Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Vervanger startmotor Coupe Quattro 2.8 v6

  1. #1

    Standaard Vervanger startmotor Coupe Quattro 2.8 v6

    Hallo,

    Ik heb mijn startmotor stuk van bovenstaande Audi, Het is een Bosch met artikelnr 0 986 016 780

    Het blijkt dat deze erg lastig te vinden is bij demontagebedrijven. Heb hem ook al aangemeld op internet zonder response. Na te laten hebben nagekeken bij een revisie bedrijf is dat net zo duur als een nieuwe kopen wat ongeveer 230 euro zou moeten kosten. De startmotor is echt stuk. Heb mee mogen kijken met de revisie man.

    Weet iemand nog een plek waar ze dit model 2e hands hebben liggen of een goede vervanger zonder op aliexpress versies terecht te komen?

    Groet Freddie

  2. #2
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: Vervanger startmotor Coupe Quattro 2.8 v6

    Op Ebay.de vind je er heel wat.

  3. #3

    Standaard re: Vervanger startmotor Coupe Quattro 2.8 v6

    Ja klopt, maar veel zijn het of net niet of van een merk waar ik verder nog nooit van gehoord heb. Dat is waar ik hulp bij vraag, want welke merken zijn meestal wel te vertrouwen en welke niet?

  4. #4

    Standaard Re: Vervanger startmotor Coupe Quattro 2.8 v6

    Jan Los in Dedemsvaart hee ook veel onderdelen liggen

  5. #5
    Typ89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    359
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervanger startmotor Coupe Quattro 2.8 v6

    Ik doelde op het gebruikte aanbod aldaar.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervanger startmotor Coupe Quattro 2.8 v6

    https://www.onderdelenshop24.com

    Duitse leverancier (buurt van Berlijn) die gewoon OEM spullen levert. Site is vrij duidelijk over wat geschikt is voor jouw auto en motortype. Ze hebben ook een (engelstalige) chatondersteuning bij onduidelijkheden.

    Ik heb daar laatst een hoofdremcilinder voor mijn Coupe 7A 20V Quattro gekocht. Verzending duurde ongeveer een week, maar hier in Nederland niet meer aan te komen en deze leverde gewoon weer het juiste type (Door OEM fabrikant ATE onder een ander nummer doorgeproduceerd, dus zo niet vindbaar)

    Ik ben er gekomen door op het originele VAG onderdeelnummer te zoeken in google. Ik kwam op verschillende onderdelensites uit en heb uiteindelijk voor bovenstaande gekozen. Ik heb de indruk dezelfde onderneming achter verschillende webshops zit. Ik was er in ieder geval mee geholpen: Coen Donkers had niks liggen en bij de dealer of onderdelenleverancier keken ze erg glazig en niets verkrijgbaar: en àls ze het zouden hebben, dan voor €600....(standaardprijs is minder dan de helft)
    En ik had vooral voor mijn remmen liever nieuw spul erop: tweedehands voor de coupe is ook al gauw 20 jaar oud....

    Overigens is reviseren ook niet echt een probleem: heb dat ook eens voor een andere wagen laten doen: lagers en koolborstels en dergelijke worden netjes vervangen en dan werkt het weer prima. Daarvan weet je zeker dat het goed past...
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervanger startmotor Coupe Quattro 2.8 v6

    Nou ik er nog eens over nagedacht heb.... Ik zou eerder mijn eigen startmotor laten reviseren, dan is die weer "zo goed als nieuw", dan dat ik een tweedehands zou halen:
    Het zal best werken, maar je weet niet hoe lang die nog meegaat.
    Veel succes met het beslissen!
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •