Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 379

Onderwerp: Mijn Audi A7 voorsteltopic en meer

  1. #1
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Mijn Audi A7 voorsteltopic en meer

    Bij het wisselen van werkkring in 2002, heb ik voor de 1e keer het genoegen gehad een Audi te mogen rijden; een nieuwe A4 avant 2.0. Nadat ik in 2003 had besloten als zelfstandig ondernemer verder te gaan, moest ik met spijt in mijn hart afscheid nemen van de A4 avant.
    Door mijn 1e Audi-ervaring, ben ik, met de beperkte financiële middelen die ik toen had, op zoek gegaan naar een representatieve Audi. Na lang zoeken heb ik toen een zwarte Audi 80 2.0 met airco uit 1993 gekocht met 180.000 km. Na 7 maanden hiermee gereden te hebben, kreeg ik door gladheid schade waarna herstel hiervan niet meer rendabel was.
    Vervolgens heb ik een donkerblauwe A4 1.6 uit 1995 gekocht met 185.000 km. Na 3 maanden hiermee gereden te hebben, kwam ik tot de conclusie dat het vermogen ver beneden de maat was en zelfs levensgevaarlijk bij inhalen op provinciale wegen.
    Ik heb toen een donkerblauwe A6 2.6 uit 1996 met 190.000 km gekocht; het was een wereld die voor me open ging met 6 cylinders, gelukkig weer airco en een zijdezachte loop met voldoende vermogen.
    In oktober 2004 liep ik tegen een A6 avant 2.4 uit 2001 aan met 60.000 km, die qua kleurstelling (weer donkerblauw maar dan met beige lederen interieur) èn met automaat voldeed aan mijn verwachtingen.
    Eén jaar later begon het virus weer om zich heen te slaan, toen ik een jonge (1,5 jr. oud met 20.000 km) A6 sedan 3.2 quattro zag staan; oestergrijs metallic met beige lederen interieur en de nodige toeters en bellen. Met veel plezier heb ik deze auto gereden, waarna 1,5 jr. later ik verleid werd door....
    een zwarte A6 avant 4.2 V8 met 7.400 km op de klok; deze auto zat zo vol met opties (schuifdak, wegklapbare trekhaak, elektrische achterklep, bose sound-installatie, eletr. verstelbare en verwarmde sportstoelen, standkachel, key-less entry, ingebouwde telefoon etc,etc) dat mijn hart sneller ging kloppen. Met deze auto heb ik ruim 4 jr. en 110.000 km fantastisch gereden.
    Begin dit jaar ben ik me gaan oriënteren op een A7 en heb de tijd genomen om in alle rust alles uit te zoeken; welke motorisering, in- en exterieurkleur, bijzondere uitvoeringen etc. Ik heb in het vroege voorjaar een proefrit gemaakt in een A7 3.0 TFSI en kwam al snel tot de conclusie dat een V8 niet meer nodig was en ook geen teruggang betekende. De souplesse van de 3.0 i.c.m. de s-tronic versnellingsbak was fenomenaal; daar kon mijn 4.2 V8 niet tegenop. Vervolgens ben ik gaan zoeken naar een jonge A7 met de voor mij juiste specificaties (dakota grijs met beige lederen interieur, comfortstoelen met stoelventilatie, luchtvering, adaptive cruise-controle, houtinleg), welke auto ik uiteindelijk via internet bij Autohaas in Apeldoorn heb gevonden.
    Deze auto is 18 mei jl. voor de 1e keer in Duitsland op kenteken gezet en had slechts 140 km gereden. Na 3 uur over en weer telefonisch onderhandeld te hebben betreffende het bij te betalen bedrag op mijn 4.2 V8 en bijkomende randvoorwaarden, was de deal done. Op 15 juli jl. kon ik mijn 8e Audi in Apeldoorn ophalen.
    Tot op de dag van vandaag heb ik geen moment spijt gehad van mijn nieuwe aanwinst, ondanks dat ik toch enige twijfels had betreffende de kofferruimte van de A7 t.o.v. de A6 avant; nadat ik me ben gaan realiseren dat dit slechts een enkele keer per jaar aan de orde is (wintersportvakantie), ben ik hier overheen gestapt.
    Maandag 7 en dinsdag 8 november a.s. ben ik door Audi uitgenodigd om naar Ingolstadt en Neckarsulm de fabrieken te komen bezoeken; ik verheug me op dit evenement en zal verslag uitbrengen van mijn ervaringen.
    Bijgaand enkele foto`s van mijn laatste aanwinst.
    P1020565.jpgP1030117.jpgP1030119.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Sander; 21-09-13 om 14:47.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  2. #2
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Welkom..

    Wat een droomwagen zeg, echt een dikke bak geworden.
    Met alle liefde ontvangen we hier de overige 25 foto's, plaats ze gerust......
    Maar waar was je de afgelopen 7 jaar als zo'n grote audifan.

    Alleen A6 2.6 uit je verslag moet 1996 zijn vermoed ik.

    Jammer dat je een paar dagen te vroeg naar Duitsland gaat.
    Wij gaan met het AF 10 en 11 november

    We zien je graag een keer op een meeting verschijnen
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #3
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Met dank voor je bericht; je hebt gelijk betreffende de bouwjaren en heb deze dan ook gemakshalve gewijzigd in de juiste bouwjaren.

  4. #4
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Welkom hier, geweldige auto historie en een Leuk verslag over je nieuwe aanwinst.. in een woord geweldadig mooi.

    Sent from my Nokia 3210 using Tapatalk
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  5. #5
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Wauw, dat is indrukwekkende staat van Audi

    Enne we zijn helemaal niet jaloers op je fantastische A7

    Maar idd, laat die foto's maar komen!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.519
    Kudos
    147
    Auto
    Audi SQ8
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Laat maar komen die serie En ik woon vlak bij Apeldoorn, rij je daar ook in de buurt, of was het alleen een aflever adres ?
    Audi SQ8 Java Green 4.0 TFSI V8 600pk / 900nm en Q3 45 TFSI

  7. #7
    AUDISBY's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    655
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Schitterende A7... Welcome!
    Audi A6 2.8 Quattro 2008
    SuperSprint exhaust, Vellano VSY 21'', Coilovers KW v3

  8. Ad
  9. #8
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Nogmaals welkom! (http://www.audiforum.nl/forum/4g-201...line-plus.html)

    Inderdaad een hele Audi-geschiedenis achter de rug. En mooi hoor die A7.
    Dus....

  10. #9
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Ik woon niet in de buurt van Apeldoorn, maar was inderdaad alleen afleveradres.

  11. #10
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Maar als je over een jaar weer voor een andere Audi gaat kijken, houd ik me aanbevolen voor deze
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  12. #11
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    welkom! en erg mooie wagen! veel plezier gewenst, en we zien je idd graag snel op een meeting !!
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  13. #12
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Aangezien ik van een schone auto hou, autowassen voor mij ontspanning is en daarom nooit met mijn auto door een autowasserette ga, ziet mijn auto (èn die ik heb gehad) er altijd netjes uit. In mijn woonplaats herkennen veel mensen mij op de weg dan ook aan mijn auto, omdat ik nagenoeg altijd in een schone en blinkende auto rij. Ik was mijn auto gemiddeld 2x per week in een wasbox met osmosewater en gebruik ook alleen de beste poets- en onderhoudsmiddelen die verkrijgbaar zijn, waaronder Swiss-vax, GP autoshampoo etc. Bovendien krijgt de auto altijd voortijdig zijn onderhoud en indien nodig worden bij de geringste twijfel altijd enigszins versleten onderdelen direct vervangen door originele nieuwe onderdelen.
    Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom mijn vorige A6 4.2 V8 binnen 3 dagen was verkocht; puike onderhoudshistorie èn algehele toestand. Omdat mijn vorige A6 phantom-zwart van kleur was, was poetsen soms erg ondankbaar en ben ik daarom blij dat mijn A7 een kleur heeft, die aanzienlijk dankbaarder is om te poetsen. Het interieur is weliswaar besmettelijker dan in mijn vorige A6 (amaretto-bruin fijn nappaleder), maar ik heb gelukkig geen kleine kinderen meer, waardoor vervuiling en het bijhouden hiervan weinig inspanning vraagt.
    Helaas moet ik Jurgh teleurstellen, omdat ik niet verwacht over een ca. 1 jaar mijn A7 weer weg te doen. Met mijn vorige A6 heb ik met alle plezier ruim 4 jr. gereden en verwacht dit met de A7 weer te doen.
    Op jullie verzoek, heb ik nog enkele foto`s bijgevoegd van mijn A7. Veel plezier!
    Laatst gewijzigd door JM A7; 20-10-11 om 14:01.

  14. #13
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    schitterend !

    maar als ik dit zo lees ben jij dus snel aanwezig op een poetsmeeting!! er denken meer mensen hetzelfde namelijk hier!
    ter info: de 27e is de volgende poetsmeeting.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  15. #14
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Wat poetsen, wassen en onderhoud betreft ben je in goed gezelschap.



    Somige niet, maar velen anderen houden er de zelfde filosofie op na hier op het forum.
    Kijk maar eens bij de poetsmeeting op 27 november.
    Daar ben je trouwens van harte welkom om de A7 winterklaar te komen maken.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  16. #15
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Welkom en wat een plaatje van een auto!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  17. #16

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Schitterende bak. En met dit onderhoud kun je hem over 4 jaar hier goed kwijt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Wat poetsen, wassen en onderhoud betreft ben je in goed gezelschap.



    Somige niet, maar velen anderen houden er de zelfde filosofie op na hier op het forum.
    Niet iedereen 2x per week. Ik haal maar 1x per week Is genoeg met 20.000 km's per jaar.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  18. #17

    Smile Re: Even voorstellen.

    Welkom hier met je misschien wel mooist gebouwde Audi tot nu toe, ik denk dat het Audiforum er weer een behoorlijk "hopeloos" geval bij heeft.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #18
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Smile Re: Even voorstellen.

    Hartelijk dank voor alle lofuitingen en bewonderingen. Ik ben me dan ook zeer bewust dat ik, door hard en veel werken, mijn droom heb kunnen verwezelijken en ben daarom ook dankbaar voor het feit dat ik zo`n auto mag rijden. Waarschijnlijk zal dit feit er mede toe bijdragen dat ik mijn auto`s goed onderhoud, omdat het eigendom betreft waarvoor ik hard moet werken en als zodanig ook in ere wil houden. Ik poets zelfs de binnenkant van de velgen, om een smetteloze staat te behouden. Uiteraard worden de banden na iedere poetsbeurt opgefrist met rubberplast, want een mooi kostuum met ongepoetste schoenen is ook geen gezicht.
    Buiten het proline pluspakket, comfortstoelen met leder valcona en stoelventilatie en verwarming, lederpakket, houtinleg essenhout naturel, luchtvering en adaptive cruise-control is de auto verder nog extra uitgevoerd met nachtzichtassistent, adaptive light, 19 inch 10 spaak lm-velgen met zomerbanden en 19 inch 5-arm Y-velgen met winterbanden, MF sportstuur met schakelpaddels, music interface, zonnescherm achterruit, skifoedraal, bagageruimtepakket en verwarmde achterbank.
    Veel bewonderende blikken en complimenten vallen mij bijna dagelijks ten deel; dat doet je uiteindelijk toch goed dat mensen heden ten dage je toch nog iets gunnen.
    Laatst gewijzigd door JM A7; 20-10-11 om 21:26.

  20. #19
    kossie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    1.729
    Kudos
    170
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurgenmommers Bekijk Berichten
    Ik poets zelfs de binnenkant van de velgen, om een smetteloze staat te behouden.
    ja, da's geen enge ziekte hoor , welcome to the club, schitterende bak, nu nog je naam in gouden letters en je bent écht one of the guys

  21. #20

    Standaard Re: Even voorstellen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kossie Bekijk Berichten
    ja, da's geen enge ziekte hoor , welcome to the club, schitterende bak, nu nog je naam in gouden letters en je bent écht one of the guys
    Zekers niet. Hoort erbij. Wat moet je zonder EZ brush en aparte Washmitt voor de velgen
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •