Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Concert radio in A2 canbus

  1. #1

    Standaard Concert radio in A2 canbus

    Beste,

    Eergisteren heb ik een groene Audi A2 aangeschaft uit 2003.
    Een erg fijne auto en een genot om mee te rijden.
    Echter zat er bij aankoop een of andere JVC radio in. Da's geen porum. Vandaag heb ik een Audi A3 concert radio overgenomen.
    Deze heb ik aangesloten met de 2 stekkers die in de auto zaten. Dat werkt prima, althans, ik heb alleen geluid uit de voorste boxen.

    Géén backlight verlichting, en de radio gaat ook niet uit wanneer ik de contactsleutel verwijder.

    Ik heb zojuist nogmaals goed gekeken of er geen 3de stekker te vinden was met canbus, maar helaas is deze niet te vinden.
    Achter in de auto zitten geen speakers, en ook geen versterker aan de bijrijders zijde.

    Nu zou ik dus graag het e.a. weer origineel maken. D.w.z de concert radio inclusief 8 speakers in totaal.

    Ik heb gelezen op 't net dat de 2003 A2 canbus heeft, deze kun je aftakken vanachter de tellerunit maar meer vind ik er niet over.
    Er is 1 iemand die tussen neus en lippen vertelt dat het om pin 5 en pin 12 gaat, maar of dat dit Hi of low is weet ik niet.

    Hoe dan ook is het mij niet duidelijk ondanks alle informatie op 't net.

    Is er iemand die mij zou kunnen helpen met wat uitleg m.b.t. het aansluiten van de canbus aan de radio?
    Mijn excuses als dit meerdere keren behandelt is, maar ik kan het gewoon niet vinden en heb mijn best gedaan.

    Hartelijk dank voor alle moeite.
    Met vriendelijke groet,
    Remy
    Laatst gewijzigd door ramsus42; 22-11-15 om 22:49.

  2. #2
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    32 polige groene stekker op instrumentenpaneel

    PIN 22 Komfort-CAN high speed naar middelste stekker pin 7 van 20 polige stekkerblok op radio
    PIN 23 Komfort-CAN low speed naar middelste stekker pin 12 van 20 polige stekkerblok op radio

    zie ook dit schema van de radio evt: http://archiv.langzeittest.de/audi-a...bus-radios.pdf


    en even coderen met vcds, anders trekt je accu leeg en werkt het radiodisplay in je teller niet als je dat hebt./

    Anpasskanal 062 im KI:

    xxxx?: Radiotyp

    1 - ohne Radio
    2 - mit Radio (mit CAN - Symphony I/II, Chorus/Concert II)



    Alleen als dit allemaal niet werkt, en je hebt een teller met groot scherm,
    dan de can van de grijze 32 polige stekker achter de teller pakken:
    5 - CAN high speed (Display „+“)
    6 - CAN high speed (Display „–“)
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 22-11-15 om 23:21.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  3. #3

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    Hoi Hans,

    Hartelijk dank voor jou reactie! Daar kan ik tenminste wat mee.
    Er zijn mij een aantal dingen onduidelijk.

    Bovenaan in de reactie heb je het over een instrumenten paneel, en later in de reactie over een teller. Bedoel je hier hetzelfde mee?
    Mijn kleine display tussen de tellers is gehalveerd. Onderin staat dus wat informatie, maar bovenin is niets. Ik kan daar dus geen radiozenders of andere dingen aflezen.

    Is dat coderen persé nodig?

    dus als ik het goed begrijp haal ik de teller los, en zoek voor de groene 32 polige stekker achterop de teller. Hier knoop ik aan pin 22 en 23 een extra draadje, en trek deze naar de radio. Op de radio komen dus 2 extra draadjes.

    Klopt?

    Sorry. Wat dat betreft een noob met elektronica, en hoop dat ik het op een "simpele" manier voor mekaar krijg.

    Mijn dank is groot.
    Remy

  4. #4

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus


  5. #5
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ramsus42 Bekijk Berichten
    Hoi Hans,

    Hartelijk dank voor jou reactie! Daar kan ik tenminste wat mee.
    Er zijn mij een aantal dingen onduidelijk.

    Bovenaan in de reactie heb je het over een instrumenten paneel, en later in de reactie over een teller. Bedoel je hier hetzelfde mee?
    Mijn kleine display tussen de tellers is gehalveerd. Onderin staat dus wat informatie, maar bovenin is niets. Ik kan daar dus geen radiozenders of andere dingen aflezen.

    Is dat coderen persé nodig?

    dus als ik het goed begrijp haal ik de teller los, en zoek voor de groene 32 polige stekker achterop de teller. Hier knoop ik aan pin 22 en 23 een extra draadje, en trek deze naar de radio. Op de radio komen dus 2 extra draadjes.

    Klopt?

    Sorry. Wat dat betreft een noob met elektronica, en hoop dat ik het op een "simpele" manier voor mekaar krijg.

    Mijn dank is groot.
    Remy
    Klopt allemaal wat je zegt.
    Waarschijnlijk is er niets te "knopen", plek 23-24 op de teller zullen waarschijnlijk leeg zijn. Evenals pin 7 en 12 op de radio. Je zult dus ook de goede connectors/pinnetjes moeten hebben. Ik kan je die connectors evt wel opsturen in een enveloppe, moet je ze zelf even verlegen met kabels. En als je in de buurt van utrecht woont kan ik je er evt ook wel een keer mee helpen mocht het niet lukken
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 23-11-15 om 11:45.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)


  6. #6
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ramsus42 Bekijk Berichten

    dit klopt ook allemaal.
    het is heel simpel
    iedere vw/audi teller van na bwjr 2000 can overweg met canbus.
    Het is alleen de bedrading die gefaseerd is ingevoerd gedurende de jaren.
    Leg je de juiste bekabeling, dan werkt het zeker in de a2 altijd.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  7. #7

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    Hoi Hans,

    Hartelijk dank voor jou reactie. Ik heb zojuist even gekeken, maar op pin 23 zit al een oranje bruine draad. Op 22 een oranje groene. Bedankt voor het aanbod, ik heb volgens mij nog wel iets van een stekkertje liggen.
    Laatst gewijzigd door ramsus42; 24-11-15 om 12:56.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    Nah, Zojuist de canbus aangesloten. De verlichting van de radio werkt nu, echter moet ik zelf de radio aan het uit zetten. Ik zie dat er een gele draad niet is aangesloten, kan het hiermee te maken hebben?
    Laatst gewijzigd door ramsus42; 24-11-15 om 13:33.

  10. #9
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    geen idee wat die gele draad is, maar is niet een originele draad in ieder geval. zal een contactgeschakelde 12v zijn die iemand zelf getrokken heeft. Heb je niets aan.

    Aan/uit moet ook gaan via CAN
    Maar heb je maar 1 can draad aangesloten? die grijze? je moet altijd beide, dus high en low aansluiten.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  11. #10

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    Hoi hans,

    nee, een zwarte en een witte, het is wellicht wat onduidelijk op de foto.
    Helaas gaat hij niet uit. Klopt alles zoals op de foto?

    Bedankt voor al je hulp.
    Remy
    Laatst gewijzigd door ramsus42; 24-11-15 om 18:10.

  12. #11
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    Dat is moeilijk te beoordelen vanaf een foto. Als je de twee draden hebt getrokken zoals besproken moet hij het doen,
    en anders moet je de teller coderen in kanaal 62
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  13. #12

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    Hoi hans,

    Hoe doe ik dit?

  14. #13
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Concert radio in A2 canbus

    ik heb een vergelijkbaar probleem, alles werkt alleen vagcom ziet de radio niet en de radio gaat niet automatisch aan en uit met het contact, heb gekeken er zit een A4 concert in, terwijl de auto een A3 sportback uit 2006 is

    iemand een idee?
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •