Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Autowas: welke is goed?

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Bij die goedkope (rommel) vind je na 3 keer autowassen nog de poetsstrepen op de lak.
    maar
    Ligt ook aan de aandacht die je eraan besteed,

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Vind poetsen vervelend klote werk,
    Aha....

    Nee, zonder dollen, als er geen verschil zou zitten tussen goedkope en dure merken, zou iedereen goed genaaid worden niet? Tuurlijk is er verschil maar dat hoeft zich niet altijd te vertalen in een slecht resultaat.
    Maar ieder zijn mening verder.

  2. #22
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Goedkope en dure wax maakt voor ons gewone zielen 9 van de 10 keer niet zo veel uit.

    Ik heb wel gemerkt dat bv een showwax zoals Pete's 53 wel heel "nat" uitpakt op een zwarte wagen.
    Maar de duurzaamheid is weer minder.

    Verschil tussen de rest van de merken en hun wax is vaak het gemak van verwerken.
    De oude turtlewax in groene fles liet wel heel veel witte resten na.
    Verder is het zoals Frank zegt, alles valt en staat met de aandacht die je het geeft.

    Ik ben er wel van overtuigd dat er enorm verschil zit in de polijstmiddelen die de merken op de markt zetten.
    Je ziet dat een bedrijf als Menzerna echt polijstmiddelen heeft ontwikkeld voor de
    kneiter harde lakken van veel premium merken die nu op de markt verschijnen.
    En dat werkt echt.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #23

    Standaard

    Het is heel simpel eigenlijk. De waxlaag is maar 5% van het totale poetsresultaat.

    Als de basis goed is door goed poljstwerk dan zie je tussen de verschillende soorten wax maar minimaal verschil. Omdat je maar minimaal verschil ziet is het voor mij belangrijk om een duurzame wax te gebruiken. Ik gebruik veel de M16 van Megs's, de Poorboys natty's white en de Collinite 476.

    Gr. Evert.

  4. #24

    Standaard

    bedankt voor de vele reacties mannen
    kon mijn vraag eerst niet terugvinden , maar zag dat ik hem in het verkeerde deel had gesteld

    voor alle duidelijkheid ik ben wel een echte poetser!!!

    mijn ervaring met de groene turtle is dat de werking eigenlijk zo weer weg is
    als ie net gepoetst is is ie prachtig [op mij A4 , want de cgt heb ik nog niet gepoetst]
    maar na een paar keer wassen is het resultaat al weer weg

    dus wat ik zoek is een goede duurzame was voor de cgt
    maar er zijn opties genoeg genoemt en daar zal ik eens even eentje van proberen

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •