Mooie wagen en mooie kleur. Veel plezier ermee.
Het is tijd voor mijn tweede topic in het showroom gedeelte .
Na een paar weken ongeduldig moeten wachten heb ik afgelopen zaterdag mijn 'nieuwe' auto opgehaald. Het is een Audi 90 2.2l Quattro uit 1985 welke op het aftermarket kanteldak na (geloof ik) origineel is. Verders heeft de auto centrale deurvergrendeling, cruisecontrol en airco (welke gerepareerd moet worden).
De auto is volgens zeggen sinds 2002 niet meer verzekerd geweest en heeft dus waarschijnlijk lang stil heeft gestaan. Waardoor de terugweg niet helemaal vlekkeloos verliep. Want na zo'n 200km begon de auto te stotteren en hield het niet lang daarna voor gezien. Eenmaal opnieuw gestart was er niks meer aan de hand. Dit was denk ik gewoon wat vuil in het brandstofsysteem. Kan goed dat het met een nieuwe brandstoffilter op is gelost.
De plannen die ik met de auto had zijn al drastisch gewijzigd. Ik ben eigenlijk naar een type 85 aan het zoeken gegaan om hem om te bouwen met UR-schermen en een 20VT. Eenmaal de 90 te hebben gezien was het toch erg jammer om een originele auto te 'vernachelen'. En heb ik besloten om de auto op te knappen en dus origineel te houden, zelfs mijn plannen om 17'' velgen aan te schaffen zijn gesneuveld en ik hoop nu ooit nog een setje Ronal's R8 15x7 op de kop te kunnen tikken.
Binnenkort:
*Grote beurt
*Distrubitieriem/waterpomp vervangen
*Thermostaat vervangen
*Schokdempers/veren RA vervangen (tzt allemaal nieuw)
*Benzinemeter repareren
*Gasveren kofferklep vervangen
Op langere termijn:
*Roest binnenkant achterdeur verwijderen
*De auto demonteren en verzien van verse lak
*Origineel schuifdak
*Airco laten repareren
*Motorisch aanpassen voor wat meer pk's.
Gave auto!
Ik heb dezelfde, behalve dan de q-aandrijving o ja, en ik mis 200cc in de motor maar da's niet erg.
Dakje is niet origi nee. En er een origi dakje inzetten lijkt me bijna niet te doen (ik heb er een in de mijne en dat zet je niet even over, behalve dan door het halve dak óók mee te nemen).
Fijne plannen heb je er mee. 90q's in origi staat zijn een zeldzaamheid.
Schitterende kar in een goede kleur! Inderdaad, niks aan doen behalve die velgen... gewoon rijden en genieten, dit type staat bekend om zijn fijne weggedrag. Puur genieten in de bochten, zoek een leuke weg op (in de Ardennen of de Eifel!) en ga je uitleven.
Dat dakje moet ik helaas laten schieten, heb jammer genoeg geen tijd om hem op te halen. Bedankt voor het aanbod in ieder geval. Vandaag even de wagen ontdaan van de kentekenhouders met reclame.
Ohja ik heb nog niks gezegd over het verslavende geluid van de 5-cilinder, wat is dat toch gruwelijk .
Dat ziet er goed uit! Mooi onverprutst exemplaar. Wegenbelastingvrije 80/90 Quattro komt er bij mij ook nog wel eens.
Stond vorige week ook een 90 op marktplaats (bordeau-ish rood) .. die zag er iets minder uit hehe.
Lekker wagentje! |oP
Stond deze te koop bij Nienhuis destijds? Idd jammer van de putdeksel in je dak; maar ach, vijfcilinderroffel en vierwielaandrijving compenseren dat ruimschoots!
Gefeliciteerd ermee! Hulde! Congratulare!
(Moderator; dit is geen reclame Ken je http://www.typ8185-forum.nl/ ?
Kan handig zijn... of gewoon leuk!
ps: mijn 80urq heeft minder lang stilgestaan... maar dat maakte voor het niet-loskomen van sommige items niks uit; die waren alleen los te krijgen na dagen lang met kruipolie in de weer te zijn, om uiteindelijk door heet-te-stoken weer gangbaar werden. (de inbussen van de remzadels a/d achterzijde. En met inbussen is er geen room for faillure...)
Leuk leuk!
Idd een gloednieuwe oude auto .
Klopt hij heeft een hele tijd tekoop gestaan bij nienhuis. En het type81/85 forum ken ik, heb me daar laatst aangemeld en voorgesteld .
Even een update,
Toch besloten om de auto om te bouwen naar een 10VT omdat het toch te veel geld ging kosten voor die paar extra pk's uit de N/A motor te halen. Daarom ben ik gisteren een KG-motorblok wezen halen, deze heeft standaard al 182pk. De motor zal helemaal uit elkaar worden gehaald om te kijken of er niks beschadigd of versleten is. De lagers worden sowieso vernieuwd. Maar er werd me verteld dat er geen ECU nodig was want alles zou mechanisch geregeld zijn, nou blijkt na wat zoeken dat de motor wel degelijk een ECU nodig heeft. Dus ik zal nog een ECU moeten zien te scoren. Maar stiekem ben ik aan het kijken naar een Stand Alone systeem omdat ik toch over de 200pk wil gaan.