Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Navi Plus aansluiten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Navi Plus aansluiten

    He Allemaal,

    Ik heb eindelijk mijn Navi Plus binnen!

    Ik heb hem zojuist even aangesloten en het beelscherm werkt goed.

    Daarna vraagt hij om een 4 cijferige code, deze zit gewoon in mijn boekje en deze heb ik ingevuld.

    Vervolgens op OK geselecteerd, dan duurt het 2 of 3 seconden en krijg ik de volgende melding:

    SAFE-PIN nicht angeslossen

    Ik dus kijken op de navigatie naar het schema en het SAFE-draadje opgezocht, is een witte die in de onderste connector zit. Dit draadje zit gewoon goed in de connector, de pin op de navi zelf is ook gewoon goed.

    Heeft er iemand ervaring hiermee? Het gaat om een A8 van 1995 dus navigatie was hierop niet standard geloof ik, maar dit zou ik toch gewoon moeten kunnen aansluiten? :oops:

    Ik heb mensen met een Golf 1 of een Golf 2 met Navi Plus gezien dus dan moet het toch ook gewoon in de A8 kunnen? Wat doe ik fout? :-|
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Na lang zoeken heb ik op een forum gelezen dat die SAFE-pin niets meer is dan een draadje waar een 12V continu spanning op moet staan.

    Oftewel: Door deze 12V continu spanning weet de navigatie of het apparaat van de stroom af is gehaald of niet. Gaat de 12V continu eraf (accu eraf of het apparaat is uitgebouwd), dan vraagt de navigatie unit opnieuw om de code.

    Blijkbaar heeft de navigatie unit de 12V continu draad nodig om de ingevoerde code te "verwerken".

    Ik dacht te moeilijk, ik dacht dat de ingevoerde code ergens opgeslagen wordt via die SAFE wire, maarja SAFE stond dus in dit geval voor "beveiliging/veiligheid" (tja duits he :P)

    Zijn er nog mensen die dit kunnen bevestigen?

    Ik ga morgen even met de multimeter testen of er op dit moment al een 12V continu stroom op de draad staat.
    Als dit niet het geval is moet ik maar even van de sigarettenaansteker deze stroom vandaan halen.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  3. #3

    Standaard

    Misschien kan dit je helpen.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Dankje desmett, maar helaas had ik die site al helemaal uitgezocht

    Ik ben zojuist even met de multimeter wezen kijken in de auto en het blijkt dat er 0V op de SAFE draad staat, dit zou dus gewoon 12V moeten zijn... continu...

    Na het inschakelen van het contact stond er 0.01V op.

    Ik ga dit draadje even doorlussen naar de 12V continu draad op de sigaretten aansteker, als het goed is is het probleem dan opgelost.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Navi Plus aansluiten

    Waar heb je toentertijd de navi plus besteld? Is het uiteindelijk allemaal gelukt om het werkend te krijgen?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •