Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Inbouwen subwoofer Pioneer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Inbouwen subwoofer Pioneer

    Ik heb een MMI 3GP met Audi Sound System.(met originele subwoofer dus).
    Nu zou ik graag een subwoofer met ingebouwde versterker willen aansluiten op de MMI.
    Het betreft dit type : http://www.navishop.nl/pioneer-tswx710a-p-14255.html
    Kan er mij iemand zeggen waar ik deze het best kan op aansluiten (moet normaal op de bekabeling van de achterste luidsprekers of via RCA)
    Moet ik de MMI demonteren en zo ja, hoe doe ik dat ?
    Mijn wagen is een Audi A4 sedan type B8 (facelift) bj 6/2014.
    Alvast bedankt voor het meedenken en info !

  2. #2
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Neem aan dat bij jou de Accu ook actherin zit ? Dan heb je eigenlijk alle bedrading al die je nodig hebt. Je kan daar simpel de voeding vandaan pakken. En zit er bij jou in de hoedeplank die woofer origineel ? Je zou het signaal van die speaker kunnen pakken. Als het goed is heeft die Pioneer een Hi-level ingang toch ? Daar moet je die 2 draadjes op zetten dan.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Neem aan dat bij jou de Accu ook actherin zit ? Dan heb je eigenlijk alle bedrading al die je nodig hebt. Je kan daar simpel de voeding vandaan pakken. En zit er bij jou in de hoedeplank die woofer origineel ? Je zou het signaal van die speaker kunnen pakken. Als het goed is heeft die Pioneer een Hi-level ingang toch ? Daar moet je die 2 draadjes op zetten dan.
    Nee, de subwoofer heeft die aansluiting niet. Je moet die aansluiten via de achterste luidsprekers.
    De woofer zit inderdaad in de hoedenplank maar de accu zit volgens mij ergens onder de motorkap. (nog nooit op gelet maar in de ruimte van het reservewiel is ze volgens mij niet maar voor de zekerheid morgen eens kijken, zou wel handig zijn)
    Laatst gewijzigd door Kimsamsara; 19-03-17 om 19:15.

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Je kan dat signaal zeker van je subwoofer pakken er komen immers ook 2 draden op aan , net zoals je achter speaker ;-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Je kan dat signaal zeker van je subwoofer pakken er komen immers ook 2 draden op aan , net zoals je achter speaker ;-)
    Zeker van ? Is er met dat Audi Sound System niet een meerkanaals-versterker voorzien ? Trouwens heeft de subwoofer van Pioneer een aansluiting voor zowel een linker als een rechter (achter) luidspreker. Dus denk niet dat dit gaat lukken. Zijn er in de hoedenplank buiten de subwoofer trouwens nog speakers voorzien ? Of iemand die weet waar de bekabeling zit die naar de achterste speakers loopt ? Heb gisteren geprobeerd om de MMI te demonteren maar dat is niet gelukt. Alles was eruit behalve de unit, die zat potvast. En een beetje schrik om iets stuk te maken heb ik alles maar terug gemonteerd...


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kimsamsara Bekijk Berichten
    Zeker van ? Is er met dat Audi Sound System niet een meerkanaals-versterker voorzien ? Trouwens heeft de subwoofer van Pioneer een aansluiting voor zowel een linker als een rechter (achter) luidspreker. Dus denk niet dat dit gaat lukken. Zijn er in de hoedenplank buiten de subwoofer trouwens nog speakers voorzien ? Of iemand die weet waar de bekabeling zit die naar de achterste speakers loopt ? Heb gisteren geprobeerd om de MMI te demonteren maar dat is niet gelukt. Alles was eruit behalve de unit, die zat potvast. En een beetje schrik om iets stuk te maken heb ik alles maar terug gemonteerd...
    Je MMI unit is je versterker.....er is geen losse versterker meer bij de 3G modellen, enkel als je B&O hebt.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Je MMI unit is je versterker.....er is geen losse versterker meer bij de 3G modellen, enkel als je B&O hebt.
    OK duidelijk, toch zal ik die op beide achterste speakers moeten aansluiten.
    Dus als iemand weet waar die bekabeling loopt ben ik een serieuze stap vooruit.

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kimsamsara Bekijk Berichten
    OK duidelijk, toch zal ik die op beide achterste speakers moeten aansluiten.
    Dus als iemand weet waar die bekabeling loopt ben ik een serieuze stap vooruit.
    Alles loopt volgens mij vanaf achteren vanaf je unit. Maar waarom geen DSP met ingebouwde versterker erin? Dan zijn derest van je speakers ook versterkt en je hebt een subwoofer uitgang als het goed is.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Alles loopt volgens mij vanaf achteren vanaf je unit. Maar waarom geen DSP met ingebouwde versterker erin? Dan zijn derest van je speakers ook versterkt en je hebt een subwoofer uitgang als het goed is.

    met het Audi Sound System heb je reeds een DSP dacht ik.

  11. #10
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kimsamsara Bekijk Berichten
    met het Audi Sound System heb je reeds een DSP dacht ik.
    Nee helaas niet. Heb je een sedan of avant? Er zijn mooie oplossingen voor MMI3G en Audi Sound System.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Nee helaas niet. Heb je een sedan of avant? Er zijn mooie oplossingen voor MMI3G en Audi Sound System.
    Sedan.

  13. #12
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kimsamsara Bekijk Berichten
    Sedan.
    Kijk even op internet, dan vind je van die kant en klare oplossingen speciaal voor de B8.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Heb gisteren de bekabeling voor de luidsprekers aangesloten en de stroomtoevoer rechtstreeks van de batterij.
    Enigste kabel die ik nu nog moet aansluiten is de blauwe gestuurde +. Weet iemand soms waar ik deze van kan afnemen ? Is dus een + draad die achter het contactslot staat.
    Als alles erin zit en aangesloten is zal ik hier wel een foto posten.

  15. #14
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Ik snap het probleem niet helemaal, je hebt toch alleen signaal van je speakers nodig, of dat nu je achter speakers zijn of je subwoofer. Signaal is signaal. En juist lijkt me die van je sub handig omdat je die apart kan instellen ?

    Is de 'blauwe gestuurde + ' toevallig je geschakelde plus voor de versterker ? Heb je een meter ? Heb je uberhaupt iets van 12 volt achter in ? Dan kan je hem meten en pak je hem daar vandaan. Weet niet of die 12v 'sigaretten aansteker' geschakeld is ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    49
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Inbouwen subwoofer Pioneer

    Voor de stuurstroom van de versterker (blauwe draad) heb ik ook gewoon een plus van een speaker (in mijn geval subwoofer) gebruikt. Het heeft maar een heel klein signaaltje nodig.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door bennyb1974; 28-03-17 om 18:22.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Ik snap het probleem niet helemaal, je hebt toch alleen signaal van je speakers nodig, of dat nu je achter speakers zijn of je subwoofer. Signaal is signaal. En juist lijkt me die van je sub handig omdat je die apart kan instellen ?

    Is de 'blauwe gestuurde + ' toevallig je geschakelde plus voor de versterker ? Heb je een meter ? Heb je uberhaupt iets van 12 volt achter in ? Dan kan je hem meten en pak je hem daar vandaan. Weet niet of die 12v 'sigaretten aansteker' geschakeld is ?
    Het betreft dus een subwoofer met ingebouwde versterker. Die versterker heeft voeding nodig en ook een gestuurde + stroomdraad die achter het contact staat zodat de versterker alleen maar werkt als het contact aan staat. De aansluiting van de speakers is met 2 kanalen, links en rechts en dit om de eenvoudige reden dat er twee woofers in de behuizing zitten. De Pioneer subwoofer heeft een afstandsbediening om deze in te stellen. Het is dus niet zo dat het signaal van de originele subwoofer kan gebruikt worden om de Pioneer aan te sluiten of te regelen.
    De 12v stekker is inderdaad geschakeld en daar ga ik de blauwe draad dan ook op aansluiten.

  18. #17
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kimsamsara Bekijk Berichten
    Het betreft dus een subwoofer met ingebouwde versterker. Die versterker heeft voeding nodig en ook een gestuurde + stroomdraad die achter het contact staat zodat de versterker alleen maar werkt als het contact aan staat. De aansluiting van de speakers is met 2 kanalen, links en rechts en dit om de eenvoudige reden dat er twee woofers in de behuizing zitten. De Pioneer subwoofer heeft een afstandsbediening om deze in te stellen. Het is dus niet zo dat het signaal van de originele subwoofer kan gebruikt worden om de Pioneer aan te sluiten of te regelen.
    De 12v stekker is inderdaad geschakeld en daar ga ik de blauwe draad dan ook op aansluiten.
    Zou niet weten waarom niet. In principe als je zoals je dacht een DSP zou hebben stuur je nu kickbass naar die pioneer 'sub'woofer toch ? Trouwens een echt subwoofer kanaal is gewoon mono dus ik vind het sowieso vreemd dat je 2 kanalen (4 draden) nodig zou hebben voor een subwoofer signaal ?

    Dat die versteker voeding nodig heeft snap ik ook , en dat ie ene geschakelde plus nodig heeft snap ik ook helemaal. Snap alleen niet helemaal dat je niks van me aan neemt terwijl je toch dezelfde dingen vraagt :-) heb nogal wat ingebouwd maar ok, het komt vast goed. Geniet van je nieuwe sound !
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Zou niet weten waarom niet. In principe als je zoals je dacht een DSP zou hebben stuur je nu kickbass naar die pioneer 'sub'woofer toch ? Trouwens een echt subwoofer kanaal is gewoon mono dus ik vind het sowieso vreemd dat je 2 kanalen (4 draden) nodig zou hebben voor een subwoofer signaal ?

    Dat die versteker voeding nodig heeft snap ik ook , en dat ie ene geschakelde plus nodig heeft snap ik ook helemaal. Snap alleen niet helemaal dat je niks van me aan neemt terwijl je toch dezelfde dingen vraagt :-) heb nogal wat ingebouwd maar ok, het komt vast goed. Geniet van je nieuwe sound !
    Je snapt niet helemaal wat die sub doet denk ik. Die wordt gestuurd met het signaal van de achterste luidsprekers. Met een aansluiting voor elk kanaal. (L+R)
    In de sub zit een crossover in en zo filtert die de hoge tonen eruit. In de behuizing zitten TWEE subwoofers. En daarom heeft elke subwoofer een aparte aansluiting nodig.
    Check eens even de link in mijn eerste post dan begrijp je het misschien beter.
    Enfin, ik heb hem aangesloten zoals in de handleiding staat, het was enkel op zoek gaan naar de bekabeling in de Audi. Heb deze gevonden aan de stekker die in de koffer aan de unit zit. Stroom rechtstreeks op de accu in de koffer en blauwe draad aan de 12v aansluiting in de middenconsole.
    Laatst gewijzigd door Kimsamsara; 28-03-17 om 21:54.

  20. #19
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Grappig, je begrijpt niet wat ik bedoel. Maakt voor de rest niet uit , google kan je vriend zijn.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    57
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouwen subwoofer Pioneer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Grappig, je begrijpt niet wat ik bedoel. Maakt voor de rest niet uit , google kan je vriend zijn.
    Grappig, ik snap wel wat je bedoelt maar dat kan NIET bij dit type subwoofer. Maar geen probleem, je kan niet alles weten.
    Toch bedankt voor het meedenken ! :-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •