Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 125

Onderwerp: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

  1. #1

    Standaard Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Ik heb een paar weken geleden deze S4 opgehaald voor mijn broertje David en ik ga hem opknappen met mijn stiefvader Hans. Wij sleutelen wel vaker aan auto's maar deze heeft toch echt een bijzonder verhaal...

    Deze auto is gestolen van iemand (kan er nog steeds niet achter komen waar en hoe en van wie) en vervolgens zwart gespoten, zonder voorbewerking of wat dan ook, om minder op te vallen en is hij gebruikt als vluchtauto. Er zitten wat deukjes en krassen hier en daar en 3 heuse kogelgaten! In de linker achterdeur zit een soort afgeketst kogelgat, in de bumper voor zit een deuk van een kogel en er is er eentje dwars door de voorruit gegaan en dwars door de hoofdsteun van de passagier.

    Het is een facelifter uit 1999 met 210k km op te teller, Imola geel met zwarte dakrails etc. en black chrome raamomlijstingen.

    De zwarte verf, alle deuken en krassen en missende onderdelen ben ik van plan volledig te restaureren, mits we eerst het motorblok goed draaiende krijgen. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan gaat ie weg in onderdelen. Dit moet je wel zien als een soort uiterste optie want het zou echt heel erg zonde zijn als deze prachtige auto geen tweede kans krijgt. Het is echt een zeer gave en goede S4 en wat mij betreft in de beste kleur voor een S4 B5. Ook is het aan alle kanten te zien dat voor deze achterlijke losers hem verkloot hebben de oude eigenaar wel zeker van zijn auto hield. Alles is gewoon netjes en strak en er zijn van die details overal waar aan je ziet dat er goed voor de auto gezorgd is.
    Er zit bijna niks aftermarket op, behalve de verlaging en de velgen (is rondom H&R verlaagd), maar er zitten wel hele koele fabrieksopties op zoals Bose geluidssysteem, volledig elektrisch leren sport interieur en mijn favoriet, een schuif kanteldak!!!


    Nou is het zo dat wij allebei heel druk zijn met eigen werk maar alle losse uurtjes die we vrij zijn proberen we in dit project te steken. We zijn vorige week pas begonnen maar we proberen er de komende tijd meer uren in te steken.
    We hebben er een nieuwe startmotor in geschroefd (best een interessante klus) en nu start hij gewoon normaal maar slaat ie na een paar seconden weer af. We hebben hem uitgelezen en hij zegt dat de ontsteking van cilinder 4 niet werkt. Nou heb ik van de week een tweedehands bobine gekocht om mee te gaan testen maar er bestaat nog wat onenigheid op het net hoe nou precies de volgorde van de cilinders is. Aankomende week ga ik wel even testen, kijken of het echt zo makkelijk is... Ik weet ook niet hoe de startonderbreker precies werkt, volgens mij is die ook een beetje boos maar ik weet niet of de auto dan überhaupt wel aan hoort te slaan of dat ie dan gewoon niks zou doen... Het lampje met het sleuteltje blijft wel knipperen (zie foto) maar ik weet niet of dat normaal is...

    We gaan er nog wel even mee rommelen. Ik houd jullie op de hoogte en ik hoop ook wat advies te kunnen winnen hier omdat geen van ons ooit aan zo een ingewikkelde auto heeft gesleuteld zeg maar. Normaal gesproken zijn we meer van de leeftijd van de Cadillac die je er naast op de foto's ziet...





    IMG_2295.jpgIMG_2294.jpgIMG_2296.jpgIMG_2297.jpgIMG_2298.jpgIMG_2299.jpgIMG_2300.jpgIMG_2305.jpgIMG_2304.jpgIMG_2303.jpgIMG_2301.jpgIMG_2302.jpgIMG_2326.jpgIMG_2327.jpgIMG_2328.jpgIMG_2329.jpgIMG_2398.jpgIMG_2397.jpgIMG_2407.jpgIMG_2406.jpg
    IMG_2405.jpg
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Gave klus, ik hoop dat het gele monster weer gaat rijden. Kogelgaten, hmmm...
    Succes met het project!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi om te zien dat hij een 2e kans krijgt!!

    Als de startonderbreker de sleutel niet herkend, slaat hij wel aan, maar ook gelijk weer af. Sleutel zal waarschijnlijk opnieuw ingeleerd moeten worden. Laat je de auto op dit kenteken staan? Of laat je dit wijzigen bij de RDW vanwege zijn verleden? Lijkt me niet echt een prettig gevoel ivm die kogelgaten. Aan de andere kant, hoeveel gele S4's rijden er nou eigenlijk rond in NL.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Ik zou alle software er opnieuw op laten zetten. Denk dat er met stelen andere rommel opgezet is. En daarom nu problemen hebt met de sleutel en het niet blijven lopen.

  5. #5
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Ik las er in een ander topic al iets over.

    Succes met deze klus Isaac.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3


  6. #6
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Succes met dit project. Die lak mag je wel aanpakken, maar die kogelgaten laat je toch zeker erin zitten?
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  7. #7
    dalmeijer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    478
    Kudos
    20
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Gaaf project man, ga het zeker volgen, hopelijk krijgt ze nog een lang en mooi leven deze schoonheid.....
    Q7 (4M) E-tron 3.0TDI V6 Quattro

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Mooi om te zien dat hij een 2e kans krijgt!!

    Als de startonderbreker de sleutel niet herkend, slaat hij wel aan, maar ook gelijk weer af. Sleutel zal waarschijnlijk opnieuw ingeleerd moeten worden. Laat je de auto op dit kenteken staan? Of laat je dit wijzigen bij de RDW vanwege zijn verleden? Lijkt me niet echt een prettig gevoel ivm die kogelgaten. Aan de andere kant, hoeveel gele S4's rijden er nou eigenlijk rond in NL.
    Ik ga helemaal niks doen aan het kenteken... Ik vind het wel cool dat hij een interessant verleden heeft, de littekens er van ga ik sowieso volledig verwijderen dus er is niks om over in te zitten... Het enige wat mij irriteert is die 2 op het kenteken maar volgens mij kun je dit onmogelijk weg halen... Een beetje gele verf er op denk ik en klaar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle.. Bekijk Berichten
    Ik zou alle software er opnieuw op laten zetten. Denk dat er met stelen andere rommel opgezet is. En daarom nu problemen hebt met de sleutel en het niet blijven lopen.
    Dat vind ik nou nog eens een handige tip...!!

    Kan dat echt alleen bij de dealer of zou Pedro het ook kunnen....?
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  10. #9
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Hier ben ik wel benieuwd naar, veel succes!
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  11. #10
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Ik neem aan dat pedro dat zo kan.

  12. #11
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Helemaal te gek, Isaac. Gaaf, dat jullie dit gaan doen. Ben erg benieuwd en ik ga dit ook zeker weer volgen.

    Veel succes gewenst!

    En ik denk idd, dat Pedro je hier mee kan helpen.
    Laatst gewijzigd door TF_Bundy; 23-02-13 om 16:38.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  13. #12
    jinx80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    283
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Heel vet project ga ik zeker volgen, veel succes!
    king of the rings

  14. #13
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jinx80 Bekijk Berichten
    Heel vet project ga ik zeker volgen, veel succes!
    +1 succes
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  15. #14

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Mooie basis voor een rat-look!

  16. #15

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Rot op, tis geen kever!
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  17. #16

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Mooi bakkie hoor Isaac, succes ermee! Hans blijft een mafkees zeg, ongelooflijk :mrgreen:

    Ping me nog even voor Leslie's onderstel, en over de cadillac...

  18. #17

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Goed bezig Isaac.
    Ik hoop dat de motor nog oké is zodat de S4 weer helemaal tip top in orde komt
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  19. #18

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Leuk project. Ga ik volgen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  20. #19
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Isaac ouwe bushmaster, leuk dat je weer op vrije voeten bent. Mag je al lassen en slijpen met die enkelband ? Gaaf project
    Laatst gewijzigd door coupé; 06-03-13 om 21:49.
    Audi A2 1.4 aua

  21. #20
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Isaac's nieuwe project: S4 B5 Avant grote opknapbeurt

    Als de startonderbreker de sleutel niet herkend, slaat hij wel aan, maar ook gelijk weer af. Sleutel zal waarschijnlijk opnieuw ingeleerd moeten worden.
    of t is "gewoon" slecht contact van de leesring zoals zoveel B5's hebben (ja, ook jouw ex)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •