Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 55

Onderwerp: Rns-e updaten

  1. #21

    Standaard

    ik heb geupdate met 2008 dvd. Nu doet-ie alles in NL, heel mooi, maar bij het uitschakelen blijven de Bose luidsprekers aan (ik hoor een zacht gezoem) en trekt daardoor de accu leeg. Het gaat om een a4 cabrio van september 2004 met origineel RNS-E. Software was versie 2004, nu dus 2008.
    Iemand wel eens meegemaakt?
    Laatst gewijzigd door daaldijk; 29-01-09 om 18:29.

  2. #22
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik kan me moeilijk voorstellen dat de navi-update invloed heeft op de werking van de rest van de unit. Storingen al uitgelezen?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAUDI Bekijk Berichten
    Remy: Klopt de 8PO versie 919 884 AJ is de allerlaatste en deze is tevens, als ik goed ben ingelicht geschikt voor de Seat Exeo er schijnt alleen een stukje extra software op te zitten waardoor de Exeo de dvd ook kan lezen voor de rest is het exact hetzelfde als de AD versie.
    Dit heeft imho weinig met de Exeo te maken.. De AJ versie heeft de nieuwe POI symbolen, welke met de oude versie niet werkten. Op mijn RNS-E 2010 had ik eerst geen POI symbolen (de oude worden niet ondersteund) nu met de nieuwe AJ versie heb ik alle (hi-res) symbolen. Leuk detail is dat bijvoorbeeld benzine pompen met hun eigen logo worden aangeduid (Shell logo, BP logo, etc)..

    Voor de Seat zal er een andere schijf zijn, anders krijgen de Seat rijders Audi logo's op de plek van hun dealer te zien. De hardware van de Seat is trouwens compleet identiek aan de 2010 Audi versie, in de Audi versie is het Seat logo via vagcom gewoon aan te zetten..

  4. #24

    Post

    Sjaaky: je zal best gelijk hebben ik neem het zomaar aan van je. Mogelijk dat ik het verkeerd begrepen heb. Dus als ik het goed begrijp is de AJ versie niet geschikt voor RNS-E t/m 2009 ivm de vernieuwe symbolen op de POI maar alleen vanaf model 2010.toch?
    Laatst gewijzigd door BRAUDI; 20-10-09 om 09:20.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Ik weet niet zeker of de AJ versie werkt in de oudere versies, ik denk het wel, bron: http://audiforum.us/rns-e/12603-vide...html#post76779

    Lijkt mij logisch dat de AJ versie met alle hardware werkt; lijkt me niet echt rendabel, handig, om als Audi zijnde 2 DVD versies voor een systeem wat hetzelfde naam draagt in omloop te brengen.


  6. #26
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAUDI Bekijk Berichten
    Sjaaky: je zal best gelijk hebben ik neem het zomaar aan van je. Mogelijk dat ik het verkeerd begrepen heb. Dus als ik het goed begrijp is de AJ versie niet geschikt voor RNS-E t/m 2009 ivm de vernieuwe symbolen op de POI maar alleen vanaf model 2010.toch?
    AJ versie werkt gewoon op alle RNS-E systemen

    Remy

  7. #27

    Standaard

    Mooi!
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    75
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Rns-e updaten

    wat is de meest recente navigatie dvd en firmware.
    wordt duizelig van al het zoeken l0l
    Laatst gewijzigd door hudeck; 14-04-10 om 09:54.

  10. #29
    Remy B.
    Guest

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hudeck Bekijk Berichten
    wat is de meest recente navigatie dvd en firmware.
    wordt duizelig van al het zoeken l0l
    2010 versie 8P0 919 884 AN
    software update 0650
    software update 0150 voor het 2010 systeem

    Remy

  11. #30
    Pascallie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Leeftijd
    56
    Posts
    136
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Is er iemand Regio Roosendaal / Breda die een 2008 dvd heeft voor me, om te updaten?
    groet Pascal
    als ik een ster op de motor kap wil , neem ik wel een taxi!

  12. #31

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Heb ook pas west en oost-europa gekocht, maar oost werkt wel maar west niet ??
    firmware 0650 en RNS-e van 2005 ??

  13. #32
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whiteman Bekijk Berichten
    Heb ook pas west en oost-europa gekocht, maar oost werkt wel maar west niet ??
    firmware 0650 en RNS-e van 2005 ??
    je laser aan het versleiten !!!

    is het toevallig een kopie die je hebt gekocht

  14. #33

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi drivertje Bekijk Berichten
    je laser aan het versleiten !!!

    is het toevallig een kopie die je hebt gekocht
    Verslijt de laser (veel) sneller door een kopie-DVD?
    Verder nog twee vraagjes:
    - Bij DVD's van 2012, is de firmware versie nog steeds 0650?
    - Zijn er problemen te verwachten of risico's als er een DVD gebruikt wordt die gebrand is dmv een ISO van een officiële DVD via http://gpsunderground.com/forum/audi...-e-2012-a.html? Ik bedoel: kan er schade aan de DVD lezer (van mijn RNS-E systeem) toegebracht worden? Of bijv. dat er eerst een update uitgevoerd wordt als ik die DVD erin steek en dan later de werking (van de navigatiefunctie en evt zelfs andere functies van het RNS-E systeem) niet meer goed is? Bijv. dat die gebrande DVD niet (goed) werkt en/of ook een oude originele (niet-gebrande) DVD niet meer omdat de firmware geupdated is. Zijn er nog andere problematische scenario's mogelijk?

  15. #34
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Rns-e updaten

    dat de laser stuk gaat van een kopie is onzin
    de laser van de RNS-E is nou eenmaal niet van zo'n heel denderende kwaliteit
    deze gaat er ook aan met een originele DVD

  16. #35

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi drivertje Bekijk Berichten
    dat de laser stuk gaat van een kopie is onzin
    de laser van de RNS-E is nou eenmaal niet van zo'n heel denderende kwaliteit
    deze gaat er ook aan met een originele DVD
    Ik heb me niet goed uitgedrukt, ik bedoel dat door een DVD-kopie de laser meer moet werken (data op de DVD zijn gebrand en niet geperst dus DVD verslijt sneller en de laser moet meer 'moeite' doen (data correctie) om nog de data goed te kunnen lezen) en dus sneller zal of kan verslijten.

    Weet je of ik (ook) problemen kan krijgen ivm de firmware?
    Of is de firmware nog steeds 0650 en zal er dus geen update gedaan worden met die gebrande DVD van 2012?
    Mijn huidige originele DVD is van 2008 dus ik wil dat die nog altijd bruikbaar blijft nadat die gebrande DVD evt iets zou veranderd hebben aan de firmware.
    Laatst gewijzigd door anavrin; 12-09-12 om 11:19.

  17. #36
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Rns-e updaten

    firmware is nog steeds 0650 voor de gewone RNS-E
    er verandert niets voor je

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Door gebrande DVD gaat je lazer wel kapot, gedrukte dvd`s zijn bijna 2x zo zwaar en 1.5x zo dik, de gebrande dvd`s hebben teveel speling.

    Ik heb 2012 West europa zelf gebrand (ja verbatim DVD+R DL op 2.4x), mijn systeem geupdate en snel de 2005 e (origineel) erin gestopt.

  19. #38
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Voornaamste reden voor het overlijden van lasers is oververhitting. Gebrande schijven laten zich minder makkelijk lezen en dat levert een grotere belasting voor de laser op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Met de gebrandde dvd hoorde ik letterlijk de lazer zoeken en soms overslaan, hierdoor hikte het menu...

    Ik ben zelf een ITer en heb het dus niet zo nauw met legaal-illegaal maar in dit geval doe je er verstandig aan originele dvd`s te gebruiken.

  21. #40

    Standaard Re: Rns-e updaten

    Ik gebruik in feite in minder dan de helft van de ritten de navigatiefunctie
    Dus is het waarschijnlijk niet zo stom om de DVD (zelfs de originele) bijv. in het handschoenkastje te laten en enkel te gebruiken indien nodig?
    Dit om de laser zoveel mogelijk te ontzien.

    En stel dat ik soms onverwachts snel moet kunnen navigeren.
    Werkt de navigatie dan snel nadat ik de DVD erin gestoken heb?
    Of duurt het een tijdje eer alles in het menu (bijv. adres uit het adresboek) zichtbaar en selecteerbaar is?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •