Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Welke speakers zitten standaard in audi cabrio?

  1. #1

    Standaard Welke speakers zitten standaard in audi cabrio?

    Hallo,

    Naar aanleiding van verhaal van Steven wil ik voorzichtig aan eens beginnen met het vervangen van mijn audio-hardware.

    Zojuist heb ik een deksel van een van mijn frontspeakers gelicht om even te kijken wat voor speakers er eigenlijk inzitten. Na het losschroeven kwam ik uit op de volgende informatie:

    Nokia, 4 Ohm, 40966
    49104 10238/03
    443 035 411-C

    Kan iemand mij hier verder mee helpen? Ik heb gegoogled, maar kan hier weinig zinnnigs over terugvinden.

    Ik zou graag het vermogen van deze speakers willen weten.

    Ik ga er ook van uit dat achterin ook de standaard speakers zitten, echter het dekseltje kreeg ik er niet af en was bang om de boel te slopen. Iemand enig idee hoe ik de achterspeakers gedemonteerd krijg en welke er standaarrd inzitten.

    Alvast bedankt voor de hulp

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Achterin zitten ook Nokia's. Een grotere maat en ze zitten in een speciale bajonet-sluiting in die stalen plaat.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Achter zit het dekseltje vast aan de zijbekleding.

    In Elsawin staat:

    Luidsprekers achter uit- en inbouwen

    Uitbouwen

    Middelste deel van de zijbekleding aan de bovenrand uit de achterste zijbekleding wippen en verwijderen. (zie bijlage)



    Wat er origineel in hoort te zitten kan ik nergens vinden.

    mvg,

    Sander
    [img][/img]
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A4 Avant TDI 110pk
    Cabrio '97 2.6 V6

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Achterin zitten ook Nokia's. Een grotere maat en ze zitten in een speciale bajonet-sluiting in die stalen plaat.
    Dankjewel voor het snelle antwoord. Heb jij enig idee wat het vermogen van de standaard speakers is? Mag ik aannemen dat hetgeen jij vernoemd in je post mbt sub in skiluik een heeeel stuk beter klinkt?
    Op weg van A naar Betere audio

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sadelo
    Hoi,


    In Elsawin staat....


    [img][/img]
    Super dankjewel, erg duidelijk.

    Trouwens, wat is Elsawin? Dat wil ik ook!
    Op weg van A naar Betere audio


  6. #6

    Standaard

    vermogen zal rond de 10 watt zijn aangezien ze bedoeld zijn om met een standaard radio te spelen van 1994.
    wat zijn precies je wensen?

  7. #7

    Standaard

    Mijn wens is om net zoiets te maken wat Steven heeft beschreven in een andere post; hetgeen met een sub in het skiluik. Alleen weet ik dan niet zeker of ik deze speakers ook moet vervangen, of het veel scheelt in kwaliteit.

    Optie 1: sub en versterker
    Optie 2: sub en versterker en 4 nieuwe speakers....
    Op weg van A naar Betere audio

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    optie 2 is zowiezo de betere optie, maar mag ik een 3e optie toevoegen?
    4 kanaals versterker, 2 kanalen voor een compo voorin en de andere 2 bruggen voor een subje achter de skiluik.
    voor de compo zou ik wat moeite doen of deze deurpanelen aanschaffen:

    de moeite zou dan zijn om een 16 cm compo voorin te steken.
    wil je alsnog achterin speakers neem dan dezelfde als voorin dan kun je de coax versie nemen en die op de radio laten spelen.
    ik zal ook even onderbouwen waarom ik deze advisering doe:
    1: de 10 cm gaan niet laag genoeg om voorin een goed geluid te krijgen, wat je hiermee gaat krijgen is geplok voorin en gebon achterin en het dus heel duidelijk is dat de sub achterin staat te spelen.
    of je moet het zodanig afstellen dat het wel goed klinkt maar dan weet je niet meer dat je een sub hebt.
    2: voorgaande legt ook al uit waarom je achterin geen versterker nodig hebt en je gewoon op de radio kan laten spelen (zelf zou ik achterin helemaal niks laten spelen behalve de sub, spaart je weer budget voor de compo)
    mocht je nog vragen hebben, ik werk bij een audio zaak dus stel maar raak.

  10. #9

    Standaard

    Vragen? tuurlijk!

    1: Wat is een compo?
    2: wat is een coax versie?
    3: waar kun je zulke deurpanelen kopen en wat kost dat ongeveer? (ik neem aan dat het alleen om het onderste gedeelte gaat?
    4: Waarom zou ik bijv. niet een 2.1 versterker kunnen kopen? Of bestaat zoiets niet?

    Ik vraag maar raak hoor, heb weinig verstand van audio.

    grt.

    Olaf
    Op weg van A naar Betere audio

  11. #10

    Standaard

    met vragen leer je weer wat, ik leer ook elke dag weer wat bij.
    1: een compo is een luidspreker setje wat uit meerdere componenten bestaat, meestal 2 weg soms 3 weg.
    dus een tweeter voor hoog in het dashboard of de a stijl en een mid/laag voor in de deur en een scheidings filter die de frequenties regelt voor bijde speakers.
    2: een coax versie betekend dat de tweeter en soms ook mid op dezelfde as zitten als de mid/bas dus alles in 1.
    3: http://www.pmmodifiche.it/ hierop staan ook de prijzen, die je hier ongeveer aan kunt houden.
    de betere audiozaak kan die bestellen, ik weet niet of ik het bedrijf mag noemen waar ik werk, maar anders pm me daar maar over.
    het gaat inderdaad alleen om het onderste gedeelte en soms staat er een opmerking bij dat je electrische ramen moet hebben bijvoorbeeld.
    4: 2.1 bestaat inderdaad niet of wordt niet zo aangeduid.
    er zijn wel 3 kanaals versterkers zoals de dls A5 of de audison lrx maar die zijn erg prijzig tov een normale 4 kanaals.

  12. #11

    Standaard

    Eens kijken of ik het begrijp:

    Bij een compo zou ik dus de tweeter op de plek waar nu mijn voorspeakers zitten kunnen doen en dan zo'n paneel vervangen en daar de mid/lage speakers instoppen.
    Een sub kan ik dan in het skiluik stoppen en dit alles via de 4 kanaalsversterker aansturen.
    Voor evt. speakers achterin stel jij voor een coax, wat zoals ik het begrijp een 2 in 2 speaker is, deze zouden in de deur passen?
    Die Italiaanse site, daar staat volgens mij €181,- zou dat per set zijn?

    Wat zou jij voorstellen voor de compo's, de versterker, de hoax en de sub.

    Ik wil en beetje redelijke kwaliteit maar niet voor duizenden euro's. Is iets mogelijk tussen de 500 en 1000 euro?

    Trouwens ik zag ergens iets van het merk Boschman.... dat zal wel niet veel zijn he?

    grt.

    Olaf
    Op weg van A naar Betere audio

  13. #12

    Standaard

    eerste gedeelte klopt
    tweede gedeelte, ik neem aan dat je achterzijpanelen bedoeld ipv achterdeuren in een cabrio? klopt het ook
    de prijzen zijn per set
    boschmann heeft goede spullen en minder goede spullen, wij hebben wel wat ervaring met boschmann maar zouden je toch iets anders aan willen raden.
    je budget is ruim voldoende en in eerste instantie niet noodzakelijk om een goede kwaliteit te krijgen alhoewel een en ander afhankelijk is van je sub en wensen.
    had je al een sub uitgezocht? zo ja welke precies?
    mocht je 1 uitgezocht hebben dan zou daar de versterker op afgesteld moeten worden en in mindere mate ook de compo.
    neem in je begroting ook de kabels mee en de deuren dempen
    kabels komen je op een 100 euro ongeveer en de deuren dempen op een 15 a 20matjes die een 2.50 per stuk kosten.

  14. #13
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.387
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ovdeijk
    Dankjewel voor het snelle antwoord. Heb jij enig idee wat het vermogen van de standaard speakers is? Mag ik aannemen dat hetgeen jij vernoemd in je post mbt sub in skiluik een heeeel stuk beter klinkt?
    Geen idee wat voor vermogen want één speaker had een gescheurde conus dus ik heb alles direct vervangen door huis-tuin-en-keuken Pioneer E-Motion speakers.
    Dat stalen frame heb ik vervangen door een plaat MDF omdat normale speakers daar makkelijker in te schroeven zijn.

    Dit icm. die Sub in de skizaktunnel en een propere versterker zorgt voor een heel aangenaam geluid. Niet keihard maar wel warm en loepzuiver.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  15. #14

    Standaard

    @dubber

    Ik heb je een poosje terug een PB gestuurd... wil je even contact met me opnemen?
    Op weg van A naar Betere audio

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ovdeijk
    @dubber

    Ik heb je een poosje terug een PB gestuurd... wil je even contact met me opnemen?
    geen pm mogen ontvangen
    mail me maar even op
    kww76 at planet punt en ell.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •