Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Coupé Quattro - 1987 - 2.2 (KV) 136pk: Als motor warm wordt valt er 1 cilinder uit

  1. #1
    Patje quattro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    55
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Coupé Quattro - 1987 - 2.2 (KV) 136pk: Als motor warm wordt valt er 1 cilinder uit

    Mijn Audi Coupe Quattro van 1987 - 2.2 K-Jetronic injectie - 136pk (KV-motor) heeft 25 jaar aan de kant gestaan, de laatste boorddocumenten zijn van 1991-92.
    De auto werd terug opgeknapt.

    • Benzine: nieuwe tank, benzinepomp en filter. Leidingen werden doorgeblazen en gespoeld.
    • Ontsteking: nieuwe verdeler, kabels en bougies
    • K-Jetronic en injectoren werden gereinigd met Bardhal injectorreiniger


    De auto start goed, loopt goed bij koude motor.
    Zodra de motor warm (+/-30°C) wordt, valt er 1 cilinder uit.
    Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
    Audi Coupe Quattro - 1987 - 2.2 - 136pK

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Coupé Quattro - 1987 - 2.2 (KV) 136pk: Als motor warm wordt valt er 1 cilinder uit

    Weet je zeker dat alles goed afgesteld staat? (CO waarde)
    Zo ja, dan zou ik het toch als eerste gaan zoeken bij de injectoren. Even eruit nemen en elke injector even in een aparte fles stoppen. Brandstofpomp overbruggen en weegklep (inlaat traject) omhoog trekken. Alle injectoren moeten eigenlijk direct gaan vernevelen. Als het patroon niet goed is dan zou ik ze zeker vervangen.
    Ander probleem zou de verdeler/spinnenkop kunnen zijn, als hier rotzooi in zit (roest) dan kun je 'm beter vervangen. Ook kan het rubberen membraan in deze verdeler rot zijn.
    Injectorreiniger heb ik niet veel vertrouwen in, misschien dat het aangekoekte rotzooi kan oplossen, maar roest nee.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •