Dat is waar, maar de snelsten zijn vaak dan silhouttes, zoals de BMW van Bert van der Zweerde, dat is weer een groot verschil natuurlijk.
Hey Evert wat is er gebeurd op Assen tijdens duitse autsport dag?
ik heb je auto nog in pitbox bekeken. en vervolgens heb je slechts 2 rondjes gereden.
Klopt helemaal,verder zijn we niet gekomen.
Op het laatste evenement in de UK, is er een klein probleem ontstaan met de versnellingsbak, dit konden we echter niet tijdig oplossen en hebben de keus gemaakt om de bak te wisselen met onze reserve bak, waar we vorig jaar probleemloos mee hebben geracet. Na de wissel nog wat testen gedaan, wat ook probleemloos ging. Na een aantal rondjes op TT-circuit gereden te hebben, heb ik de pits opgezocht voor onze reguliere check-up, hier bleek de bak aanzienlijk olie te verliezen vanuit het Belhouse en dus einde oefening voor ons. We moeten de bak er nog achter weg halen om te kijken wat precies de oorzaak is, maar het zou wel eens zo kunnen zijn dat het differentieel is geknapt en het belhouse heeft beschadigt, waardoor de olie er uit is gelopen.
Voor ons geen geluk dus deze keer 17 juni op het circuit van Zandvoort een herkansing en mogelijk gaan we dan voor het eerst op full slicks.
Ja we waren er behoorlijk ziek van. Maar aan de andere kant hoort dit bij racen en zeker als je met materiaal aan de start komt wat niet helemaal 100% is, dan gaat het vaak mis. De bak is orgineel en dus ook circa 20 jaar oud, we hebben er gisteren achterweg getrokken en vastgesteld dat de kering zo lek als een mandje is. De racebak ligt inmiddels bij de revisie, dus deze kunnen we de volgende keer weer gebruiken.
Klasseindeling voor Superlap divisie Super Sport voor a.s. zondag bekent, dit keer met een vleugje Supercar Challenge.
Zie link http://www.facebook.com/#!/media/set...8637070&type=1
Gisteren hebben we het Superlap evenement gereden op het circuit van Zandvoort. We zijn de dag doorgekomen zonder belangrijke technische mankementen en daar zijn we heel blij mee.
De rondetijd was nogal teleurstellend en we zijn niet verder gekomen dat 2:00.0. Door een vergissing van mijn kant hebben we in plaats van 1,6 bar turbo druk op 0,6 bar en in de finale 1,0 bar turbodruk gereden. Daarnaast zijn we gestart met gebruikte banden, ik had gehoopt dat deze nog een evenement mee zouden kunnen, maar dat bleek te optimistisch. Onder deze omstandigheden was een 2:00.0 nog eens niet zo slecht.
Terugkijkend hebben we een prima test gehad voor onze trip a.s. vrijdag naar de Nordschleife, hier zullen we weer verse banden hebben en de juiste turbodruk.
sorry evert dat ik je niet meer gesproken heb... je was behoorlijk druk steeds..
FCF2012-117.jpg
Bij deze de onboard video van Superlap op het circuit van Zandvoort
http://www.youtube.com/watch?v=ieonhKe2FgE&feature=plcp
Zojuist teruggekeerd vanuit Duitsland, we hebben een erg leuk weekend gehad. Op de Trackday hadden we helaas weer pech (onze bus zat op slot met de sleutel en brandstof er in), waardoor we maar 7 ronden hebben kunnen doen. We waren nog bezig om de turbodruk langzaam op de schroeven en waren blijven steken bij 0,9 bar (waar we normaal op 1,5 bar rijden).
Het rondje op de onboard video is ronde nummer 5, waar we een tijd van 8:14 realiseren. Ronde 6 werd helaas met code rood geindigd (i.v.m. de Porsche), bij Brunchen lag ik 11 seconden voor op de tussentijd van ronde 6. Ronde 7 ging al weer sneller dan ronde 6, echter niet kunnen klokken (i.v.m. de bus). We waren dus goed op weg naar het record van 7:56.
We denken erover om in Augustus nog een poging te wagen.
Bij deze een link naar de onboard
http://www.youtube.com/watch?v=JMx2Ep8R-6I&feature=plcp
2e rondje op de Nordschleife, achter een Radical aan.
http://www.youtube.com/watch?v=d4VtmAbPzcE&feature=plcp
In de basis heeft een Audi S2 inderdaad veel onderstuur, door alle aanpassingen hebben we dat aardig kunnen oplossen en is hij nu super neutraal. Het knelpunt zit hem nu met name in de banden, we rijden op 245 semi slicks en voor de bochtensnelheden die we nu kunnen realiseren is dit wat te smal geworden. Hoogst waarschijnlijk gaan we volgend jaar op full slicks rijden.
De Radical is inderdaad een snelle auto, ik sprak een eigenaar van zo'n auto op Zandvoort welke aangaf dat deze op Zandvoort rondjes van 1:45 moet kunnen doen wat erg hard is. Dit (een SR3) overigens niet de snelste Radical dat is een SR8, die volgens mij ook het record heeft op de Nordschleife.