Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: remslijtage waarschuwing

  1. #1

    Standaard remslijtage waarschuwing

    Ik hab een A6 uit 2002 en geeft nu een waarschuwing (cirkel met blokjes) op mijn display. Hoe kan ik via het display nu achter komen welke rem versleten is?

  2. #2
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Niet, de slijtage detectie van LV en RV staat in serie. Dus als er eentje onderbroken is krijg je een algemene melding.

  3. #3

    Standaard Remmen

    in de meeste gevallen voor..

    Maar je kunt het alleen echt goed zien door je banden er even af te halen tenzij je redelijk open velgen hebt dan kun je het direct zien.

    Maar je kunt ongeveer nog zeker 1500 km rijden na de waarschuwing dus geen paniek
    A6 Avant S-Line 3.0 TDI Quatro Tip Tronic (tuned) - Model 2007
    A5 Cabrio S-Line 2.0 TFSI Quatro S-Tronic (tuned) - Model 2012

  4. #4

    Standaard

    OK, dank, ik tjek voor dan wel eerst!

  5. #5

    Standaard

    En als je er 1 vervangt , vervang ze dan aan beide kanten zodat je geen verschil in remkrachten krijgt. Op de keuring zien ze dit toch. Ik denk zelfs niet dat je ze apart kunt krijgen , altijd in set van twee.


  6. #6

    Standaard

    Je bedoelt de remmen links en rechts, de remschijven slijten niet zo snel?

  7. #7

    Standaard

    Remmen lijken OK, alleen ligt er een plasje olie naast mn rechter voorband, lijkt me niet zo goed...rij dan maar langs de garage

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter2
    En als je er 1 vervangt , vervang ze dan aan beide kanten zodat je geen verschil in remkrachten krijgt. Op de keuring zien ze dit toch. Ik denk zelfs niet dat je ze apart kunt krijgen , altijd in set van twee.
    Inderdaad worden altijd in SET VAN 2 aangebracht, anders is het namelijk LEVENSGEVAARLIJK !
    A6 Avant S-Line 3.0 TDI Quatro Tip Tronic (tuned) - Model 2007
    A5 Cabrio S-Line 2.0 TFSI Quatro S-Tronic (tuned) - Model 2012

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boudewijn09
    Remmen lijken OK, alleen ligt er een plasje olie naast mn rechter voorband, lijkt me niet zo goed...rij dan maar langs de garage
    dat zou ik NIET doen... je hebt nog maar de helft van je remwerking namelijk! (links voor en rechts achter)


    ik denk dat de waarschuwing het vloeistofniveau betreft, en dat je systeem aan het leeglopen is.

    dit is een goede reden om de auto door een garage te laten ophalen.....
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •