Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Inbouw Recaro interieur

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Inbouw Recaro interieur

    Hallo,

    inmiddels dit forum al afgezocht maar kan niet het juiste antwoord vinden.
    Mijn huidige stoelen zijn mechanisch (voor naar achteren) /elektrisch verstelbaar. Welke aanpassing zou ik moeten uitvoeren voor het plaatsen van Recaro stoelen? In neem aan dat de motor voor de horizontale verstelling gewoon in deze stoel zit. Dan zou ik dus alleen een extra stekker hiervoor moeten hebben? Of zie ik iets over het hoofd.

    BVD voor jullie reacties.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  2. #2
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    dat is AFAIK hoe het zou moeten zijn


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  3. #3

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    het zou kunnen dat de stoel ook anders bevestigd moet worden, volgens mij is dat bij de b5 wel zo.

  4. #4
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Als het gewoon een C5 interieur is past het allemaal, als je nu al el. verstelling hebt dan hoef je volgens mij niks aan te passen aangezien er al een stroomvoorziening ligt.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Zou het kunnen dat bij de gedeeltelijke - en geheel elektrische stoelen een gelijksoortige stekker aanwezig is?
    Dat zou dan heel mooi zijn.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011


  6. #6
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    stekkers zijn volgens mij gewoon hetzelfde
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  7. #7
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.304
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Stekkers zijn niet hetzelfde de Airbag stekkers in de stoel zijn 2 polig voor de FL en 3 polig na de face lift. Hoe het precies zat weet ik niet meer maar je kan hem ombouwen (heb ik ook gedaan) Verder zijn de stekkers hetzelfde
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Stekkers zijn niet hetzelfde de Airbag stekkers in de stoel zijn 2 polig voor de FL en 3 polig na de face lift. Hoe het precies zat weet ik niet meer maar je kan hem ombouwen (heb ik ook gedaan) Verder zijn de stekkers hetzelfde
    Volgens mij is die van ons van na de face lift maar de AB stekkers zijn gewoon 2 polig.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  10. #9

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    zolang jij nu een elektrische voorziening in je stoel heb (bijv. de lenden steun). dan heb je daar inderdaad al een rode stekker onder, die van de recaro's past hier ook gewoon in...
    Verder zit er ook een groene stekker aan. deze is voor de stoel verwarming... het kan zijn dat je deze nog niet hebt.

    De airbagstekker van de recaros zijn inderdaad 3 polig, waarvan er 1 dikkere bruine aan zit. dit is de massa. die heb ik op mijn ex c5. gewoon bij de stoel op de massa gesoldeerd, en de overige 2 aders moet je solderen op de oude stekker... en dan werkt alles.

    de rails en alles zijn identiek, en de motoren zitten inderdaad in die van de stoel,

    enige verschil wat je zou kunnen hebben is de bevestiging van de stoelen aan de auto.
    bij mij had ik 2 boutjes door een beugel in de auto naar de stoelen...
    bij de recaro's waren dit draadstangetjes die uit de stoelen staken. dus moest ik zelf moertjes erop draaien.

    lastig als je daar pas achter komt als de stoelen er al uit zijn!

    succes.
    Alfa Romeo 159 2.4 JDTm.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Bedankt tauremight,

    hier kan ik wel iets mee. Idd, nu een stekker voor de stoelbediening, een stekkertje voor de verlichting en een (2 polig) voor de AB.
    De bevestiging nu is twee draadeindjes waarop een moer gedraaid wordt. Dat is dus gelijk.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tauremight Bekijk Berichten
    zolang jij nu een elektrische voorziening in je stoel heb (bijv. de lenden steun). dan heb je daar inderdaad al een rode stekker onder, die van de recaro's past hier ook gewoon in...
    Verder zit er ook een groene stekker aan. deze is voor de stoel verwarming... het kan zijn dat je deze nog niet hebt.

