Pagina 17 van 28 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 543

Onderwerp: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

  1. #321

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Sja, dit is in mijn ogen toch een wat meer delicate auto, flink getuned, hoog vermogen, S-model. Dat vraagt gewoon wat meer onderhoud, daar was ik ook wel voor gewaarschuwd bij aankoop. Tot nu toe valt het me wel mee eigenlijk.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #322

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Het is de investering wel waard vind ik. Als je er goed voor zorgt en je hebt 'm qua onderhoud in topstaat, dan kun je alleen nog eens wat slijtdelen of een incidenteel iets tegenkomen. Dat is mijn ervaring tenminste.

    Mijn S6 is een beetje boos op me geloof ik. Vanmorgen moest ie vroeg z'n slaapkamer uit, voor een rit van 6 meter. Hij gromde hard en had er zin in, maar toch zette ik 'm weer stil. Vanmiddag als goedmakertje maar even een ritje maken en misschien vanavond ff wassen
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  3. #323

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Precies, bijhouden is best wel belangrijk, als je dat niet doet loop je tegen grotere kostenposten aan volgens mij.

    Mijne moest ook even plekje-wissel doen vanmorgen, vond die gelukkig niet erg
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #324

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Heb weer even heerlijk geroffeld vanmiddag met de S6. Wat komt 'ie lekker gauw op temperatuur met dit weer
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  5. #325

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Duurt dat zo lang bij jou dan? Ik heb daar nooit zo'n last van. Vooral de motortemperatuur gaat rete-snel.
    De olietemperatuur iets minder snel, maar ik vind 'm wel sneller gaan dan bij de competition.
    Ik rij meestal het eerste stuk zo'n 3 a 4km provinciale weg, rustig 80km/u. Daarna meestal snelweg.
    Na nog een paar KM daar, is de boel meestal "ready for action".
    Neemt niet weg dat ik meestal een flink stuk langer rustig rij, meestal is het pas na 10 a 20km dat ik 'ns flink op het gas ga (als ik het al doe)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #326

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Tot nu toe valt het me wel mee eigenlijk.
    Dat komt omdat zo een beetje alles wat er in zit vernieuwd is.........

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Duurt dat zo lang bij jou dan? Ik heb daar nooit zo'n last van. Vooral de motortemperatuur gaat rete-snel.
    De olietemperatuur iets minder snel, maar ik vind 'm wel sneller gaan dan bij de competition.
    Jij bedoelt de temperatuur van het water..... En olietemperatuur is het enige wat uitmaakt. Ik kijk zeker 5 keer zo vaak naar de olietemp dan naar de snelheidsmeter....
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  7. #327

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Isaac Bekijk Berichten
    Jij bedoelt de temperatuur van het water..... En olietemperatuur is het enige wat uitmaakt. Ik kijk zeker 5 keer zo vaak naar de olietemp dan naar de snelheidsmeter....
    Die snelheidsmeter hoef je ook niet vaak op te kijken als hij toch constant rechtsonder in de hoek staat

  8. Ad
  9. #328

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Duurt dat zo lang bij jou dan? Ik heb daar nooit zo'n last van. Vooral de motortemperatuur gaat rete-snel.
    De olietemperatuur iets minder snel, maar ik vind 'm wel sneller gaan dan bij de competition.
    Ik rij meestal het eerste stuk zo'n 3 a 4km provinciale weg, rustig 80km/u. Daarna meestal snelweg.
    Na nog een paar KM daar, is de boel meestal "ready for action".
    Neemt niet weg dat ik meestal een flink stuk langer rustig rij, meestal is het pas na 10 a 20km dat ik 'ns flink op het gas ga (als ik het al doe)
    De olie is niet zo gauw onder de indruk van wat rustige km's. Maar met het weer van gister is de olie wel sneller op temperatuur. De viscofan gaat dan ook zo lekker blazen, geweldig. Wil ik 'm echt wat warmer krijgen dan is de Autobahn bij uitstek de geschikte plaats
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  10. #329

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Isaac Bekijk Berichten
    Dat komt omdat zo een beetje alles wat er in zit vernieuwd is.........
    Jij bedoelt de temperatuur van het water..... En olietemperatuur is het enige wat uitmaakt. Ik kijk zeker 5 keer zo vaak naar de olietemp dan naar de snelheidsmeter....
    Klopt, dat heeft ook wel meegeholpen met de aankoop natuurlijk
    Bedoelde idd ook de watertemp ja. Maar olietemp is het belangrijkste idd.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  11. #330

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Zo, vandaag langs het servicepunt van Audiwereld geweest voor het inbouwen van de laatste LED lampjes; de stadslichtjes. Ik moet zeggen, dat ziet er écht 100x beter uit, zeker i.c.m. de Xenon's (LED's zijn bijna nog helderder/witter). Ook meer dan genoeg lichtopbrengst, dus voortaan overdag met stadslicht aan rijden. Superblij mee, Leon bedankt!
    Tevens nog een paar kentekenplaathouders meegenomen, waarvan er ook enkele op de S6 komen, binnenkort de foto's, zal dan ook meteen een keer foto's "by night" maken, voor nu alvast een paar piccies met het verschil normaal/led (rechts/links)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #331

    Smile Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Dat ziet er niet verkeerd uit Bob, maak die auto nou niet té mooi hé.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #332

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Thanks! We gaan gewoon verder hoor, in gestaag tempo, zoals altijd bij mij, maargoed. Binnenkort eens kijken naar iets van rollo'tjes of andersoortige zonwering, ook voor de kleine man natuurlijk.

    En ik heb wel weer een stoelenklus voor je ...

    EDIT: Oja, als iemand ervaring heeft met het plaatsen van een lampje achter het LCD-schermpje van de boordcomputer, hou ik me graag aanbevolen. Bij een B4 is het me wel gelukt, maar een C4 is weer een stuk ingewikkelder volgens mij. Ik staar nu in ieder geval al een jaar tegen een onverlicht schermpje aan, overdag geen probleem, maar 's avonds wel wat jammer.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #333

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Is erg simpel Bob. Ik tik dit op mijn telefoon dus ff in het kort. Je meterhuis zit vast met 3 kruiskop schroefjes aan de onderkant waar je zo bij kunt van onderen. Je trekt hem naar je toe en tadaaa. Als je het schermpje los schroeft kun je het ledje lokaliseren, los solderen, andere vast en klaar... Ik heb alle lampjes vervangen behalve die, zo zie je maar weer... Ik keek er nooit naar maar het oogt wel een stuk beter.


    Enneh, btw, het blijft een fantastische auto....
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  15. #334

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Thanks Isaac, dat wordt een klus die ik ff samen met mn broertje ga doen denk ik, die is wat beter op dat gebied (solderen etc.)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Isaac Bekijk Berichten
    Enneh, btw, het blijft een fantastische auto....
    Echt wel! Weer heeeerlijk 100km getoerd gisteren, dat blijft een genot!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #335

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Gloeiende gloeiende ...

    Had van Leon een setje kentekenplaathouders meegenomen, dus zojuist even wezen schroeven.
    Ben ik met het front van de A3 bezig, die vlak achter de (achterzijde van de) S6 staat, hoor ik opeens een zoemend/sissend geluid van achter mn rug ...

    Vreemd, kwam dat nou van de S6? Even van dichtbij luisteren ... ja! Het komt ergens bij het slot/kentekenplaat op de kofferklep van de S6 ...
    En het stopt weer.
    3 minuten later: wéér hetzelfde geluid ...

    Nou ben ik sinds een aantal jaartjes niet meer volledig "Noob" op autogebied, met de competition ook genoeg perikelen meegemaakt, en ook dit geluid begon me toch wat bekend voor te komen... Lijkt op de CV pomp die met het kofferbakslot bezig is...
    Precies hetzelfde probleem gehad met de competition ... ... kabelbreuk, waardoor die niet meer wilde.
    Dit verklaart dus waarschijnlijk ook het feit dat de auto met de afstandsbediening soms niet op slot wil.

    Gelukkig trekt het niet de accu leeg, ik weet ook niet of het nou komt door de kentekenplaatwissel ofzo (lijkt me sterk), of dat het al het geval was. (zoniet, dat heb ik binnen een paar dagen dus wél een lege accu )

    Ik breng 'm maar weer naar Pedro denk ik ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #336

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Okee, even verder gegaan met de CV-storing. Aangezien het bij de kofferbak zat, heb ik dapper besloten zelf even te gaan kijken.

    Gevarendriehoek eruit, bekleding verwijderd en eens een kijkje genomen.
    Hoop draadjes/buisjes/luchtslangetjes ...

    Openklikken: Ik zie het slotmechanisme draaien en de auto (kofferbak) gaat netjes van het slot.
    Op slot klikken: Slotmechanisme draait keurig terug en de auto gaat op slot. Echter dan gaat het mis; de CV pomp blijft sissen, zeker nog zo'n 10 a 15 seconden. Als ik mn hand bij het slotmechanisme hou, voel ik ook een luchtstroom.

    Da's dus waarschijnlijk waar het probleem zit.
    Of is dat wellicht het punt waar eventuele overdruklucht geloost wordt?

    Ben nog niet verder gegaan, want het is nogal regenachtig buiten, maar voor het goed moeten de achterlichten er wellicht even uit, dan kan ik ook meteen goed bij het hele slot en zal het eventuele lek aan het licht komen.

    Als iemand nog tips/kennis op dit gebied heeft, zéér welkom!



    Tevens vandaag een nieuwe verlichtingunit voor bij de binnenspiegel besteld en een nieuwe draaiknop voor het schuifdak, was nog nieuw leverbaar bij de dealer. helaas de afdekkap niet meer, dus daar moet ik nog even iets op verzinnen.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #337
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Heb dat ook met de Audi 80 gehad. Ik had bijna alles systematisch gecheckt, maar gelukkig zei mijn monteur dat het waarschijnlijk de zuiger van het tankklepje is. Daar bleek inderdaad in het balgje een klein scheurtje te zitten. Dit was een standaard VW/Audi deel (ook in Polo) en vanaf de koffer kan je erbij. Fluitje van een cent dus. Ik was al bang dat het een deur was, en dat is geen feestklus. Ik zou zeggen: als je de bekleding los hebt, kleine moeite ff te kijken.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  19. #338

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Ik heb het ook met mn B4 gehad, maar dat was wat ernstiger, het zat ergens halverwege de kabelboom, diep weggestop in de auto.
    Pedro heeft het toen gefixt, die defecte kabel lag zo'n 10 meter verder toen ik 'm weer kwam halen ... ... rotklus dus!

    Ik zal 'ns kijken of ik hier verder mee kom binnenkort, heb dat balgje nog niet echt kunnen herkennen, net als de exacte plek van het lek.
    (ben altijd een beetje bang dat ik wat verkl##t, dan gaat die niet meer op slot natuurlijk...)
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #339
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Met de hand kan het altijd toch? Alleen oppassen met klooien aan het mechaniek van de achterbak, dat wordt echt lastig als ook de sleutel van buiten het niet meer doet. Dat balgje was bij mij een blauw-wit doosje met een stangetje eruit die de vergrendeling van het tankklepje bedient. Bij de vulopening achter de bekleding moet hij ergens zitten.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  21. #340

    Standaard Re: Bob's New Ride: S6 2.2 Turbo Quattro 293pk '95

    Lek in een slang ergens van de CV pomp, of hij is kapot. Onderdeelnummer op ebay intikken en kijken wat ie kost..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •