Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 370

Onderwerp: Ramonius: Project A6-RS Avant (4F MY06) // Fine Tuning na complete verbouwing | Foto Update 12 (Pagina 17: Naafkappen voltooid)

  1. #1
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Ramonius: Project A6-RS Avant (4F MY06) // Fine Tuning na complete verbouwing | Foto Update 12 (Pagina 17: Naafkappen voltooid)

    Hallo allemaal,

    mijn naam is Ramon. Geen nieuweling op dit forum, heb mij al eens eerder voorgesteld met mijn TT 8N (projecTT-ONE).
    In mijn voorstel topic van toen gaf ik al aan op zoek te gaan naar een A6 Avant. Sinds 2 weken de trotse eigenaar van een zwarte A6 Avant uit 2006.

    Heb een A6 (2.4 V6) kunnen vinden die aan mijn eisen (en een beetje meer) voldeed, en binnen no-time was ik ineens eigenaar!
    Hoezo dan pas na 2 weken voorstellen? Vandaag was het redelijk weer om de auto te wassen en aangezien ik weet dat foto's gewaardeerd worden, vond ik dat de foto's ook een beetje moesten tonen.















    En dan nu.. wat zit er allemaal op en aan:
    - Xenon koplampen
    - LED achterlichten
    - Parkeersensoren vóór + achter
    - MMI High
    - GSM Blue-tooth
    - Lichtpakket
    - Airco Plus
    - Zwart lederen interieur
    - Aluminium interieur delen
    - Zwarte hemel
    - 4-spaaks MF stuurwiel
    - Sport onderstel

    Al met al een prima basis om verder te bouwen.. want dat er verbouwd gaat worden staat vast!
    Net zoals toen met m'n TT is de wagen in gedachten al helemaal af.

    Wat kunnen jullie zoal verwachten.. nou, kijk naar het onderstaande (mijn verkochte TT).. dat zo'n beetje maar dan in het groot











    Groeten,
    Ramon

  2. #2
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6

    Zoooo... postbode is langs geweest. M'n dinnetje is vandaag toevallig vrij dus ze heeft het pakketje in ontvangst kunnen nemen.

    Ra ra wat is het?





    Vanmiddag, als ik klaar ben met werken, zal ik het uitpakken en de foto's plaatsen

  3. #3
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6

    Een achterbumper? Mooie plannen verder, kon ook zomaar eens de opvolger worden van mijn TT
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  4. #4
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Een achterbumper? Mooie plannen verder, kon ook zomaar eens de opvolger worden van mijn TT
    [off-topic]Jeeeee, de eerste reactie op m'n topic [/off-topic]

    Bijna goed gezien.. misschien kun je model-specifieker zijn, er zijn zo veel achterbumpers!

  5. #5
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> Ra ra wat is het?

    Goed... heb het pakket uitgepakt en ze zaten er in hoor!

















    Zoals je ziet zijn dit bumpers die wat TLC nodig hebben
    Gelukkig heb ik meer tijd dan geld (ook al heb ze echt voor een prikkie kunnen kopen), dus de komende tijd bezig om deze op te knappen.

    Ook moet ik de voorbumper PDC-proof gaan maken, heb dat al uitgedoktert en moet niet al te lastig zijn.


  6. #6
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> TLC Bumpers

    Gisteren en vandaag in de weer geweest met de achterbumper.

    Eerst de bumper even goed gewassen met water + zeep. Daarna laten drogen en afgenomen met ontvetter.
    En toen begonnen met schuren (gisteren) en plamuren (vandaag).

    Morgen de plamuurplekken afwerken, dan kan ik daarna beginnen met het leuke werk: bumper en RS5 Diffuser pas maken.






    Project A6-RS Avant [TOPIC] |FL S-Line voorbumper|RS6 Grille|FL S-Line achterbumper|RS5 Diffuser + Sierstukken|RVS Maatwerk dempers|Black optic roosters/lijsten/koplampen/spiegels|EvoX-R bi-xenon projectors|Osram Xenarc Cool Blue 5500K|20" S8 velgen

  7. #7
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> Ra ra wat is het?

    Mooie A6 en ik ga dit topic met belangstelling volgen. Gaat een echte eindbazenbak worden
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  8. Ad
  9. #8
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> Ra ra wat is het?

    Eens met Quest. Deze blijf ik volgen! Als je deze ook weer verkoopt als je klaar bent stuur me dan even een berichtje :P
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  10. #9
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> TLC Bumpers

    Leuk, vaste kijkers

    Het wordt inderdaad een grondige verbouwing! Of het een eindbazenbak zal worden is nog even afwachten

    Vandaag komt de RS5 diffuser binnen, ben benieuwd hoe de pasvorm zal zijn en hoeveel ik moet aanpassen.

    Groeten,
    Ramon
    Project A6-RS Avant [TOPIC] |FL S-Line voorbumper|RS6 Grille|FL S-Line achterbumper|RS5 Diffuser + Sierstukken|RVS Maatwerk dempers|Black optic roosters/lijsten/koplampen/spiegels|EvoX-R bi-xenon projectors|Osram Xenarc Cool Blue 5500K|20" S8 velgen

  11. #10
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    Zo... ook de RS5 diffuser is binnen.







    De diffuser bestaat uit 2 delen, en jeetje... wat sluit dat ding totaal niet aan op de FL S-Line achterbumper!
    Natuurlijk wist ik dat ik aanpassingen moest gaan maken, maar moet nu echt flink aan de slag. De wijze waarop de diffuser bevestigd wordt aan de bumper is compleet anders, en veel "vlees" zit er niet op het bovenste deel (het honingraat deel) dus even vast schroeven zit er niet bij

    En helaas de paas is de diffuser ook nog breder, dus dat wordt waarschijnlijk in 2-en zagen en dan weer lassen.
    Voor vandaag maar gelaten bij het verwijderen van de oorspronkelijke bevestiging van de achterbumper, moet dit alles even laten bezinken om zo tot de beste oplossing voor montage te komen.

    Groeten,
    Ramon
    Project A6-RS Avant [TOPIC] |FL S-Line voorbumper|RS6 Grille|FL S-Line achterbumper|RS5 Diffuser + Sierstukken|RVS Maatwerk dempers|Black optic roosters/lijsten/koplampen/spiegels|EvoX-R bi-xenon projectors|Osram Xenarc Cool Blue 5500K|20" S8 velgen

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    Kijk, hier gaat een kunstenaar aan de slag. Retrofit 2.0. Kan niet, bestaat niet! Zet hem op Ramon.

  13. #12
    pvandongen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    119
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    Ga ik ook volgen, goed bezig!! Succes

  14. #13
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A630q Bekijk Berichten
    Kijk, hier gaat een kunstenaar aan de slag. Retrofit 2.0. Kan niet, bestaat niet! Zet hem op Ramon.
    Leuk, die aanmoedigingen... en ik had ze vandaag ook wel nodig. Het in 2-en zagen van een RS5 diffuser, en dan echt niet meer terug kunnen, bleek een mentaal obstakel.

    Dus na een bak koffie (voor extra scherpte) ben ik de boel gaan nameten en het midden van de diffuser uitgekiend en toen... hatsikidee



    Daarna dus eerste mogelijkheid om de boel eens goed te kunnen plaatsen. Valt me dan qua pasvorm weer erg mee





    En toen kon het onderste deel van de diffuser onder het mes!



    Op de onderstaande foto's zie je hoe het ongeveer gaat worden. Heb het er gewoon even tegenaan gelegd. En ook daar valt de pasvorm me reuze mee.
    De hoeveelheid plamuur kan hierdoor lekker beperkt blijven







    't is nu even wachten op het plastic lasdraad. Dan kan ik aan de slag met het fabriceren van bevestigingspunten.

    Groeten,
    Ramon
    Project A6-RS Avant [TOPIC] |FL S-Line voorbumper|RS6 Grille|FL S-Line achterbumper|RS5 Diffuser + Sierstukken|RVS Maatwerk dempers|Black optic roosters/lijsten/koplampen/spiegels|EvoX-R bi-xenon projectors|Osram Xenarc Cool Blue 5500K|20" S8 velgen

  15. #14
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.170
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    WOW Diepe buiging, zowel voor het lef als voor de kunde om zoiets te gaan proberen! Wordt nog knappe uitdaging om bumper straks te spuiten en om uitlaten er mooi passend in te krijgen. Dus hier nog een vaste volger erbij Succes!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #15
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    Nais! Je moet maar durven. So far, so good
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  17. #16
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het resultaat, houd ons op de hoogte met updates
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  18. #17
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    mooi hoor.

    maar bumpers plamuren? Gaat dat goed?
    Vaak is het nog wel te doen met kunststof lassen, maar barst plamuur er aan alle kanten vanaf vanwege de flex in het materiaal
    Hoe is je ervaring daar mee?

    Gedurft project hoor, hulde!!
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  19. #18
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi project succes
    Audi A2 1.4 aua

  20. #19
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramonius: A6 Avant (4F 2006) 2.4 V6 >> FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    mooi hoor.

    maar bumpers plamuren? Gaat dat goed?
    Vaak is het nog wel te doen met kunststof lassen, maar barst plamuur er aan alle kanten vanaf vanwege de flex in het materiaal
    Hoe is je ervaring daar mee?

    Gedurft project hoor, hulde!!
    Ik heb alleen maar goede ervaringen met het plamuren van bumpers.

    15 jaar geleden waren bumpers zeer flexibel, ze leken wel van rubber. Maar de bumpers van nu zijn eigenlijk stug (vergeleken met toen) en kun je zelfs met de standaard automotive polyster plamuur plamuren. Mijn voorkeur gaat uit naar een plamuur dat enige flexibiliteit behoudt zoals Gapol van Finixa of Flexi van Airo.

    Een andere belangrijke factor is dat plamuur gebruikt wordt om mee 'uit te vullen' en niet om mee 'op te vullen'. Dus de deuk zo veel mogelijk terug kloppen en dan afwerken met een beetje plamuur. Bij een bumper betekend dit dus de deuk verhitten en terug duwen, of opvullen door plastic lassen, en dan wat plamuur.
    Project A6-RS Avant [TOPIC] |FL S-Line voorbumper|RS6 Grille|FL S-Line achterbumper|RS5 Diffuser + Sierstukken|RVS Maatwerk dempers|Black optic roosters/lijsten/koplampen/spiegels|EvoX-R bi-xenon projectors|Osram Xenarc Cool Blue 5500K|20" S8 velgen

  21. #20
    Ramonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Posts
    212
    Kudos
    145
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard FL S-Line Achterbumper + RS5 Diffuser (upd: een stapje verder)

    Nou... bijna 3 weken verder en ik kan wat voortgang vermelden hoor.

    De afgelopen tijd ben ik bezig geweest om een manier te vinden waarop ik de diffuser en bumper aan elkaar kan monteren. In het begin ben ik vooral bezig geweest om na te denken over hoe ik het in godsnaam voor elkaar zou krijgen. Het vele denken leverden vele mogelijkheden op, en ik kon maar niet besluiten wat nou de beste/juiste/haalbare manier zou zijn.

    Dus... ben ik maar gewoon aan de slag gegaan. Het principe "In 1x goed" over boord gegooid (dat voelde heel prettig) en proefondervindelijk zien waar het schip strand!


    Op de onderstaande foto zie je dat ik RVS-gaas heb gebruikt om 'lipjes' te maken. Dit heb ik zowel op de diffuser gedaan als op de bumper.
    Het RVS-gaas heb ik vast gelast met plastic (PP/EPDM).



    Vervolgens ben ik het RVS-gaas gaan 'lamineren' met plastic. De meest linker bevestiging is m'n 1e geweest en daar heb ik veel ervaring mee opgedaan. Vooral hoe het niet echt handig werkt Hierdoor ben ik wel op een manier gekomen die wel handig werkt.



    Meesterzet is om de lipjes op de bumper eerst te maken, de lipjes van bumper en diffusser met elkaar te verbinden (bout & moer) en dan pas de lipjes op de diffuser te lamineren. Hierdoor sluiten beide lipjes "goed" op elkaar aan.



    Vanochtend heb ik de overige 2 lipjes gedaan. Ik ga zo de bouten verwijderen. De gaten die dan achterblijven vul ik met plastic en dan gaat er nog een stuk RVS-gaas over de lip heen. Door het plastic wat te verhitten kan ik het gas er in duwen en wordt het geheel echt stevig.

    Morgen ga ik de bumper proef-plaatsen. Hierdoor kan ik zien of ik nog iets moet veranderen omdat de bumper op de auto toch een andere bolling heeft dan op mijn werkbank

    De komende tijd ga ik dan aan de slag met de andere helft van de diffuser. Dat kan alleen maar sneller gaan
    Project A6-RS Avant [TOPIC] |FL S-Line voorbumper|RS6 Grille|FL S-Line achterbumper|RS5 Diffuser + Sierstukken|RVS Maatwerk dempers|Black optic roosters/lijsten/koplampen/spiegels|EvoX-R bi-xenon projectors|Osram Xenarc Cool Blue 5500K|20" S8 velgen

Pagina 1 van 19 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •