Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 44 van de 44

Onderwerp: cabriolet ombouwen tot 45 km auto

  1. #41
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: cabriolet ombouwen tot 45 km auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WalterBruls Bekijk Berichten
    Om zoveel reacties over dit onderwerp te lezen is wel interessant.
    De regelgeving vind ik in nederland te ver door geschoten.
    Met de mooie rode cabriolet die ik 2 jaar in mijn bezit gehad heb heb ik in die hele periode net geen 1000 km gereden.
    Kwam alleen uit de garage als het zonnetje even scheen. We maakten dan n ritje naar het centrum van de stadt om n terrasje te pikken.
    Gewoon n 2e de fun auto.

    Daar voor moet je dan maandelijks 45 Euro wegenbelasting dokken.
    En dan nog de APK keuringen.
    De eerste garage wilde voor 1500 Euro reparatie uitvoeren hem door de APK heen te krijgen.
    Vervolgens ben voor een second opinie bij een andere garage gegaan , die hem voor 450 Euro (inclusief 2 nieuwe voorbanden) APK klaar maakte.
    Dus als je niet oplet wordt je in de garage genaaid.
    Het jaar daarop heb ik hem bij een cabriolet specialist in onderhoud gegeven en daar APK laten doen.
    Die persoon kreeg de CO2 waarde niet goed afgesteld en wilde voor honderden euro's van alles en nog wat gaan vervangen deze goed af te stellen.
    Toen ik vertelde dat ik dat niet kon en wilde betalen, werd hij toch op CO2 afgesteld zodat hij door de APK heen kwam.
    Die regels van de APK slaan vaak nergens op en sommige garage houders ruiken hun kans om je dan te rippen.
    Ik vind als je met een semi oldtimer zo af en toe n klein stukje wil gaan rijden, hij niet gekeurd moet worden alsof je er op de snelweg dagelijks 200 km per uur me wil gaar rijden.

    Het is belachelijk als je 500 km per jaar met een oudje voor de fun wil gaan rijden, je duizenden euro's in dit land moet af tikken.
    Koop dan gewoon een elektrische fiets.

  2. #42
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: cabriolet ombouwen tot 45 km auto

    Ik hoor niemand over het feit dat ondertussen 90% van de 45km auto's bereden worden door jeugd van 16 - 18 jaar. Waar ze het geld vandaan halen, geen idee. Maar ze vinden het maar wat rete stoer om met zo'n ding met 60km per uur (ja, opvoeren kunnen ze alles..) door het dorp etc te crossen. Laat staan als die snotapen met een audi a8 gaan rijden met alleen 2 versnellingen. Ik durf te wedden dat die beperking er na de keuring nog geen dag meer opzit.

    Kortom, snel schrappen al die meuk. Gewoon betalen voor waarmee je rijdt. Is het te duur? Koop je maar een fiets of benenwagen..

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: cabriolet ombouwen tot 45 km auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Ik hoor niemand over het feit dat ondertussen 90% van de 45km auto's bereden worden door jeugd van 16 - 18 jaar. Waar ze het geld vandaan halen, geen idee. Maar ze vinden het maar wat rete stoer om met zo'n ding met 60km per uur (ja, opvoeren kunnen ze alles..) door het dorp etc te crossen. Laat staan als die snotapen met een audi a8 gaan rijden met alleen 2 versnellingen. Ik durf te wedden dat die beperking er na de keuring nog geen dag meer opzit.

    Kortom, snel schrappen al die meuk. Gewoon betalen voor waarmee je rijdt. Is het te duur? Koop je maar een fiets of benenwagen..
    Voor die doelgroep wat jij noemt okee, daar behoort Walter niet toe kijk eens naar zijn profiel 55 jr.
    Die zal hem heus niet verder opvoeren als hij kijken kan, die van mij loopt flink wat meer, die orginele brommobiel trouwens, maar hangt er iemand achter zal ik heus niet harder gaan als 50 km !

    Ik heb hem trouwens niet hoeven opvoeren hij was al zo toen ik hem kocht, met een paar liter diesel knal ik flink wat km ermee.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 01-09-14 om 14:20.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: cabriolet ombouwen tot 45 km auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thalys Bekijk Berichten
    Nog even afgezien van die hele 45 km discussie..........

    Wat ik nu vaak niet begrijp, is (en dat lees ik op veel fora), men wel een old- of yountimer wil hebben, maar daarvoor geen geld wil uitgeven. En het begint al vaak bij de aanschaf van een auto, waar je vraagtekens bij mag plaatsen, en daarna moet alles met een dubbeltje geregeld zijn. Er worden ellenlange discussies bij de APK gehouden en auto's worden op minimalistische manier door de APK heen gesleurd, en ga maar door.

    Auto's kosten geld, en als je een liefhebber bent, dan steek je daar ook geld in. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen. Ik beknibbel nooit op onderhoud, al doe ik dat voor een deel zelf, en gebruik alleen maar onderdelen waarvan ik weet, dat het goed is. En kan ik iets niet, dan schroom ik er niet voor, om dat te laten doen. Dan kost het maar wat.

    Ik wil gewoon een goed werkende, betrouwbare auto, die ook veilig is., En is de auto dat (nog) niet, dan ga ik er voor zorgen, dat de auto dat wordt. En dat niet alleen voor mezelf, maar ook voor de weggebrukers om me heen. Het maakt niet uit, of je er nou 500 km of 20.000 km per jaar mee rijdt. En je hebt je gewoon te comformeren aan bepaalde wettelijke regelgeving, of je het er nou mee eens bent of niet.

    En daarnaast...heb je een goed onderhouden auto, dan betaald dat zich op de langere duur zich gewoon weer terug. Al was het alleen maar, dat de auto dan elk jaar weer, als het ware als vanaf een helling, de APK doorloopt.
    Zou iemand de titel van dit topic kunnen wijzigen in "de ethiek van de ombouw naar 45km/u"?

    Thalys: Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar wil e.e.a. graag nuanceren?

    1. We leven in Europa. Ik vraag me af wanneer de er nu eindelijk eens eenduidigheid komt voor alle Europeanen qua auto- en wegenbelasting, accijnzen en (als we dan toch bezig zijn) de verkeerswetgeving. Het is in mijn ogen belachelijk dat wij op dit kleine stukje land (Europa) elke 100 km volledig andere regels hebben. Waarom wordt het Duitse systeem niet overgenomen? Dus én H-Kennzeichen, maar ook het "zomer" kenteken. Functioneert super bij onze oosterburen en zorg ervoor dat de kosten voor de auto niet te hoog worden, want...
    2. Hobby mag geld kosten, maar wat vind ik het jammer dat mijn hobby auto's en motoren betreft (voor het voorbeeld dan hè)... Ik heb namelijk nog nooit een bloemschikker horen klagen over de belastingdruk op zijn hobby. Je moet je realiseren dat een groot gedeelte van de 'old-timers' in handen is van hobbyisten. Zij gebruiken de auto zuiver recreatief (zoals bijvoorbeeld ook camper eigenaren dat doen, waarvoor wel een aparte regeling bestaat), maar hebben de prijs van hun hobby dit jaar met verschrikkelijke bedragen zien stijgen. Stel je voor dat elke hobbyist een dergelijke lasten verhoging voor z'n kiezen zou krijgen. Dus alle postzegel verzamelaars, modeltrein enthousiasten, macrame knopers en eetclubjes. Het malieveld zou te klein zijn... Dus waarom moet die technische klungel met z'n zwarte klauwen en benzine in z'n bloed nu weer gediscrimineerd worden?

    Nu is een Audi Cabriolet slecht een "Youngtimer" en is dagelijks gebruik goed mogelijk. Als je dat doet, en dat doe je op jouw manier Thalys, dan ben ik het roerend met je eens dat je gewoon moet betalen voor het plezier. Jij rijdt in een aparte auto, terwijl een ander in een 13 in een dozijn Aygo rijdt, tegen een acceptabele meerprijs. Maar bedenk je eens hoe het voor jou zal zijn als je, door bijvoorbeeld gezinsuitbreiding of een andere baan, moet gaan omkijken naar een andere auto. Door de hoge vaste lasten zul je erg goed moeten nadenken over het blijven beoefenen van je hobby! Nogmaals: de overheid heeft hier mi. een te groot aandeel in! Wederom: deze problemen heeft iemand met een liefhebberij aan bloemschikken niet!

    Om het hele verhaal rond te breien: iemand die van auto's houd, maar beperkte middelen heeft, kan in dit land slechts door de mazen van de wet. Het ding ombouwen tot 45 km/u auto is dan een oplossing. En natuurlijk kom ik dit heerschap ook niet graag tegen op de provinciale weg, maar bedenk wel dat dit uit nood en liefhebberij geboren wordt. Immers: een nette 45 km/u auto kost je ca. € 2.000. De slechtste Audi Cabriolet kost net zo veel. De cabrio ziet er wel veel cooler uit, maar dan vooral als ie stilstaat in dit geval.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •