Daar is-ie dan! Na een keuring bij Coen en een meewerkende verkoper de knoop doorgehakt en m'n A6 gekocht. De A4 moet er nog uit, dat wel, dus nu tijdelijk 3 auto's op mijn naam: een A3 8L 1.8T, een A4 Avant B5 1.8T en sinds kort ook nog een A6 C5 2.8 quattro tiptronic. Gek genoeg was verzekeren geen probleem, alles is keurig geregeld.
Welnu, 't is een wat ouder beestje, 1997 en 303.000km op de klok, en er is heus wel een smetje of wat op te vinden, maar ik moet echt zeggen: je voelt, ziet en merkt er niets aan af.. Hulde. Frappant genoeg is-ie tot en met de laatste beurt dealer onderhouden geweest, en valt dus zelfs nog onder de mobiliteitsgarantie! Dat was wel het laatste wat ik zou verwachten bij een A6 met 3 ton op de klok..
Ik heb er nog niet echt veel mee gereden, sinds de 4 dagen waarin hij in m'n bezit is, maar kom toch even snel op zo'n 400km uit, en dat waren plezierige kilometers.. Wat een ding, ben net weer een klein kind met een nieuw speeltje
Uiteraard zijn er wel plannen (ja, nu al): facelift grill monteren (voorbumper-dinges), grote rechterbuitenspiegel, heeeel misschien ooit 19 inch velgen, en uiteraard xenon lampen..
Mooie bak hoor. Proficiat ermeem staat hem goed die kleur!
Houd em heel!
Dat komt wel goed, ik hou me voor het eerst in maanden weer enigszins aan maximumsnelheden Enne, die kleur, da's inderdaad een gevalletje raar, 't is blauw, maar zodanig donker dat het bijna zwart is, zelfs overdag buiten. Nèt niet zwart dus.
Dank u allen voor de reacties, ik zal de veranderingen in dit topicje bij gaan houden..
Mooie wagen, hoop voor je dat hij probleemloos blijft, 300K is best veel voor een benzine wagen..
__________________ A4/B5 1.8T QUATTRO Garret GT2871R turbo/Forge DV007/Bosch 440/Bosch 044 fuel pump/HT 3" SS TIP/HT 4" SS LMM/Autobahn FMIC/Carbonio CAI/Racekat/2.5" SS HT Exhaust/Eisenmann Muffler/034 High Flow manifold/Porsche Brakes/Eibach Pro Street S/19"BBS Le Mans
Dat hoop ik ook Leon, 3 ton is inderdaad gewoon veel, vandaar ook de Coen Donkers actie. We zullen zien hoe-ie zich houdt, an-sich hoeft het geen probleem te zijn, maar als je erover na denkt: 7,5 keer de aarde rond is niet mis!
Hmm, ik heb me daar nog niet in verdiept, dat OEM radio gebeuren. Dat hele RNS-D/E/? gebeuren. Deze radio gaat eruit, dat wel, maar liefst wil ik met USB sticks kunnen werken (dat kon met de Sony in de A4 wel, is verdraaid makkelijk). Er is vast geen RNS die dat kan he.. SD kaartjes vind ik onhandig, die gaan stuk, en kan ik weer met cardreaders gaan werken, bah.
Ik heb nog een ander plan, misschien dat dat ooit gerealiseerd wordt.. Er is dan uiteraard een dubbeldin nodig, maar voor de kenners: ik heb een mini-itx moederbord met een core2duo e7200 erin, met 200gb aan sata notebookschijfjes, het is de bedoeling dat dit apparaatje ooit de auto in gaat. Dan heb ik meteen een gps, mediacenter, databank (vagcom ) en wat nog niet meer in de auto liggen.. Max. stroomverbruik van dit setje is zo'n 80W, gemiddeld zo'n 40-50W. Het moet dus gewoon kunnen om dat op a) de 12V uit de sigarettenaansteker te zetten of b) direct uit de accu.. Er zijn prachtige voedingen hiervoor gemaakt, zoals deze, PDF, die zijn te schakelen met het contactslot.
Ik zit alleen met de bediening: een 5 of 7 inch touchscreen tft met vga-in kost zo ongeveer een halve A4 1.6, dus da's ff geen optie...
Een CarPC met touchscreen kost zo'n 4-500euro nieuw..
__________________ A4/B5 1.8T QUATTRO Garret GT2871R turbo/Forge DV007/Bosch 440/Bosch 044 fuel pump/HT 3" SS TIP/HT 4" SS LMM/Autobahn FMIC/Carbonio CAI/Racekat/2.5" SS HT Exhaust/Eisenmann Muffler/034 High Flow manifold/Porsche Brakes/Eibach Pro Street S/19"BBS Le Mans