Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 7A motor tuning. 2.3 20v

  1. #1
    frisiancase's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard 7A motor tuning. 2.3 20v

    Hey vrienden!

    Wil m'n 7A opvoeren en denk aan andere injectoren. Weet iemand van welke ik moet hebben? Volgens horen en zeggen moeten dat de injectoren zijn van een v6, maar welke? Andere suggesties voor tuning zijn welkom! Spaghetti zit er reeds onder

    Groet,
    Case

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 7A motor tuning. 2.3 20v

    Hi Case,

    Je bent niet de eerste :-).
    Ik heb een aantal jaren geleden dezelfde upgrade gedaan. Verwacht niet veel extra vermogen, hooguit vernevelen de nieuwe (multistraal) injectoren beter dan de oude van Hitachi. Kijk even op de site van 034motorsports.com in Californie. Daar heb ik de bosch injectoren en de aangepaste kabelboom besteld: was (ruim 5 jaar terug) toen qua dollarkoers een stuk voordeliger dan in NL bestellen bij de Brezan... Zij leveren ook de verloopstukken (de nieuwe injectoren zijn een stuk kleiner en je brandstofgalerij moet natuurlijk wel goed aansluiten. Levering was redelijk snel, met een dag of drie alles in huis. Houd wel rekening met iets van €70 aan invoerrechten.

    Op 20V-sauger-tuning.de staat een stap voor stap handleiding. Als je iemand kent die zelf de verloopstukken kan draaien is dat meegenomen: de bouwtekening kun je op de Duitse site vinden. Dan moet je nog wel zelf achter brandstofbestendige O-ringen aan. Ik heb ze destijds bij Zanten in Veghel gevonden..

    Resultaat: mooier oppakken van de motor, iets zuiniger (ongeveer 1 a 2 km per liter extra) en vast wat meer vermogen. Veel meer is er volgens mij niet van te maken, tenzij je echt los wilt gaan: 034 Motorsports levert ook een turbokit voor iets van $2000... Dan zou ik eerst wat aandacht besteden aan het onderstel en de remmen. Kortom, dan ben je langer aan het sleutelen dan de jongens van Fast and Furious :-)

    Succes!
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  3. #3
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 7A motor tuning. 2.3 20v

    LEESVOER...!

    WP_20160628_16_46_07_Pro.jpg

    inlaat
    uitlaat
    nokkenassen
    brandstofsysteem idd
    chip / ecu aanpassen?
    ...
    ...

    Kortom, traditioneel tunen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 7A motor tuning. 2.3 20v

    Yep, mooie klassieker uit de Haynes serie! Zo is er ook eentje van Ayrton Senna over de set up van racewagens.
    TenS3 heeft een hele verhandeling over de tuning van zijn 7A blok op het forum staan. Die heeft dat destijds heel profi aangepakt en dat voor een voorwielaandrijver.
    Maar dat was echt monnikenwerk met flowen van de kop, uitwegen van de zuigers, ik geloof ook uitboren en honen van de cilinders.. Kortom, goed idee voor als je je vrouw en/of vrienden de komende maanden niet wilt spreken :-)
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 7A motor tuning. 2.3 20v

    De nieuwe injectoren helpen jouw 7A zeker vooruit! Als je verder wilt gaan met tunen dan zou mijn eerste advies zijn om te investeren in een vrij programmeerbaar motormanagement. Dan kun je de aanpassingen in ieder geval mooi op elkaar afstemmen. Diagnose wordt een stukje gemakkelijker alsook het vinden van (steeds schaarser wordende) elektronische componenten!

    Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.motorbrein.nl/ (KDFi). Ik lees ook regelmatig iets over het VEMS systeem http://www.efiexpress.com/catalog/ar...?articles_id=2

    Wellicht zijn er op dit forum mensen met ervaring en kennis die iets meer kunnen toelichten voor wat betreft vrij programmeerbare ECU's?

    In het algemeen: als je gaat tunen, zorg er dan voor dat je voldoende budget hebt! Dit soort grappen is nooit goedkoop, zeker t.o.v. de economische waarde van jouw auto. Als extra voetnoot: is jouw auto een originele 20V, met een lage km-stand die verder nog origineel is? Dan is ie waarschijnlijk behoorlijk in waarde aan het stijgen (wat je negatief beïnvloed door tunen).
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 05-07-16 om 07:17.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •