet?
    Weitec levert ook een leuke set, is geen schroefset maar dat ben je op een cabrio ook niet echt nodig. 40 mm rondom is precies goed, 60 mm is te laag.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Het plat leggen van de audi vind ik zelf wel erg vet. Hier even een foto van de aangeschafte cabrio. Daaronder een foto hoe ik de cabrio mooi op de wielen vind staan.



    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Ejevh89; 02-02-17 om 16:53.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Dat is een mooi streven! Als ik een schatting mag doen dan denk ik dat we hier kijken naar een 40/60 verlaging. Om het plaatje te realiseren moet je de wielranden om laten rollen. Denk ook nog even aan de uitlijning na de verlaging! Welke wielen wil je gaan plaatsen? Als je de Audi gaat verlagen met de huidige (originele) speedlines dan is dat niet bepaald fraai...

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Smaken verschillen, wat mij betreft staat-ie op de bovenste foto's precies goed.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Smaken verschillen, wat mij betreft staat-ie op de bovenste foto's precies goed.
    Ga helemaal met je mee. Een verlaagde cabriolet is geen porem. Veel Cabrio's gereden in verschillende configuraties qua velgen en verlagingen, maar origineel rijdt de auto het beste en lekkerst. Te brede (en lage) banden dweilen vaak .

    k heb sinds kort wel stuggere Sachs dempers rondom erop zitten (het laatste wat ik aan de auto wilde en kon vervangen) met Meyle HD toplagers en nieuwe stuurkogels. Daarna uitgelijnd en de auto ligt als een blok op de weg. Stugger moet het niet worden.

    En zeker al geen after-market velgen eronder. Er is haast niets, dat mooi staat onder een Cabriolet naast de originele, door de fabriek geleverde, velgen. BBS honingraat lijkt me wel erg mooi.

    Maar zoals gezegd... smaken verschillen.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 03-02-17 om 16:50.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Smaken verschillen, wat mij betreft staat-ie op de bovenste foto's precies goed.
    Inderdaad. Ik vraag me wel altijd af wat dit soort posts toevoegen aan dit topic. Een vergelijking: Op een forum voor taarten vraagt iemand om een recept voor appeltaart. Wat vindt je dan van reacties in de trend van: "ik houd niet van appeltaart", of: "ik heb reeds vele appeltaarten gegeten, maar geen ervan vond ik lekker"?

    Als iemand duidelijk aangeeft hoe zijn ideale audi eruit moet zien en om hulp vraagt (bijvoorbeeld een inschatting hoe laag de voorbeeld auto staat), help die persoon dan!
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 10-02-17 om 13:47.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Ga helemaal met je mee. Een verlaagde cabriolet is geen porem. Veel Cabrio's gereden in verschillende configuraties qua velgen en verlagingen, maar origineel rijdt de auto het beste en lekkerst. Te brede (en lage) banden dweilen vaak .

    k heb sinds kort wel stuggere Sachs dempers rondom erop zitten (het laatste wat ik aan de auto wilde en kon vervangen) met Meyle HD toplagers en nieuwe stuurkogels. Daarna uitgelijnd en de auto ligt als een blok op de weg. Stugger moet het niet worden.

    En zeker al geen after-market velgen eronder. Er is haast niets, dat mooi staat onder een Cabriolet naast de originele, door de fabriek geleverde, velgen. BBS honingraat lijkt me wel erg mooi.

    Maar zoals gezegd... smaken verschillen.
    Een goede uitlijning hoort bij een verlaging, zoals eerder aangegeven in dit topic. Als je de wielophanging gaat veranderen dan heeft dit effect op het rijgedrag (maar is dat niet de oorsprong van de verandering?). Maak niet de fout dat een schroefset gemaakt is om te schroeven! Je stelt de rijhoogte in en laat de auto uitlijnen. Als de dit kundig laat doen, dan rijdt de auto hierna prima. Blijf daarna van de instellingen af! Als je bij de uitlijning aanwezig mag zijn dan zul je zien dat de vakman het toespoor heel nauwkeurig instelt. Je zult dan zelf direct tot de conclusie komen dat het geen goed idee is om zelf maar (op het zicht) een beetje aan de rijhoogte te gaan lopen rommelen!

    Voor wat betreft de effecten op het rijgedrag: een bredere/plattere band zal in het algemeen meer reacties op het stuur geven. Dit geldt ook voor stuggere veren. Als je een auto goed verlaagd, dan zijn die stuggere veren inclusief. Bedenk ook dat de veerweg een stuk korter wordt. Even vlug over een drempel resulteert in een harde klap, ook als je auto niet met z'n buik op het asfalt ligt. Natuurlijk ligt het zwaartepunt bij een verlaagde auto lager, maar laten we eerlijk zijn: een cabriolet wordt zelden als "ringtool" opgebouwd. Mijn conclusie: de (subjectieve) rijdbeleving wordt zeker versterkt en draait het daar niet allemaal om in een cabriolet?

    Bij de cabriolet zijn er standaard achter alleen dempers gemonteerd (vering middels torsiestaven). Bij mijn H&R schroefset (die dus eigenlijk voor een coupé bedoeld was) waren de dempers achter ook voorzien van veren. Deze functioneren in de praktijk als hulp veren, waardoor de auto bij volle (kampeer) belading minder zakt. Dit komt het weggedrag bij volle bepakking zeker ten goede!

    Er zijn trouwens mensen (met diepe zakken) die Air ride hebben gemonteerd onder hun cabriolet: https://youtu.be/nr2UiLGC6Po. Mooie bron voor inspiratie?
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 06-02-17 om 11:53.

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    De rijervaring wordt inderdaad versterkt. Of dat gestuiter alleen bij het relaxte karakter van een Cabriolet past...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    De rijervaring wordt inderdaad versterkt. Of dat gestuiter alleen bij het relaxte karakter van een Cabriolet past...
    Mijn subjectieve ervaring: dat valt dus eigenlijk (met mijn H&R set) best wel mee. Ik reed laatst in een nieuwe Audi A4 S-line en die was in mijn beleving harder geveerd. Deze auto kon echter wel harder over een drempeltje...

    Mocht je twijfels hebben dan is het misschien wel raadzaam om een keer een afspraak te maken voor een proefrit met een auto die al verlaagd is met de set die je op het oog hebt! Misschien tijdens een meeting?

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Ik heb in een stuk of tien verlaagde Cabrio's gereden. Er is er geen enkele die bij mij de voorkeur geniet boven een origineel onderstel met verse schokbrekers. Maar zoals ik al schreef, dat is allemaal subjectief.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Leeftijd
    35
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    De auto zal er ongetwijfeld niet comfortabeler op worden. Daar doe ik het ook niet voor. Ik heb naast de audi cabrio nog een corrado vr6, karmann ghia en een passat uit 2015. Het is voor mij belangrijker hoe hij er uit ziet (en ik vind laag dus wel mooier) dan hoe hij rijdt, ik zal er toch niet veel in rijden. Ik denk dat ik eerst eens een setje 60/40 ga doen, mocht dit niet naar mijn wensen zijn dan ga ik of voor een schroefset of voor air. Het prijsverschil daar tussen is in mijn ogen niet veel. Bedankt in ieder geval voor alle reacties!

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    Mocht je kiezen voor Airride, dan lees ik daar graag in een verslag over terug (een nieuw topic in "Projecten"?)

  19. #18

    Standaard Re: Schroefset Audi 80/90/coupé van H&R op cabriolet past, maar...

    .edit, niet meer van toepassing.
    Laatst gewijzigd door coolkast_Audi80; 11-06-20 om 14:33.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •