Thanx, ik zal inderdaad wel een keertje langs gaan. Toch aardig wat kosten. Voor de motor kostte het me meestal 50 euro. Dyno voor auto is uiteraard wel groter en daardoor duurder.
Net terug van een een weekje Bretagne en de teller staat nu bijna op 4000km. Ben helemaal happy met de power in de 1,2 en 3. Daarna boven de 140km/uur ben ik met mijn motoren o.a. CBR600RR een beetje verwend, maar toch wel tevreden denk ik. Mijn referenties met auto's boven de 200pk is ook gering, dus weet niet echt waarmee ik moet vergelijken.
Aan de andere kant heb ik vandaag boven de 100 km/uur weinig teruggeschakeld vanuit mijn 6. Dus opzich genoeg koppel daar.
Ik laat het nog wel weten als ik op de dyno geweest ben. Verder nog mensen die hun 1.8 met ABT hebben getuned????
Welkom terug.
En ik ben zeeeeeeeeeeeeer benieuwd of jij wel de ABT specs haalt.
Voor zover ik weet zijn wij hier nu de enige met ABT tuning en zoals je in mijn topic heb kunnen lezen is dat verre van wat het moet zijn helaas.
Rica levert iig uitstekende service en ze hebben hetzelfde merk bank staan als ABT: MaHa
Verder ook nog eens 20,- goedkoper dan JD en een flink stuk dichterbij
Ik kon de andere dag al terecht.
Keep us posted!
Hi,
Ik heb ook deze week mijn A4 Avant 1.8 TFSI en ABT-tuned (ongetuned 122 Pk) in ontvangst mogen nemen ;-) Natuurlijk gelijk de "ABT" stempel in het onderhoudsboekje gechecked. En it's there ;-)
Op de vraag: moet ik de auto nog inrijden was het antwoord simpel. Nee, niet meer nodig met de motoren van vandaag de dag.
Mijn eerste ritjes hebben mij een zeer positief gevoel gegeven over de motor. Zondermeer een groot verschil m.b.t. de 160 Pk ongetunede variant. Vooral de 1e/2e/3e versnelling rijden goddelijk. Eenmaal boven de 120 km/u moet ik zeggen dat de 5e/6e versnelling me ietswat tegenvallen. Maar terugschakelen naar de 4e geeft je een lekkere boost.
Wat mij verder opviel (en ook opgemerkt door Cul8er) is dat het Audi Sound System in Modeljaar 2010 tegenvalt. Het geluid is veel minder dan in de auto waarmee ik een proefrit heb gemaakt.
En de ruitenwissers maken veel geluid (vooral bij het "uiterste" punt hoor je een vervelend geluid).
Verder moet ik ook wennen aan MMI. Komende uit een BMW met iDrive werkt dit toch minder fijn. Wel lijkt de spraaksturing het goed te doen. Sportstoelen vind ik aardig, maar zijn geen vergelijk met de BMW sportstoelen. Zover het vergelijk en gejammer...!
Terugkomend op het topic: de auto rijdt gewoon super. Een wereld van verschil met de 170 pk 320i in mijn vorige auto.
Ik heb geen reden hem op de rollerbank te zetten. Hij rijdt gewoon fijn. Of het nu 200 of 211 pk is, 300 of 300 nm maken me in dit opzicht niet zo heel veel uit.
Groet,
Jeronimo
Hi,
Getuned door Van Udenhout onder licentie van ABT. Dus gewoon ter plekke.
Auto bevalt goed, alleen stoorde ik mij vanmorgen wel weer aan het geluid van de ruitenwissers op de snelweg. En ik blijf aan het geluid "sleutelen". Ik heb geen goede middenweg gevonden qua geluid. Ik ga binnenkort bij de dealer langs om vergelijking te maken met het oude Audi Sound System. In mijn beleving klonk dit systeem veel beter (vooral qua hoog/middentoon gebied). In mijn auto klinkt het snel bassig, waarbij hoog/middentoongebied wegvalt.
Moet wel wennen aan de voorwielaandrijving bij nat wegdek. Dan willen de voorwielen wel heel graag doorspinnen in 1e/2e versnelling. Maar goed, moet ik gewoon aan wennen. Verder vind ik weggedrag erg fijn, maar draaicirkel wel groot (i.v.m. mijn oude 3-coupé).
Jeroen
Ik heb vandaag mijn audi a4 avant 120pk laten tunen naar 211 pk en 330nm (abt via ames Dordrecht). Het bleek voor de dealer nog een hele tour om de tuning te realiseren maar het resultaat is prima. Het is nu een snelle auto (1/2/3/4 versnelling) en 5/6 prettig reactief en niet jakkerig. Kortom zeer prettige auto. Je kunt nu zeer sportief / snel rijden maar ook gewoon rustig zodat de familie niet ziek wordt in de auto.
Of de specs gehaald worden 240 km en 330 nm weet ik niet maar zoals ik reeds eerder gelezen heb op het forum het gaat om de beleving en wat mij betreft en ik blijf niet echte achter op snelweg of bij het verkeerslicht. En dit voor een zeer acceptable prijs wat mij betreft.
GR
Typisch dat ABT tuning zoveel verschillen laat zien dan.
Mijn oude Ibiza 1.9TDI ABT had netjes 174pk op de rollenbank (evenveel als eentje met JD tuning).
Mijn S4 (in originele staat incl ABT tuning) 320pk op de rollenbank.
Het ligt waarschijnlijk meer aan de strooiing van de motoren zelf, cq. kwaliteit van VAG.
En dan kan logischerwijze JD of anderen met tuning op maat wel richting het geadverteerde vermogen komen.
Grappig, ik ben benieuwd of ze het dit keer zelf hebben gedaan of dat het alsnog via Hoogenboom in Rotterdam Zuid is gedaan, zoals bij mij. Ik denk dat je mij dankbaar kunt zijn voor de lessen die ze een paar maanden geleden geleerd hebben door mij.
Veel plezier ermee in ieder geval.
Ben ook helemaal blij met mijn autootje. Nu nog de trillingen uit het stuur tussen de 100 en 120k....
Dag allemaal,
Interessante stukken over de gevolgen van de 120 naar 211pk tuning van de A4!
Ik heb vrijdag een A4 S Edition besteld bij Maas in Uithoorn (leasebak). Het interessante van de S Edition is de grote hoeveelheid opties voor een schappelijk bedrag. Onder andere Xenon, S Line bekleding en interieur en 18 inch LM en sportonderstel zitten er in. Daarboven op doe ik dus ook nog de ABT tuning.
Ik heb op het forum nog geen post gezien over de combinatie sportonderstel met de 211pk tuning. Zelf rijd ik nu een Golf 4 Highline die dus wel een iets lager onderstel heeft, maar ongetwijfeld niet te vergelijken is. Ik heb proefgereden in de 2.0 TFSI 180pk (geloof ik) en dat reed super. Ik ga ervan uit dat de nieuwe A4 vergelijkbaar rijdt en wellicht nog wat pittiger.
Heeft iemand ervaring met een sportonderstel in combinatie met de tuning? Vanwege een lange vakantie laat ik de auto pas in januari 2010 leveren.
Btw, het is nogal teleurstellend om te lezen dat het Audi Sound System zo in kwaliteit achteruit gegaan is. Hoewel het ongetwijfeld persoonlijk is, kan hier iets aan gedaan worden op eenvoudige wijze?
Groeten
ED
Gefeliciteerd met je aanschaf. Mooi auto hoor zo met die Sline. Dat Sound System verbeteren heb ik nog niets over gehoord of gelezen. Ik vind zelf dat als je hem echt hard zit het vermogen er wel een beetje in komt. Het is vooral bij zacht volume dat hij niet vol en mooi is....
Afgelopen vrijdag is de JD tuning uitgevoerd op mijn A4-B8 1.8 TFSi, ik had eerst 1750km ingereden zonder tuning.
Om 13.00 was ik bij de dealer, daar was de tuner van JD voor Zuidwest Nederland aanwezig.
De accu werd aan een acculader gehangen, de huidige software werd uitgelezen met een laptop. Deze werd vervolgens naar Jeroen Dik gestuurd per e-mail. Leuk detail, JD was op dat moment op het TT circuit in Assen. Vervolgens koffie en veel informatie verkregen van de tunner, oa rustig motor warm draaien, motor laten afkoelen na zware rit (niet zomaar contact uit) SMO advies (Castrol SLX Pro Longlife III 5W-30), RON 98 advies (BP Ulitimate) Hij reed zelf in een A6 3.0 TDI JD 600nm. Had nog een collega meegenomen die een A4-B6 rijdt 1,8T ook over die auto hebben we volop informatie gekregen. Na veel info en koffie, kwam de nieuwe sofware binnen per mail, vanaf het TT circuit uit Assen. Deze werd vervolgens ingeprogrameerd in de B8.
Om 14.45 reed ik de gargage uit met 340nm en 225pk (RON98) en toen begon het feest.
In 1 woord fenominaal.
Wat een verschil, met mijn eerste 1750km.
Kracht, souplesse, mooie ervan is, dat er gewoon goed rustig met te rijden is, was bang dat het gaspedaal erg zenuwwachtig zou gaan reageren, maar dat is absoluut niet het geval, alles is goed te dozeren.
Nadat de motor warm was, wat gaan acceleren, je wordt gewoon in je stoel gedrukt.
Als ik het met de laptimer meet, is het van 0 naar 100 binnen de 8 sec.
Kreeg nog een uitdraai mee van een eerder run op de rollerbank in Lochem.
Al ik binnenkort in de buurt van Lochem ben, gaat mijn B8, zelf nog op de rollerbank bij JD.
Peet
Laatst gewijzigd door Peeet; 13-10-09 om 21:13.
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Even inhaken, ik heb hier een uitdraai van een ABT 1.8 TSI -> 211pk, dit is op OCTAAN 100 gemeten.
Run 1:
211pk en 315nm
Run 2:
205pk / 316nm
De waardes halen ze wel redelijk, 211pk precies op Ron 100 dan. Maar het verloop is natuurlijk verre van strak.
Even een JD 1.8 TSI grafiek (Vpower 95 benzine):
225pk/340nm