Gave klus, ik hoop dat het gele monster weer gaat rijden. Kogelgaten, hmmm...
Succes met het project!
Ik heb een paar weken geleden deze S4 opgehaald voor mijn broertje David en ik ga hem opknappen met mijn stiefvader Hans. Wij sleutelen wel vaker aan auto's maar deze heeft toch echt een bijzonder verhaal...
Deze auto is gestolen van iemand (kan er nog steeds niet achter komen waar en hoe en van wie) en vervolgens zwart gespoten, zonder voorbewerking of wat dan ook, om minder op te vallen en is hij gebruikt als vluchtauto. Er zitten wat deukjes en krassen hier en daar en 3 heuse kogelgaten! In de linker achterdeur zit een soort afgeketst kogelgat, in de bumper voor zit een deuk van een kogel en er is er eentje dwars door de voorruit gegaan en dwars door de hoofdsteun van de passagier.
Het is een facelifter uit 1999 met 210k km op te teller, Imola geel met zwarte dakrails etc. en black chrome raamomlijstingen.
De zwarte verf, alle deuken en krassen en missende onderdelen ben ik van plan volledig te restaureren, mits we eerst het motorblok goed draaiende krijgen. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan gaat ie weg in onderdelen. Dit moet je wel zien als een soort uiterste optie want het zou echt heel erg zonde zijn als deze prachtige auto geen tweede kans krijgt. Het is echt een zeer gave en goede S4 en wat mij betreft in de beste kleur voor een S4 B5. Ook is het aan alle kanten te zien dat voor deze achterlijke losers hem verkloot hebben de oude eigenaar wel zeker van zijn auto hield. Alles is gewoon netjes en strak en er zijn van die details overal waar aan je ziet dat er goed voor de auto gezorgd is.
Er zit bijna niks aftermarket op, behalve de verlaging en de velgen (is rondom H&R verlaagd), maar er zitten wel hele koele fabrieksopties op zoals Bose geluidssysteem, volledig elektrisch leren sport interieur en mijn favoriet, een schuif kanteldak!!!
Nou is het zo dat wij allebei heel druk zijn met eigen werk maar alle losse uurtjes die we vrij zijn proberen we in dit project te steken. We zijn vorige week pas begonnen maar we proberen er de komende tijd meer uren in te steken.
We hebben er een nieuwe startmotor in geschroefd (best een interessante klus) en nu start hij gewoon normaal maar slaat ie na een paar seconden weer af. We hebben hem uitgelezen en hij zegt dat de ontsteking van cilinder 4 niet werkt. Nou heb ik van de week een tweedehands bobine gekocht om mee te gaan testen maar er bestaat nog wat onenigheid op het net hoe nou precies de volgorde van de cilinders is. Aankomende week ga ik wel even testen, kijken of het echt zo makkelijk is... Ik weet ook niet hoe de startonderbreker precies werkt, volgens mij is die ook een beetje boos maar ik weet niet of de auto dan überhaupt wel aan hoort te slaan of dat ie dan gewoon niks zou doen... Het lampje met het sleuteltje blijft wel knipperen (zie foto) maar ik weet niet of dat normaal is...
We gaan er nog wel even mee rommelen. Ik houd jullie op de hoogte en ik hoop ook wat advies te kunnen winnen hier omdat geen van ons ooit aan zo een ingewikkelde auto heeft gesleuteld zeg maar. Normaal gesproken zijn we meer van de leeftijd van de Cadillac die je er naast op de foto's ziet...
IMG_2295.jpgIMG_2294.jpgIMG_2296.jpgIMG_2297.jpgIMG_2298.jpgIMG_2299.jpgIMG_2300.jpgIMG_2305.jpgIMG_2304.jpgIMG_2303.jpgIMG_2301.jpgIMG_2302.jpgIMG_2326.jpgIMG_2327.jpgIMG_2328.jpgIMG_2329.jpgIMG_2398.jpgIMG_2397.jpgIMG_2407.jpgIMG_2406.jpg
IMG_2405.jpg
Mooi om te zien dat hij een 2e kans krijgt!!
Als de startonderbreker de sleutel niet herkend, slaat hij wel aan, maar ook gelijk weer af. Sleutel zal waarschijnlijk opnieuw ingeleerd moeten worden. Laat je de auto op dit kenteken staan? Of laat je dit wijzigen bij de RDW vanwege zijn verleden? Lijkt me niet echt een prettig gevoel ivm die kogelgaten. Aan de andere kant, hoeveel gele S4's rijden er nou eigenlijk rond in NL.
Ik zou alle software er opnieuw op laten zetten. Denk dat er met stelen andere rommel opgezet is. En daarom nu problemen hebt met de sleutel en het niet blijven lopen.
Succes met dit project. Die lak mag je wel aanpakken, maar die kogelgaten laat je toch zeker erin zitten?
Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic
Ik ga helemaal niks doen aan het kenteken... Ik vind het wel cool dat hij een interessant verleden heeft, de littekens er van ga ik sowieso volledig verwijderen dus er is niks om over in te zitten... Het enige wat mij irriteert is die 2 op het kenteken maar volgens mij kun je dit onmogelijk weg halen... Een beetje gele verf er op denk ik en klaar...
Dat vind ik nou nog eens een handige tip...!!
Kan dat echt alleen bij de dealer of zou Pedro het ook kunnen....?
Ik neem aan dat pedro dat zo kan.
Helemaal te gek, Isaac. Gaaf, dat jullie dit gaan doen. Ben erg benieuwd en ik ga dit ook zeker weer volgen.
Veel succes gewenst!
En ik denk idd, dat Pedro je hier mee kan helpen.
of t is "gewoon" slecht contact van de leesring zoals zoveel B5's hebben (ja, ook jouw ex)Als de startonderbreker de sleutel niet herkend, slaat hij wel aan, maar ook gelijk weer af. Sleutel zal waarschijnlijk opnieuw ingeleerd moeten worden.