Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Speakers in de achter panelen verwijderen

  1. #1
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Speakers in de achter panelen verwijderen

    Ik vermoed dat aan 1 kant mijn speakertje de conus rand is verteerd. Hoe kom ik het makkelijkst bij dat speakertje? Is het roostertje te verwijderen of moet ik het complete achter paneel verwijderen, hetgeen ik niet hoop.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    Het roostertje zit vast vanaf de achterkant van het paneel. Helaas kun je niet veel anders dan het paneel geheel verwijderen.
    En dan ben je wel even aan het schroeven. Bank eruit, ook in de deurpost zit nog minstens 1 schroef... Dan kun je alles van achteren losmaken.
    Standaard zit er een 13 cm speaker in.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  3. #3
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    Ok dank je. Een beetje zoals bij de Cabriolet dus. Ik dacht even, dat er misschien een makkelijker manier was.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    Neuh, ons gemak stond niet voorop in Ingolstadt :-)...
    Als de originele speakers er nog in zitten (papieren conus met rubber rand), dan is vervangen door wat nieuws waarschijnlijk meteen een verbetering. http://audi.7zap.com/ImgsWatermark/i.../142867500.png
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  5. #5
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    zo moeilijk is dat paneel er uit halen ook weer niet, wel goed zoeken of je alle schroeven hebt gevonden

    dat vervangen van de speaker is niet zo recht toe recht aan, de bevestiging is nogal bijzonder en ook de aansturing vanuit de radio is bij sommige coupés niet standaard (het fameuze semi-actieve systeem)

    btw: ik ga die in mijn coupé in elk geval vervangen, als je speakers idd gaar zijn stuur maar een PB


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5


  6. #6
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    Voor in het dashboard heb ik ze al vervangen door 10cm Magnats. Achterin komen dus ook Magnats. (ook dat in mijn sedan en de Cabriolet gedaan door Magnat speakers). Lijkt me een mooi klusje als het weer wat milder wordt. Geluid heb ik (voor). Dus achter kan even wachten nog. Ik heb een periode getrouwe Blaupunkt in de Coupe zitten met dezelfde kleur verlichting als de tellers, en die stuurt de achter speakers probleemloos aan.

    Hebben jullie trouwens nog wat ideetjes om de ontvangst te verbeteren van de radio. Vooral in de bebouwde kom wil hij nog wel eens kortstondig wegvallen. In de sedan en Cabrio heb ik haast een perfecte ontvangst. Radio blijft hetn doen zelfs in een tunnel. Op de Coupe staat op het dak zo'n sprietje.
    Laatst gewijzigd door Thalys; 06-01-17 om 11:45.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  7. #7
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    die sprietjes hebben een antenneversterker die wel eens minder gaat worden....


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    Yep, bij mij ook mindere ontvangst met een aftermarket Sony.. De OEM radio had een antenneversterker, maar die was tamelijk gaar. Ik zit er aan te denken om er een DAB radio in te zetten. Wat dan te doen met die antenne weet ik nog niet. Een haaienvin is niet echt periodegetrouw, maar het rubber van de antenne begint ook wat af te brokkelen. Die staat ook al 27 jaar in weer en wind.
    Nou ja, de hemel moet binnenkort gerepareerd (hangt door), denk dat ik dan de antenne maar meteen vervang door een Hirschmann of zo..
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  10. #9
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    bij mijn coupe lekt de antenne ook
    maar een haaievin is echt de categorie "over mn lijk"


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  11. #10
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    Hemeltje een paar maanden geleden geheel laten vernieuwen. In het zwart nu.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    Wat Off-topic, maar laten doen bij een bekleder? En die heeft ook de boel ge(de-)monteerd?
    En inderdaad HenkJan, het is niet lastig om de boel los te krijgen, maar niet alle schroeven zijn even goed te vinden...
    Dus dan denk je dat de boel nu wel los is, blijkt er toch nog een hoek vast te zitten... Maar te zien aan de groene smiley had je dat ook al gemerkt :-)
    Een 205GTI kun je met een platte schroevendraaier helemaal losklikken, dan is een Audi verrassend stevig in elkaar gezet.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  13. #12
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Speakers in de achter panelen verwijderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marinus Bekijk Berichten
    Wat Off-topic, maar laten doen bij een bekleder? En die heeft ook de boel ge(de-)monteerd?
    Ja, Het laten doen. Het lijkt op zich eenvoudig, echter die verteerde en oranje schuimlaag is moeilijk in zijn geheel te verwijderen. Er mogen op de geperste hemelplaat geen lijmresten meer blijven zitten, anders pakt de nieuwe lijm niet. Daarnaast wordt de plaat eerst voorgestreken met een soort impregnatie, die een goede hechting garandeert voor de nieuwe lijmlaag en de nieuwe schuimlaag. Daarna gaat er een nieuwe textiel laag over (en je kan dan dfe kleur kiezen die je wilt) en de hel boel wordt onder spanning gedroogd. Daarna volgt weer de montage van het geheel.

    Het is vooral manuren. Qua materiaal valt het wel mee.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •