Yep, iets met een winkel op "de hoek" hahahaha
O ja, net nog ff snel wat daglichtfotos gemaakt die ik hieronder post.
Kan je gelijk zien dat Xenon 6000K met mistlicht OEM geen zicht is........
Klopt !
Toen de bumper eraf ging om de lampen te vervangen liepen daar enkele voorbereidingsdraden voor ......? ( was ons onduidelijk )
Deze zullen inderdaad wel voor de PDC gemaakt zijn aan de voorzijde.
Zal wel niet aftermarket ingebouwd kunnen worden a la OEM.
Nee, die stekker is niet voor de PDC iig, zal eens nakijken waarvoor die ook al weer was.
Hmmmmmmm, da's dan weer jammer, geen extra toe te voegen optie dus.
We hebben er beide naar gekeken en geen idee waar het voor was.
Ben benieuwd naar het resultaat van je speurtocht.
UPDATE; vandaag mijn wintervelgen maar is lekker in de wax gezet en de bandjes ff zwart gemaakt.
Nu nog tijd zoeken om de eronder te zetten......
Ik zou eens in het boekje of op de sticker in je kofferbak kijken of er de optie 7x2 tussen staat (einparkhilfe vorne). De pdc voor en achter zit voor zover ik weet aan de zelfde module aangesloten, en als er al bedrading ligt zou het kunnen dat er een andere bumper en gril op gekomen is zonder de gaten voor de pdc en dat men die er maar af gelaten heeft. Ik blijf het namelijk vreemd vinden dat een auto die op deze manier is aangekleed wel pdc achter heeft en niet voor. Zie je overigens wel het autootje in je mmi verschijnen als je hem in zijn achteruit zet?
'k heb geen autotje in mijn MMI-systeem bij achteruit rijden, alleen de sterkte van de "piep" is in te stellen.
Er zit ook een oude MMI-versie in vanuit het bouwjaar, weet niet of dit toen al zo was dat een auto zichtbaar werd.
Volgens de sticker, heb deze eerder gecheckt met alle codes en wat deze betekenen, zou er alleen PDC achter aanwezig zijn.
Volgens mij moet er, als er PDC voor aanwezig zou zijn, ook een aparte inschakeltoets op het dashboard aanwezig zijn ( was wel op mijn vorige model )
Freek123
@Leon; vandaag ff naar de garage-om-de-hoek omdat er enkele achter-mistlampen van voorgangers aangingen als ik mijn Xenon aanhad en achter hun reed.
Deze heeft de lampen even op de juiste hoogte gezet na onze Xenon-en-LED-wissel-actie van afgelopen week; ze stonden iets te hoog.
Kosten waren er niet, service van het bedrijf.
Vandaag met de gegeven handleiding in "wittere mistlampen"(waarvoor dank) de oude H7 lampjes verwijderd en de nieuwe Xenonlooklampen geplaatst.
Resultaat zie in bijgaande foto's;
Xenonlook mistlampen.jpgstads- met mistlicht.jpg
Ben een beetje aan het kijken voor nieuwe zomervelgen.
Nu rijdt ik 17" 8J velg met 245/45 bandenmaat, ET-waarde 48
Mijn winterset is 16" 7J met 225/55, ET-waarde 42
Mijn huidige zomerbanden wil ik eigenlijk behouden (net nieuw) als het kan.
Ook zouden de banden/velgen wat verder naar buiten mogen staan.
In de velgbreedte 8J met naafgat 57.1 is niet zo veel keus, er is meer keus in de maat 7.5J breed.
2 vragen;
Tot welke ET-waarde kan ik zakken met een velgbreedte van 7.5J om de wielkasten te "vullen" zonder aan te lopen of technische problemen te krijgen ( lagering ? ); er zijn vast andere A6-ers die dit reeds "uitgevonden" hebben.
Klopt het dat de bandenmaat van 245 breed inderdaad past op een 7.5J velg of is bandenbreedte 235 eigenlijk het matje voor 7.5J ?
Thanx alvast
Update;
Ik wil mijn huidige banden/velgen gewoon blijven rijden......ja ja, crisis.
Nu is de maat 8J x 17 met ET48
Tot welke waarde ET kan ik zakken mbv kwaliteitspacers zonder aan te gaan lopen ?
Dacht zelf om richting ET38 of ET40 af te dalen ??
Dus spacers van 10 of 8 mm met steek 5x112 te gaan gebruiken en langere wielbouten
Iemand ervaring met verlagen ET met deze maat velg ?
Na het forum nog is doorzocht te hebben betreffende Velgbreedte, ET-waardes kan ik niet veel meer omlaag;
Nu 7J wintersloffen met ET-42
Zomervelg is 8J met ET-48
Zomervelg is dus 1inch breder waardoor de velg 12,7 mm ( =1/2 inch) verder naar buiten komt als de wintervelg.
De ET-waarde verhoogt van 42 naar 48 waardoor de velg bij ET-verandering 6 mm verder naar binnen komt.
Netto zal de zomervelg dus 6,7 mm verder naar buiten komen te staan als nu.
Een verlaging van de zomervelg ET-waarde zal dus niet rigoreus kunnen zijn, spacer van ca 5 mm lijkt maximaal te zijn zodat de ET-waarde dan van 48 naar 43 verlaagt.
Is mijn inschatting zo juist gemaakt ?????
Stel je vraag eens in het 4f c6 forum, dat is meer modelspecifiek. Dit is te algemeen....
Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -
Ff in mijn eigen topic de volgende update; motorvoorverwarming van Defa geinstalleerd ( zie topic "electrische motorvoorverwarming" )
Carterverwarming dmv contactblok aan buitenzijde
Aansluiting in mistlamprooster
Automatisch in te schakelen dmv de mee-geinstalleerde Futura
Interieurverwarming ( 850W / 1850W / uitstand )
Zie wel dat ik nog wat poetswerk krijg komend voorjaar onder de kap......................
Zie foto's
Ik denk niet dat veel mensen fan zullen zijn van zo'n systeempje, fraai is anders natuurlijk, maar praktisch is het wel, zeker met deze dagen!