Vandaag een start gamaakt met de motor wissel, bij deze de foto's
Het motorblok
Foto's van de geflowde kop
De verstelbare nokkenaspoelie
Blok in de takel
Misschien wel eens aardig om een lijstje te maken wie er allemaal aan gewerkt hebben:
Zoals bekend wordt het project begeleid en uitgevoerd door Esrij Car Hifi te Langezwaag, voor specifieke onderdelen zijn de volgende bedrijven ingeschakeld:
- Motorbouw en afstelling (inclusief DTA) Freddy Cane te Gorredijk;
- Kooibouw, Remola autosport;
- Spuitwerk, Henk Kooistra autoschade te Surhuisterveen;
- Polijstwerk, Custom Polish te Franeker;
- Uitwegen en uitlijen, Lammert van der Meulen te Dokkum;
- Leveranciers onderdelen, 034 Motorsport, KBC import en een hotline met de plaatselijke audi dealer (haha).
Vast nog wel iets vergeten, maar geeft even een indruk.
Afgelopen week is er veel werk verzet om de auto voor time attack gereed te krijgen, bij deze de foto's
De motor is verder afgebouwd, er moeten nog een paar dingen gebeuren, maar we zijn een eind op pad.
Inmiddels is het spagetti spruitstuk ook afgelast, alleen de turboflens moet nog geflakt worden.
En het spruitstuk even gepast in de auto
Afgelopen weekend is er weer hard gewerkt door de mannen van EsRij aan de auto, wat er in heeft geresulteerd dat de motor loopt als loopt als een goed geolied naaimachientje en inmiddels zijn eerste meters gereden heeft. Ik had dit weekend andere verplichtingen en ben er dus niet bijgeweest, maar het inrijden kan beginnen.
Met andere woorden, ik lig prima op schema voor Time attack te Zandvoort.
Hoi EVERT THOMAS .
Ziet er allemaal goed uit dan .
Heb je zelf een tijd in je hoofd voor de time attack .
Of is het nog moeilijk in te schatten .
Heb je trouwens misschien foto s van de racer zoals hij er nu bij staat .
Alvast veel succes op de time attack zandvoort .
Jack.
Ik zag je gister rijden op de A7 tussen heerenveen en drachten.
Je had de gang er wel in me tje snelle bolide, maar ik kon je met gemak inhalen... tdi powerrrr! :P
Ok, dat is idd niet zo snel. Maar het hoe en waarom daarvan weet ik dan ook weer niet. Er is ook nog een mogelijkheid dat de KM teller teveel aangeeft. Wordt digitaal geregeld door de DTA en moet je 'handmatig' instellen. Toen we dat gedaan hebben klopte het aardig op de TomTom, maar na de hand niet weer gecontroleerd.
Heb afgelopen zaterdag een ritje naar Roozendaal gemaakt en nu de eerste 900km op de teller. De motor loopt eigenlijk als een zonnetje, bij de stationair loop staat hij iets te rijk, maar dat is niet zo erg. Nu is het een kwestie van steeds meer toeren draaien en de turbodruk langzaam wat opvoeren.
We hebben besloten de auto voor time attack niet op de testbank te laten afstellen. Het reeds beschikbare programma is voor nu eerst voldoende om goed mee te kunnen doen, het uiterste uit de kan halen kan later nog. Belangrijke reden is ook dat time attack zo goed als voor de deur staat en we hem liever eerst wat meer kilometers laten lopen. Met welke vermogen ik precies ga deelnemen weet ik dus niet, maar ik verwacht dat het zo rond de 400pk zal zijn.
Afgelopen week de nieuwe Hispec remmenset ontvangen, welke straks zal bestaant uit:
- Voor; 360mm remschijven met 6 zuigerige radiale remtangen en Carbon Loraine remblokken;
- Achter 335mm remschijven met 4 zuigerige radiale remtangen en EBC Red stuf remblokken.