Pagina 8 van 39 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 765

Onderwerp: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

  1. #141
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Luxe kar hoor Bob !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #142

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Wel ja gewoon electrische inklapbare spiegels. Zou wel gaaf zijn. Was zijn tijd dan ver vooruit
    Nee, dat ís gaaf Ze doen 't prima hoor!
    Sowieso wel z'n tijd vooruit hoor, een 1.8T met 180pk kwam je in die tijd ook niet vaak tegen, zelfs de tegenwoordige heeft dat nog niet altijd.

    Als'ie straks helemaal gechecked is, moet die echt supergoed rijden volgens mij, ik vind het nu al fantastisch gaan, sportonderstel is super. Alleen het sturen gaat ietwat zwaar (kan zo horen, ik ben natuurlijk de moderne stuurbekrachtiging uit de A3 gewend) en een versnellingsbakcheck, want die gaat nog wat hakerig zo af en toe.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #143

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Zo, dubbele update voor de A4;

    Zomerwielen
    Afgelopen dinsdag een retourtje Lelystad gedaan voor het ophalen van een set 17 inch wielen.
    Veel twijfel over wat ik wilde, Bolero, RS4, Avus, maar uiteindelijk toch geslaagd voor iets anders.
    Eigenlijk vind ik de huidige 16 inch velgen best wel heel fraai staan onder de auto.
    Toch wilde ik voor de zomer wel een maatje groter.
    En zo geschiedde, ik vond al snel een mooie setje 17 inchen voor een zacht prijsje.
    Banden kunnen nog wel 1 zomertje (misschien 2) mee, 2x conti, 2x pirelli, ong. 4 mm
    Hopelijk zijn ze helemaal goed, da's altijd wat lastig beoordelen natuurlijk.
    Ze moeten nog wel even gebalanceerd worden, maargoed geen haast.
    Op 30 maart zitten ze eronder (zie daarvoor de 2e update).
    Snel fotootje na thuiskomst;

    De lelijke naafkapjes gaan vervangen worden; ik heb even gechecked en het blijkt dat ál mn velgen dezelfde kapjes hebben
    (Zomervelgen A3, Reservevelgen A3, Wintervelgen A4 en nu ook dus deze )

    Controlebeurtje
    Gisteren even een uurtje bij Hartog Tuning geweest en de auto even binnenstebuiten laten keren.
    Ik had wel wat klachtjes, en had ook niet de verwachting dat de auto 100% in orde zou zijn.
    Allereerst de kachel; zelfs bij 18 graden al belachelijk warm, niet uit te houden.
    Blijkt normaal, je moet de dashroosters dichtzetten, dan is het goed te doen.
    Meteen geprobeerd; Prima op deze manier.
    Dan de auto zelf; Pedro was aangenaam verrast, had nog geen 180pk versie gezien.
    Even rijden bracht wel wat puntjes aan de orde, die ik zelf ook al gehoord had.
    Er zit helaas toch een rottige draagarm rechtsvoor, op de brug bleek daar ook speling in te zitten.
    Ook de linksvoor zit eraan te komen. De 2 exemplaren die bij APK (3 weken geleden) vervangen zijn, zijn cheap-ass dingen, en kunnen beter meteen voor goede vervangen worden. Ook de "hoefijzertjes" worden dan meteen meegenomen.
    De rubber ashoezen zijn ronduit droevig, moeten dus ook vervangen.
    Daarnaast is het flexibele deel van de uitlaat (bij de versnellingsbak) aan 't overlijden, kan nog wel even, maar uiteindelijk wel vervangen. (dat hoor je vanzelf )
    De remmen (schijven en blokken) zijn niet 100% meer, maar kunnen nog wel een jaartje mee.
    Daarnaast een kleine olielekkage (bij het carter geloof ik) dat even nagekeken moet worden.
    En voor de zekerheid wil Pedro de D-riem even goed bekijken, die is zo'n 25k geleden vervangen, maar het was niet te zien of de waterpomp ook meegenomen was. En de kap van de riem was gebroken en met duct-tape geplakt, ook niet echt de bedoeling.
    Klinkt als een flinke lijst als je het zo leest, maar het valt eigenlijk wel mee, met name de draagarmen daar had ik wel op gerekend, dus geen ramp.
    Verder is die auto in tiptop staat volgens Pedro, erg fijn om te horen.
    Meteen afspraak gemaakt voor eind Maart, dan breng ik de auto heen incl. de dan gebalanceerde zomerbanden en wordt-ie even onder handen genomen voor de noodzakelijke dingen, de rest is in het "meerjarenplan" opgenomen

    Al met al weer blij, zoals gezegd, op deze reparaties had ik gerekend, dus uiteindelijk toch een goede auto gekocht.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #144
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.687
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    In ieder geval geen hele gekke dingen Bob.
    Je hebt een fijne kar gevonden!
    Dus....

  5. #145

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Mooie set velgen en het onderhoud zoals verwacht. Mooier kun je het niet hebben
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1


  6. #146

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Ik heb wel erg gelachen bij het ophalen;

    Verkoper; Ja, ze waren wel smerig, maar ik heb ze weer helemaal netjes gemaakt, alleen van binnen nog een beetje smerig nu.
    Ik: Ja, en als ik er klaar mee ben, zijn ze nog 3 tinten schoner, óók van binnen

    Dat gezicht van die kerel ...

    Iron-X to the rescue!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #147
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Mooie velgen. Vwb de ophanging voor, ga je alle draagarmen vervangen of alleen de "rotte"? Het lijkt mij het verstandigst om gelijk alles te vervangen. Kan je er weer 200k er tegen aan.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #148
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Mooie zomerwieltjes Bob!
    Dit zijn toch wel "de" velgen voor de B5............
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  10. #149

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Mooie velgen. Vwb de ophanging voor, ga je alle draagarmen vervangen of alleen de "rotte"? Het lijkt mij het verstandigst om gelijk alles te vervangen. Kan je er weer 200k er tegen aan.
    Kweenie, laat ik aan Pedro over, in ieder geval degenen die nodig zijn, wellicht meteen alles ja.
    200k ... daar doe ik dik 15 jaar over

    @rolf: Vond ik ook wel ja!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  11. #150
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Mooi dat t je t ingecalculeerd had. valt t binnen t plan
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #151

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Zo, vanaf morgen vakantie en weer wat dingen op de planning staan voor de A4

    - Zomerwielen balanceren
    - Andere, originele grille erin
    - Kentekenplaten en -houders vervangen; oplegletters en AF-houder achter
    - Ster in voorraam laten fixen
    - Toch besloten om mn eigen Sony CD/MP3/Aux radio erin te zetten, de huidige concert blijkt niet origineel te zijn en past ook net niet helemaal netjes. Daarnaast doet-ie het vaak niet en is het nog een cassettespeler. (En geen zin om er een wisselaar achter te zetten, of met zo'n aux-casettebandje te werken) Hopelijk lukt 't met de passtukjes aan de zijkant (als die er al zijn)

    Hopelijk gaat het allemaal lukken!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  13. #152
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Klopt dat de radio niet origineel voor de B5 is. Dat was alleen de eerste Concert en Chorus (2-din). De passtukjes voor een aftermarket zijn nog volop te verkrijgen. Denk zelfs nog wel bij de dealer eventueel.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  14. #153

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    @Bob-A2 mooi originele grill. Vind ik mooier dan de huidige black look
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #154

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Zo, ook hier gelijk spijkers met koppen, nieuwe kentekenplaatjes met oplegletters!
    Met een blanco houder aan de voorzijde
    IMAG0008.jpg

    En een Audiforum houder achter
    IMAG0007.jpg
    (nog de oude, wat een onding om een plaat in te krijgen zeg, pff)

    Daarnaast nieuwe grille gescoord, die wordt eerdaags verstuurd.
    Het is voorlopig een standaard grille geworden, wie weet in de toekomst nog 'ns wat sjiekers, maar voor nu is dit al een hele verbetering t.o.v. de matzwarte.
    Zal ff kijken of ik dat er zelf een beetje makkelijk in krijg, anders gaat-ie mee naar Pedro volgende maand
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #155
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Staat stukken beter zo. Ik heb dezelfde kentekenplaathouder achter, maar is inderdaad een onding om de kenteken uit en in te krijgen.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  17. #156

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Die nieuwe zijn beter, daar kun je ze zo inschuiven en vervolgens de tekstbalk erop klikken.
    Maar ik had alleen nog "Audiwereld" tekstbalken liggen, wil liever "Audiforum"
    Maar weer 'ns een setje scoren, ook voor op de A3, daar zit datzelfde "onding" achterop.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #157
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Ik zie nergens dat je heldere (FL) koplampen gaat monteren, of heb ik eroverheen gelezen?
    Daar knapt de wagen gelijk van op, en als er een nette grille in zit is hij compleet
    Laatst gewijzigd door ferri; 20-02-13 om 18:30.

  19. #158

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferri Bekijk Berichten
    Ik zie nergens dat je heldere (FL) koplampen gaat monteren, of heb ik eroverheen gelezen?
    Daar knapt de wagen gelijk van op, en als er een nette grille in zit is hij compleet
    +1 Bob! Faceliftlampjes moeten we echt even regelen, desnoods Depootjes met een €75 xenonkitje erin.. je weet niet wat je meemakt tov wat je nu hebt

  20. #159
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Luxe hoor. Netjes!

  21. #160
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bob's Family Racer: A4 B5 1.8T 180 PK 1999

    Keurig Bob! Nummerplaten zijn idd een must en de originele grille zal hem ook een stuk opknappen!
    Goed ook te lezen dat Pedro geen gekke dingen tegengekomen is.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

Pagina 8 van 39 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •