Als je hulp nodig hebt brul je maar he Bob .
Afgelopen zondag het vrachtje onderdelen binnengehad (voor/achterlampen, handremhoes en sonniboys)
De sonniboys hebben we er natuurlijk meteen even ingezet, hier alvast een sneak-preview fotootje van vanmorgen vroeg.
IMAG0147.jpg
Daarnaast ook nog de specs van het recente onderhoud;
- Longlifeservice
- Draagarmenset, vervangen en uitlijnen (MOOG VO-RK-5001)
- 2 Homokineethoezen vervangen en L/R wisselen
- Klepdeksel- en kettingspannerpakkingen vervangen
- Remvloeistofreservoir vervangen & vloeistofservice
- 4 Liter nieuwe olie (5w30) (van het filmpje )
- Carterontluchting vervangen
- Bovenste distributiekap vervangen
- Diverterslang vervangen
- Wielenwissel winter -> zomer, incl. set pasringen voor de velgen
- Radio vervangen, correct aangesloten incl. plaatsen afdekstrips
Een flinke investering, maar hij is nu weer helemaal frisjes!
Eind dit jaar of begin volgend jaar gaan we verder met het onderhoud, de distributieriem moet nog bekeken worden en het flexibele uitlaatstuk moet ook een keer vervangen worden.
En ik twijfel nog steeds over een trekhaak.
Maar eerst de korte termijn-dingen aanpakken; De facelift voor- en achterlichten en de lederen handremhoes inbouwen. 'ns kijken hoe ver we daar mee komen
Mooi Bob Goed ook dat de klemmetjes te voorschijn kwamen onder in de doos.
Zo, gisteren de Sonniboys vastgezet, voilá;
IMAG0158.jpg
IMAG0159.jpg
IMAG0160.jpg
IMAG0161.jpg
Ik vind deze exemplaren een stuk beter dan die in de A3, hier zit een lekkere stevige rubberen rand aan en de pasvorm is ook wat beter.
Erg blij mee!
Had ik niet aan getwijfeld hoor, alleen nog niet goed gezocht.
Eerdaags 'ns even kijken hoe we de lederen handrem erop fixxen
Hmmm ... crisis averted.
Zat ik toch effe met samengeknepen billen vanmorgen;
C gaat vandaag zelf op pad, met de A3, dus ik vandaag met de A4 naar 't werk.
Was wat laat, dus junior gedropt bij KDV en door naar 't werk.
Even 150-160 wezen bulderen over de A9 (manman, wat een rappe bak is die A4 toch )
Boel was uiteraard wel goed warm voordat ik dat deed.
Aangekomen op t werk de auto rustig de parking opgestuurd en ingeparkeerd voor mn kantoor.
Tijdens de koffie zag ik echter rook onder de motorkap vandaan komen, zorgwekkend!
Toch even gekeken onder de kap, niets geks, hooguit flink warm zo hier en daar.
Waarschijnlijk natuurlijk de meeste hitte bij de turbo
(waar zit dat ding? Ik neem aan rechtsvoor? Bij de S6 was-ie niet te missen, maar hier nog niet gevonden)
Nu was het wel zo dat het na het uitzetten van de auto, net was gaan regenen.
Dat in combinatie met de hoge snelheid, is waarschijnlijk de oorzaak geweest.
Of wellicht wat nieuwe onderdelen die nog in moeten slijten?
Hopelijk doet-ie het vanmiddag nog gewoon netjes.
Ik hoop voor je dat laatste, want mijn 1.8T rookt nooit na afzetten van de motor, ongeacht regen. Na flink blazen laat ik hem wel altijd nog even een minuutje nadraaien..