Ziet er mooi uit, staat vast een stuk dikker maar niet te overdreven.
Ziet er mooi uit, staat vast een stuk dikker maar niet te overdreven.
Vandaag een "nieuwe" uitlaat laten plaatsen bij Autoparts Veghel, aangezien de oude in slechte staat was en binnen jaar wel vervangen moest worden. Om dat voor te zijn nu maar laten vervangen en gelijk de gewenste sierstukken gemonteerd. Uiteindelijk voor 80 mm gekozen ipv 90 mm, omdat ik (en vooral m'n vriendin) bang was dat dat té zou gaan worden. Uiteindelijk heel tevreden met de 80mm stukken: mooie, dikkere look, zonder teveel after-market uitstraling. Blij mee!!
En ter vergelijking nog een foto van de originele uitlaatstukken:
Wow heel dik! Precies goed. Je weet tenslotte wat ze zeggen over mannen met dikke pijpen ...
Wat was er eigenlijk aan de hand dan met de oude uitlaat? Hij gaf bij de start altijd wel een diepe brom.
Die uitlaat werd echt minder. Was bij de middendemper ook al serieus begonnen met roesten. Bleek afgelopen januari al bij Longlife beurt, maar gezien er nog geen directe haast bij was (nog luchtdicht, in juli ook gewoon door APK gekomen) vervanging uitgesteld. Ook gezien de prijzen die de dealer voor een nieuwe vraagt Afgelopen maand toch maar eens rustig naar goed gebruikt exemplaar gezocht en deze gevonden in Veghel, dus maar laten vervangen. Gelijk mooie kans om de uitlaatstukken te laten monteren. Aangezien deze gelast worden op de einddemper was het zonde deze op de oude te monteren.
Overigens gaven ze vanochtend nog aan dat het wel redelijk uitzonderlijk is als de dempers zo verroest zijn. Waarschijnlijk is er veel in pekel gereden in DL.
Dus het was (nog) niet noodzakelijk, maar merk wel duidelijk verschil. Hij bromt net wat minder en is stukje stiller. Prima deal dus
De foto's zeggen wat anders. Als je dat verschil met oem niet ziet wordt het tijd voor de opticien.
Nee hoor, de foto's zeggen helemaal niet wat anders. Ik zeg toch ook niet dat het net zo is, als de OEM sierstukken waren? Ik zeg alleen dat ik dit te OEM-ogend vind. Voor een upgrade is het wel heel behoudend. Net zoiets als je OEM 16" vervangen door 17" van hetzelfde model. Ja, het is dikker, maar het is niet zo veel dikker dat het geld waard is imo.
Uiteraard - iedereen z'n meug, en ik vind dit niet de moeite waard. Dat mag net zo hard gezegd worden.
Als je dat niet kan lezen, dan wordt het tijd voor een lesje begrijpend lezen.
Jij hebt helemaal geen pijpen, dus ......
OEM look vind ik juist het mooie! Je ziet dikkere look, maar vooral onbewust doordat de pijpen niet te aanwezig zijn. Zonder te denken: 'wat een halfords pijp hangt daaronder..' Grotere pijpen vind ik meer iets voor op t Golf of Civic topic imo..
Heel mooi zo, Top !
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Netjes hoor! Maar ook ik had voor een maatje groter gegaan. (maar ik ben dan ook "weinig subtiel" )
Maakt niet uit, ieder z'n smaak!
Ik ga bijvoorbeeld juist weer wel van 16 naar 17 inch (en ja, ook hetzelfde model), vind ik net mooi
Mooie upgrade, staat netjes zo. Ik zou de onderzijde van de bumper niet laten spuiten; enige aftekening is fraaier en bovendien heb je dan ook geen last van beschadigde lak door steenslag achter de wielkast.