Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Naafdoppen RS4 velgen passen niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Naafdoppen RS4 velgen passen niet

    k heb een set rs4 velgen gekocht, nu passen de de naafdoppen niet op de achterwielen, voor geen enkel probleem!
    Het gaat om een Audi 80 coupe 2.8 met sport onderstel.
    Ik heb geprobeerd op de bronzen doppen van de wiel naaf te maar dit gaf niet het gewenste resultaat, de gelegen zijn gemonteerd met de bijgeleverde centreer ringen. Iemand ervaring of tips?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Naafdoppen RS4 velgen passen niet

    hamer erbij en sloan joggie .....

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Naafdoppen RS4 velgen passen niet

    Is het inmiddels gelukt om de velgen en doppen te monteren? Die doppen zijn toch voor ieder wiel hetzelfde? Ik begrijp dat het naafgat van de velg niet overeenkomt met de asdiameter van het lagerhuis? Zit/zat daar dan het probleem? Ik ben zelf ook op zoek naar een set nette 'period correcte' 17" velgen voor m'n coupe. Maar in nette 4x108 is er bar weinig keuze. Dus ik zal uiteindelijk ook wel uitkomen bij een set replica RS4's. Dan is het goed om te weten waar de valkuilen zitten.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Naafdoppen RS4 velgen passen niet

    Het is niet gelukt inderdaad, mocht je het op de beunhaas manier op willen lossen kan je ze afknippen en erin kitten. ( Nieuwe setjes kost 35,- )
    Ze staan wel goed!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Naafdoppen RS4 velgen passen niet

    Er zijn toch verschillende sites (en bandenboeren) die velgdoppen in allerlei maten leveren voor elk (gangbaar) merk?
    Als ik het goed begrijp, heb je ze nu vervangen? Nou ja, ik zie wel wat voor velgen er uiteindelijk komen: ik heb er geen haast mee. Maar een setje met een dop die de bouten afdekt vind ik wel mooier voor een wagen met 4 bouten...
    Ach ja, je kunt maar een afwijking hebben... Mooi dat het is opgelost en goed staat!
    Groeten uit een immer zompig De Meern


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •