Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: iPod-aansluiting vervangen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard iPod-aansluiting vervangen?

    Hallo audi gekken

    Ik ben sinds vrijdag de trotse bezitter van een audi A3 1.4 TFSI uit 2010.
    Zodra het mooi weer is (niet meer vriest) zal ik hem is goed wassen en poetsen en wat foto's plaatsen in het voorstel topic

    Ten eerste wat een geweldige auto !!!!!!!!

    Hier komt mijn vraag, ik had al bijna een module gekocht om vanaf de cd wisselaar output naar usb e.d. te gaan.
    Vandaag toch nog maar even een extra keer in mijn handschoenen vakje gekeken en volgens mij zit daar een ipod aansluiting.


    Ik wil heel graag naar usb, kan ik deze module vervangen voor een usb module ?
    Of zal ik moeten zoeken naar een kabel die van ipod naar usb gaat en daar mijn usb stick op aansluiten ?

    Hoe zit het dan met bediening en informatie op de radio.( had begrepen dat met de aftermarket modules je geen tekst e.d. weergegeven krijgt.
    Bezit over de Audi navigation radio.



    Alvast bedankt Dames/Heren

    Edit:

    Heb zoiets gevonden en een bericht gestuurd naar het bedrijf of dit uberhaupt gaat werken.
    https://www.allekabels.nl/aanbieding...1XIxoCdFjw_wcB
    Laatst gewijzigd door Marbo; 12-02-17 om 15:02.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: iPod-aansluiting vervangen?

    De duitse handleiding er maar bij gepakt (help) en het is inderdaad apple aansluiting (rommel :P)
    Betekent nu als ik een apple aansluiting heb ik bezit over een AMI module ?

    Als dat zo is zou ik dus deze kabel kunnen bestellen en dan werkt het toppie ?!
    https://www.mobilesupplies.nl/audi-m...-hrxoC_o3w_wcB

    Heb helaas nog geen sleutels om mijn radio eruit te halen dus kan zelf nog niet kijken.
    Of hoort deze module ergens anders te zitten dan op de radio ?

    Heb dus apple aansluiting in het handschoenen vakje.
    Aux input middenconsole
    Telefoon voorbereiding in de armsteun.( heb je naar mijn idee ook helemaal niks aan..)

    Wist eerst ook niet of ik bluetooth had en dat is nu wel gelukt om mijn telefoon te verbinden.

    Lijkt mij toch mogenlijk om de apple aansluiting te vervangen voor een usb aansluiting, er is na mijn idee alleen niet zo heel veel over tevinden.

    Al wat mailtjes naar bedrijven gestuurd en die proberen mij erg dure connectoren aan te smeren van apple.(dat gaan we dus niet doen)
    En ipod of iets dergelijks is mij ook veelste duur !!

    Tot hoeveel gig gaat een standaard usb aansluiting. ( in mijn boekje heeft men het over 128,256 mb en een enkele usb stick kan 1 a 2 gig hebben op deze aansluiting)
    Zo weinig Mb's schiet natuurlijk ook niet echt op!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: iPod-aansluiting vervangen?

    Update:

    Apple aansluiting en radio eruit gehaald om het 1 en ander te bekijken.
    Blijkt dat het word aangesloten doormiddel van een 12 polige connector(9 polig word gebruikt)


    Zit dit standaard op de radio of gaat dat via een AMI ??
    Waar zou deze AMI dan moeten zitten, zover ik heb kunnen zien op internet handschoenen vakje en daar zit hij niet.
    Radio er ook uit gehad en achter de radio zit verder ook niks.
    Bezit over een audi navigation rns-low (bns 5.0) radio/navi.

    Word helemaal gek, week aan het zoeken geweest, met audi gebeld (die weten ook helemaal niks helaas) ze denken namenlijk de aansluiting die ik in mijn handschoenen vakje heb een AMI aansluiting is. ( dit is niet zo, connectoren e.d. net vergelijkt)

    Heb echt geen idee hoe ik er nu achter moet komen of ik de apple aansluiting kan vervangen voor usb, in het boekje staat dat er wel een optie is destijds om de audi te bestellen met een usb aansluiting, vind het zo raar dat ik er niks over kan vinden en/of er nog onderdelen zijn te bestellen.
    Audi kijkt dus via de audi webshop en daar hebben we helaas niet zoveel aan....
    https://shop.audi.nl/auto-accessoire...&modelgroup=a3

    Net ook wat gelezen over de standaard usb aansluiting van audi dat die niet de nummer tekst ondersteund, is dit zo ?
    Zijn er mensen met audi A3 8P(A) met usb aansluiting, hoe zit deze aangesloten ?
    Dit probleem moeten toch meer mensen hebben gehad ?

    Mooiste zou zijn om het allemaal een beetje orgineel tehouden maar goed ben bang dat het een aftermarket module kopen word..

    ps.Foto's zijn wel zichtbaar ?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: iPod-aansluiting vervangen?

    Heb je die aansluiting überhaupt getest of die werkt? En functioneert deze ook als lader?
    Dan zou ik een oude Ipod Nano of iets dergelijks op de kop tikken voor een paar tientjes. Zo heb ik het ook in mijn auto gehad destijds, daar had ik ook alleen deze aansluiting.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: iPod-aansluiting vervangen?

    Yep aansluiting getest en werkt niet.
    Laden volgens mij wel, krijg er geen muziek uit.

    Heb wel een subwoofer erin zitten, betekent dat ik ook een AMI module heb of heeft dat niks met mekaar te maken ?
    Laatst gewijzigd door Marbo; 21-02-17 om 20:20.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: iPod-aansluiting vervangen?

    Ik zie bij bronnen Ami staan. Heb je dat ook? Volgens mij heb je een ipod aansluiting maar geen ami.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: iPod-aansluiting vervangen?

    Nee dat heb ik niet en als ik de aansluiting wel werkend zou krijgen dan zie ik volgens mij ook geen nummer informatie e.d.
    Ben nu aan het kijken voor een Dension gateway lite.
    Heb begrepen dat je dan wel nummer informatie e.d. kan zien.

    Ipod aansluiting eruit en daar kijken of ik de dension kan monteren.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •