dat is AFAIK hoe het zou moeten zijn
Hallo,
inmiddels dit forum al afgezocht maar kan niet het juiste antwoord vinden.
Mijn huidige stoelen zijn mechanisch (voor naar achteren) /elektrisch verstelbaar. Welke aanpassing zou ik moeten uitvoeren voor het plaatsen van Recaro stoelen? In neem aan dat de motor voor de horizontale verstelling gewoon in deze stoel zit. Dan zou ik dus alleen een extra stekker hiervoor moeten hebben? Of zie ik iets over het hoofd.
BVD voor jullie reacties.
Als het gewoon een C5 interieur is past het allemaal, als je nu al el. verstelling hebt dan hoef je volgens mij niks aan te passen aangezien er al een stroomvoorziening ligt.
Zou het kunnen dat bij de gedeeltelijke - en geheel elektrische stoelen een gelijksoortige stekker aanwezig is?
Dat zou dan heel mooi zijn.
Stekkers zijn niet hetzelfde de Airbag stekkers in de stoel zijn 2 polig voor de FL en 3 polig na de face lift. Hoe het precies zat weet ik niet meer maar je kan hem ombouwen (heb ik ook gedaan) Verder zijn de stekkers hetzelfde
zolang jij nu een elektrische voorziening in je stoel heb (bijv. de lenden steun). dan heb je daar inderdaad al een rode stekker onder, die van de recaro's past hier ook gewoon in...
Verder zit er ook een groene stekker aan. deze is voor de stoel verwarming... het kan zijn dat je deze nog niet hebt.
De airbagstekker van de recaros zijn inderdaad 3 polig, waarvan er 1 dikkere bruine aan zit. dit is de massa. die heb ik op mijn ex c5. gewoon bij de stoel op de massa gesoldeerd, en de overige 2 aders moet je solderen op de oude stekker... en dan werkt alles.
de rails en alles zijn identiek, en de motoren zitten inderdaad in die van de stoel,
enige verschil wat je zou kunnen hebben is de bevestiging van de stoelen aan de auto.
bij mij had ik 2 boutjes door een beugel in de auto naar de stoelen...
bij de recaro's waren dit draadstangetjes die uit de stoelen staken. dus moest ik zelf moertjes erop draaien.
lastig als je daar pas achter komt als de stoelen er al uit zijn!
succes.
Bedankt tauremight,
hier kan ik wel iets mee. Idd, nu een stekker voor de stoelbediening, een stekkertje voor de verlichting en een (2 polig) voor de AB.
De bevestiging nu is twee draadeindjes waarop een moer gedraaid wordt. Dat is dus gelijk.
Het is gelukt,
Vandaag een setje Recaro's uit Duitsland gehaald. Alles past, ook AB stekker. Dat ziet er even wat anders uit. Morgen het overige even plaatsen, schoonmaken, poetsen enz.
Bedankt voor jullie aandacht en bijdragen.
Ik begin steeds meer lol in deze auto te krijgen.
Even terug op dit oudere topic, heb je helemaal geen wijzigingen hoeven te doen aan de bekabeling? Je auto is van 2001 toch? Van welk jaar waren de stoelen? Ik heb een vergelijkbaar project te doen met een A6 van 2000 en Recaro's van 2000.
Heb je ook foto's van het eindresultaat?
In principe is deze ombouw plug en play, het enige waar je tegenaan kan komen is het volgende:
- sommige stoelen zijn vóóraan met twee bouten vastgezet in een ankerplaat. Andere stoelen hebben 2 draadeinden aan de voorkant die door dezelfde gaatjes steken, maar dan heb je twee moertjes nodig. Deze zijn belangrijk - de lengterichtingverstelling zet zich af tegen deze plaat. Let dus bij montage op dat je die erbij regelt indien nodig.
- airbagstakker: ik kan maar niet onthouden welke van de twee wat is (prefacelift/facelift), maar één van die twee heeft 3-polige stekkers, de andere 2-polige. De 2-polige is identiek aan de twee gekleurde draden in de 3-polige; die heeft alleen een eigen massadraad. Bij de 2-polige gaat de massa van de airbag via de stoelmassa.
Rails, formaat, elektrische aansluitingen... alles is verder hetzelfde . Omdat de A6 standaard al elekrische hoogteverstelling heeft (volgens mij) is de kabel daarvoor altijd al aanwezig. Stoelverwarming is plug and play, als je die al hebt. Zo niet, Kufatec kabel regelen en een airco unit met stoelverstellingsschakelaars, and enjoy!
De transformatie is in elk geval enorm. Voor:
Na:
Voor wie wil - ik heb nog een setje wit/creme-wit S6 recaro's liggen.