+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: S5 2008

Meeting crew coupé's Avatar
    Ingeschreven
    01 2004
    Leeftijd
    31
    Kudo
    1
    Kudo's 2 in 2 Berichten

Standaard S5 2008

Zaterdag 1 november en dag om niet meer te vergeten.Vandaag is het zover, Audi on tour is in de stad.Gelukkig heb ik een kaartje, 1ste rang stoel S-5.
    Hij bevindt zich in een maagdelijk witte coupe, een S5 4.2FSI met 354pk, wat een gevaarte.De 19inch velgen schreeuwen om aandacht, net als het lekkere kontje met monsterlijke auspuff.Met een druk op de knop springt de auto van de vergrendeling af, de verlichting springt aan en de S5 lijkt ons boos aan te kijken.Hij oogt wat smoetzig en gebruikt, het staat hem goed, schoon of niet hij oogt heerlijk. De stoel blijkt een rode kuip te zijn, we glijden langzaam naar beneden.De stoelen lijken wat krap en diep maar zodra je zit smelten ze om je lichaam. Sleutels kent deze sportcoupe niet, starten gebeurt met de afstandsbediening of met de startknop.

Na het indrukken van de startknop komt de V8 te leven.....hhmmm is dat alles vragen wij ons af ??
    Dat trekt vast nog wel bij na een stukje sturen.We rijden rustig het parkeerterrein af, het instrumentenpaneel geeft een hoop informatie, iets teveel vind ik persoonlijk. Ondanks dat vandaag het regenseizoen aangebroken bleek te zijn, laten wij ons dit ritje niet verpesten.De eerste gelegenheid om op het gas te gaan wordt gelijk benut...pppfffff dat gaat best vooruit.Eerst een rondje rond de kerk, gevoel krijgen met de auto. Iets wat stug maar niet storend rijden we richting snelweg. De bochtige binnenwegen zijn wat glad maar geen probleem voor de 1630kg wegende S5.De wegligging is prima, iets te braaf door de gewichtsverdeling van de auto. Zelfs met dit weer is het moeilijk om de auto te laten glijden in de bochten. We rijden een rotonde af en gaan vol op het gas, jawel hij doet iets. Een lichte vorm van overstuur die prima te corrigeren is door wat gedoseerd gas te geven.

De motor is op bedrijfstempratuur en het beschaafde motorgeluid is inmiddels veranderd in een uitdagende roffel.Toch is de S5 geen uitdagend snelheidsbeest, hij laat ook zien een perfect dagelijks vervoersmiddel te zijn. Inmiddels is de snelheidsmeter opgelopen tot 230km (ooh dat gaat toch best snel), met deze regen en iets verminderd zicht hard genoeg. Een in de verte opdoemende mobiele-senioren-slaapplaats besluit met 90 km per naar onze baan te verhuizen. Aaaaiiii nu komt hij heel snel dichterbij, de iets wat onderbemeten remmen reageren gelukkig direct en de in deze situatie onmisbare ABS grijpt grettig in. Met een slippende S5 komen we op de fiat ducato afdenderen, met een schrikreactie maakt hij plaats voor het witte kadaver. Brullend en roffelend trekken we een sprintje, hard rijden is leuk maar dat kan iedereen. Geef mij maar binnenwegen, we verlaten de snelweg en komen uit op wat gladde klinkerwegen. De besturing past zich gelijk aan, was hij net nog strak en direct nu licht en makkelijk in omgang. Alles in deze auto is te bedienen met het schitterende MMI systeem, het geluid dat zich uit de Bang en Olufsen speakers pompt klinkt prima.Achterin is weining plaats voor passagiers, niet dat het nodig is dit is een coupe en geen sedan.De kofferruimte is best aan de ruime kant.

Helaas is onze tijd om en moeten we de inmiddels lege S5 terug brengen. Op het instrumentenpaneel is oa af te lezen dat hij gemiddeld 1 op 4 heeft gereden.Niet gering maar ook niet schokkend met deze rijstijl.Als we achteruit de parkeerplaats insteken blijkt de auto ook over een achteruitcamera te beschikken, leuk maar geen meerwaarde. Het beeld is wazig en niet duidelijk, de lens zat onder de modder en troep. Ik kijk wel gewoon over mijn schouder terwijl ik deze beauty terug zet.
    Terwijl ik naloop te geniet, loop ik de trap op van Atexlicht te Raamsdonksveer. Een schitterend pand voor dit evenement, de ontvangst door de medewerkers van Wahl oosterhout was prima geregeld.Bij deze wilde ik ze dan ook bedanken voor deze ervaring, paul in het bijzonder.
    Bijgevoegde Afbeeldingen
    AudiForum bedrijfsmeeting - 26 september - Berkel en Rodenrijs - Carclean.nl - Meld je hier aan!

Brembo's Avatar
    Ingeschreven
    08 2008
    Leeftijd
    41
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Mooi verhaal.

Had jij hem trouwens zo smerig gemaakt. Wij moesten even wachten voordat we konden instappen, de S5 moest eerst even door de wasstraat. Zo kon hij echt niet voor de dag komen.

Rijden was een leuke ervaring, mooi rondje gemaakt.
    Hij trilde trouwens wel erg op de remmen, die waren bijna aan hun einde.
    Voor de rest een mooi auto.
    A3 SB Ambition 2.0 TFSI

E320CDI Gelato's Avatar
    Ingeschreven
    07 2007
    Leeftijd
    40
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Leuk verslag.... Tja... is echt een hele mooie wagen.. 1 op 4 is wel heftig...

Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

Ingeschreven
    06 2004
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brembo Bekijk Berichten
    Mooi verhaal.

Had jij hem trouwens zo smerig gemaakt. Wij moesten even wachten voordat we konden instappen, de S5 moest eerst even door de wasstraat. Zo kon hij echt niet voor de dag komen.

Dat ie trilde op de remmen wil niet automatisch zeggen dat de remmen op zijn.
    Nieuwe remmen kunnen binnen 1000 km zodanig verkeerd ingeremd worden dat ze al snel beginnen te trillen.
    Hoe beter de remmen hoe belangrijker het is dat ze goed worden ingeremd.
    vooral noodstops waarbij de remmen tot een hoge temperatuur oplopen en dan tijdens een regenbuitjes door een verkeerde plas een shock koeling krijgen waardoor de remschijven zelfs kunnen kromtrekken of nog erger breken.
    Maar dit zal met originele remmerij normaal gesproken niet zo snel gebeuren.
    Verder is het stilstaan aan een stoplicht na een heftige remmerij altijd fataal voor de blokken en het kromtrekken van de schijven.
    Aan een stoplicht tijdig hard genoeg remmen zodat je de laatste meters (minuten) altijd kunt uitrollen.
    Dit om te voorkomen dat tijdens stilstand de remblokken op de gloeiende remschijven inbakken.
    De temperatuur kan dan geen kant op en de schijf gaat kromtrekken terwijl de toplaag van de remblokken aanbakt.
    De aangebakte laag zorgt later vervolgens voor fading en trillingen.
    Net als de kromgetrokken schijf die continue fading geeft.
    Verder slijten je remmen minder snel als je kort hard remt ipv van lang zacht remt

op deze S5 nieuwe remblokken monteren en die netjes opnieuw inremmen lost het probleem waarschijnlijk zo op.

Ingeschreven
    01 2004
    Leeftijd
    31
    Kudo
    1
    Kudo's 2 in 2 Berichten

Standaard

Mooi verhaal.

we zijn op wat binnendoorwegen terug gekomen en daar lag een hoop bagger, wij waren dus deels verantwoordelijk voor de bruine lak op de witte auto

Ik moet zeggen dat na een stevige rempartij en vaak kort maar heftig remmen de trilling bijna verdwenen was.Ik moest tijdens het remmen een keer aan steven zijn verhaal denken over kromme schijven.Na de schoonrem proceduren was de trilling sterk verminderd.
    AudiForum bedrijfsmeeting - 26 september - Berkel en Rodenrijs - Carclean.nl - Meld je hier aan!

Meeting crew 030's Avatar
    Ingeschreven
    07 2006
    Kudo
    2
    Kudo's 5 in 3 Berichten

Standaard

Leuk verslag, maar meneer was te lui om de voiture IRL te fotograferen?

We weten hier namelijk doorgaans wel hoe een standaard plaatje van een S5 op inet te vinden is.
    AudiForum bedrijfsmeeting - 26-09-2010 - Berkel en Rodenrijs - Carclean.nl - Meld je hier aan.

Ingeschreven
    01 2004
    Leeftijd
    31
    Kudo
    1
    Kudo's 2 in 2 Berichten

Standaard

het was geen bokkeweer ook zeg...volgende keer maak ik zelf foto's

Brembo's Avatar
    Ingeschreven
    08 2008
    Leeftijd
    41
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Hoorde trouwens dat de S5 de zondag niet meer overleefd had.
    Koppelings platen opgerookt, was in eens over en uit op de snelweg.
    A3 SB Ambition 2.0 TFSI

Standaard

Klopt, bak in de soep geloof ik..
    A4/B5 1.8T QUATTRO
    Garret GT2871R turbo/Forge DV007/Bosch 440/Bosch 044 fuel pump/HT 3" SS TIP/HT 4" SS LMM/Autobahn FMIC/Carbonio CAI/Racekat/2.5" SS HT Exhaust/Eisenmann Muffler/034 High Flow manifold/Porsche Brakes/Eibach Pro Street S/19"BBS Le Mans

Brembo's Avatar
    Ingeschreven
    08 2008
    Leeftijd
    41
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Klopt, bak in de soep geloof ik..
    Bij Wahl hadden ze het alleen over koppelings platen
    Bak zou wel heel snel zijn, stond volgens mij nog maar 15000 km op teller
    A3 SB Ambition 2.0 TFSI

Ingeschreven
    10 2008
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Ik wilde nog een opmerking plaatsen dat ik 'wit kadaver' een wat vreemde terminologie vond voor een auto en zeker als dit een nieuwe S5 betreft. Maar kennelijk is het toepasselijker dan ik in eerste instantie dacht
    - A3 2009 -

fransvis's Avatar
    Ingeschreven
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Triest....

Ingeschreven
    10 2008
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransvis Bekijk Berichten
    Triest....
    Ook dat ja...

Als het nu Italiaanse volbloed was kun je je nog voorstellen dat zoiets 'per ongeluk' gebeurt, maar je moet toch behoorlijk je best doen om Duitse degelijkheid van een S5 te slopen. Kennelijk vindt men het normaal om het af te raggen als het toch niet van jezelf is.
    - A3 2009 -

WindHoos's Avatar
    Ingeschreven
    05 2004
    Leeftijd
    28
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Lijkt mij ook wel wat, zo'n proefrit
    mvg,
    Marcel

Think of the RS6 as Clark kent with all of Superman's powers but without the red pants

E320CDI Gelato's Avatar
    Ingeschreven
    07 2007
    Leeftijd
    40
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Zal wel een keer of 2137 x de launch control hebben gebruikt.......

Gegroet Gelato

Brembo's Avatar
    Ingeschreven
    08 2008
    Leeftijd
    41
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    Zal wel een keer of 2137 x de launch control hebben gebruikt.......

Gegroet Gelato
    Zat er niet op, was een handbak
    en nee, wasn't me
    A3 SB Ambition 2.0 TFSI

E320CDI Gelato's Avatar
    Ingeschreven
    07 2007
    Leeftijd
    40
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Gewoon triest dat er zoveel mensen in zo'n auto mogen rijden die niet eens kunnen schakelen, en wat mij betreft ook nooit meer mogen, laat ze lekker met een variomatic de weg op gaan... Je zal je auto uitlenen aan zo'n mafkees die denkt ach,, had ie maar geen auto moeten worden...

Gegroet Gelato

Ingeschreven
    06 2004
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

id niet te bevatten hoe iemand een handbak aan gort krijgt.
    Of niets gewend of bewust de mentality van het is toch niet mijn auto...

fransvis's Avatar
    Ingeschreven
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Treser Bekijk Berichten
    id niet te bevatten hoe iemand een handbak aan gort krijgt.
    Of niets gewend of bewust de mentality van het is toch niet mijn auto...
    Inderdaad....de lease mentaliteit....

RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Ingeschreven
    06 2004
    Kudo
    0
    Kudo's 0 in 0 Berichten

Standaard

Ik dacht dat Audi die les geleerd had met de S6 (C5). die werd 1 jaar met handbak geleverd met continu diezelfde problemen. Dat koppel en quattro gaan niet samen.
    Gecombineerd met de 'kan-mij-het-schelen-het-is-toch-niet-van-mij mentaliteit, duurt het nu dus ook maar 15k km's voor het einde. Sneu...
    RS6 C5
    A3 TDIe

Bladwijzers

Forum Rechten