Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Wanneer moeten schokbrekers vervangen worden?

  1. #1
    2.3
    Guest

    Standaard Wanneer moeten schokbrekers vervangen worden?

    Ik rijd nu al bijna 2 jaar met de B4,maar ik vind hem erg hard worden,volgens mij word er weinig meer gedempt.

    Als ik over slecht wegdek rijd,voel ik elke oneffenheid in het wegdek,ook met met mijn 195/65/15 winterbanden.
    Er staat nu 210.000 op de teller,en volgens mij is het onderstel nog origineel.

    Loont het om naar een zaak te rijden om hem daar op een schokbrekertest bank te zetten,kun je daar een goede conclusie uit trekken?

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    als je op de plaats waar de dempers zitten , ff de auto indrukt, en loslaat zal je zien dat de wagen terug veert.
    als dit binnen 1 1/2 vering gebeurt heb je eigenlijk geen probs,
    maar blijft de auto nadeinen zit er echt iets niet goed
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: Wanneer moeten schokbrekers vervangen worden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Loont het om naar een zaak te rijden om hem daar op een schokbrekertest bank te zetten,kun je daar een goede conclusie uit trekken?
    Zou ik niet zomaar doen. Die gasten overstelpen je met getalletjes en gezwam en zelf vrij nieuwe dempers keuren ze af om maar een paar nieuwe aan je te kunnen slijten.

    Het is heel simpel. Na 2 ton op de teller zijn dempers niet fris meer maar ze hoeven niet altijd stuk te zijn.
    Volgens de kwik en dat soort baggertoko's zijn ze natuurlijk wel leeeeevensgevaarlijk en moet je zo snel mogelijk nieuwe hebben...

    Probeer een eerlijke garage te vinden en rij niet zomaar ergens naar binnen.