    De airbagstekker van de recaros zijn inderdaad 3 polig, waarvan er 1 dikkere bruine aan zit. dit is de massa. die heb ik op mijn ex c5. gewoon bij de stoel op de massa gesoldeerd, en de overige 2 aders moet je solderen op de oude stekker... en dan werkt alles.

    de rails en alles zijn identiek, en de motoren zitten inderdaad in die van de stoel,

    enige verschil wat je zou kunnen hebben is de bevestiging van de stoelen aan de auto.
    bij mij had ik 2 boutjes door een beugel in de auto naar de stoelen...
    bij de recaro's waren dit draadstangetjes die uit de stoelen staken. dus moest ik zelf moertjes erop draaien.

    lastig als je daar pas achter komt als de stoelen er al uit zijn!

    succes.
    Nog even een vraagje,

    aan de huidige kabelboom zit dus een tweepolig stekkertje voor de AB. Is dat + en - ? Wanneer je dus de massa van de Recaro aan de stoel monteert heb je dus nog twee kabeltjes over. Hoe weet je nu welke waaraan moet?
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  13. #12

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    iirc maakt het weinig uit,. zolang het circuit maar gesloten is.
    ik heb er zelf niet specifiek naar gekeken en had vervolgens ook nergens last van.
    Alfa Romeo 159 2.4 JDTm.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tauremight Bekijk Berichten
    iirc maakt het weinig uit,. zolang het circuit maar gesloten is.
    ik heb er zelf niet specifiek naar gekeken en had vervolgens ook nergens last van.
    Weet jij toevallig ook of je, door in de stekker aan de kabelboom de draadjes met elkaar te verbinden een foutmelding kunt voorkomen?
    Volgens mij zijn er ook ook stekkertjes hiervoor om dit, uiteraard tijdelijk, te overbruggen.

    BVD
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Thumbs up Re: Inbouw Recaro interieur

    Het is gelukt,

    Vandaag een setje Recaro's uit Duitsland gehaald. Alles past, ook AB stekker. Dat ziet er even wat anders uit. Morgen het overige even plaatsen, schoonmaken, poetsen enz.
    Bedankt voor jullie aandacht en bijdragen.
    Ik begin steeds meer lol in deze auto te krijgen.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  16. #15
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Even terug op dit oudere topic, heb je helemaal geen wijzigingen hoeven te doen aan de bekabeling? Je auto is van 2001 toch? Van welk jaar waren de stoelen? Ik heb een vergelijkbaar project te doen met een A6 van 2000 en Recaro's van 2000.

    Heb je ook foto's van het eindresultaat?
    90 km/h-astronaut

  17. #16

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    In principe is deze ombouw plug en play, het enige waar je tegenaan kan komen is het volgende:

    - sommige stoelen zijn vóóraan met twee bouten vastgezet in een ankerplaat. Andere stoelen hebben 2 draadeinden aan de voorkant die door dezelfde gaatjes steken, maar dan heb je twee moertjes nodig. Deze zijn belangrijk - de lengterichtingverstelling zet zich af tegen deze plaat. Let dus bij montage op dat je die erbij regelt indien nodig.
    - airbagstakker: ik kan maar niet onthouden welke van de twee wat is (prefacelift/facelift), maar één van die twee heeft 3-polige stekkers, de andere 2-polige. De 2-polige is identiek aan de twee gekleurde draden in de 3-polige; die heeft alleen een eigen massadraad. Bij de 2-polige gaat de massa van de airbag via de stoelmassa.

    Rails, formaat, elektrische aansluitingen... alles is verder hetzelfde . Omdat de A6 standaard al elekrische hoogteverstelling heeft (volgens mij) is de kabel daarvoor altijd al aanwezig. Stoelverwarming is plug and play, als je die al hebt. Zo niet, Kufatec kabel regelen en een airco unit met stoelverstellingsschakelaars, and enjoy!

    De transformatie is in elk geval enorm. Voor:



    Na:



    Voor wie wil - ik heb nog een setje wit/creme-wit S6 recaro's liggen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #17
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Voor wie wil - ik heb nog een setje wit/creme-wit S6 recaro's liggen.
    Heb je foto's van?

  19. #18

    Standaard Re: Inbouw Recaro interieur

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder Bekijk Berichten
    Heb je foto's van?
    Niet echt bij de hand, eerlijk gezegd, het ligt op een palletje in m'n schuur (ingeseald). Zal er morgen denk ik even naar kijken .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •