Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: MMI 3G koppelen met iPhone 5 - eindeloos laden

  1. #1
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard MMI 3G koppelen met iPhone 5 - eindeloos laden

    Goedemorgen all,

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb al van alles gedaan om mijn probleem zelf op te lossen maar ik kom er niet meer uit.
    Op het internet kan ik veel vinden over dit probleem maar niet specifiek mijn probleem.
    Het is mij tot dusver niet gelukt om mijn iPhone 5 te verbinden met mijn MMI 3G, niet via de MMI kabel + 30pins verloop (apple origineel) en nu ook niet via de Tune2Air ontvanger. Ik begin me te irriteren aan het MMI systeem.

    Het probleem met de MMI kabel + verloop 30pins > lightning adapter was dat ik in de bron devices wel mijn iphone 5 zag maar zodra ik deze opende blijft de MMI eindeloos laden, er gebeurd vervolgens helemaal niks. Mijn iphone draait de laatste IOS, ik heb het probleem echter ook met mijn vriendin haar iphone 4 die zonder die lightning adapter werkt, het is mij tot dusver niet gelukt om een iphone te koppelen aan de MMI.

    Vorige week heb ik dan een Tune2Air WMA1000 bluetooth ontvanger gekocht.
    Het connecten van de Tune2Air was vrij eenvoudig, ik kreeg verbinding via mijn iPhone en de Tune2Air werd als bluetooth device toegevoegd, helaas kon ik in 'Media' mijn iPhone niet terug vinden. Als ik media op de iphone 5 afspeel terwijl ik geconnect ben met de tune2air is de iphone gemute, de telefoon heeft dus blijkbaar wel het idee dat hij media naar de tune2air streamt maar ik hoor niks uit de speakers.

    Ik heb een 4F0051510K kabeltje, dat is 1 met zo'n blauwe rand er om.

    Mijn plan is om even langs de dealer te gaan en een vervangende kabel te vragen om te testen.
    Als dit het niet is dan houdt het wel op voor mij, ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben of misschien het probleem herkennen?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Groet,
    RS6C6 (nog steeds super tevreden over de auto, dit is echter wel behoorlijk vervelend aan die MMI).

  2. #2
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: MMI 3G koppelen met iPhone 5 - eindeloos laden

    Een update van mijn kant, ondertussen is het probleem opgelost
    Super gelukkig, eindelijk hoef ik me niet langer te irriteren.

    Ben vandaag bij een aantal dealers geweest om dit probleem onder de aandacht te brengen, niemand wist mij verder te helpen, ook een nieuwe AMI kabel was niet de oplossing.
    Uiteindelijk thuis nog eens goed nagedacht, opeens schoot me iets te binnen, tijdens het laden van de iphone media zoekt de MMI natuurlijk naar muziek, mijn bedoeling is dan wel om Spotify te streamen maar misschien heeft de MMI wel media nodig om initieel zijn ding te kunnen doen....
    Snel naar binnen, iPhone aan laptop hangen, snel iTunes installeren, even 1 muziek bestandje er op zetten, snel terug naar de auto (de 100e keer in en uitstappen) en ja! Er word media gevonden op mijn iPhone, snel de bluetooth Tune2Air koppelen, en Yess!!!

    Het lijkt achteraf simpel, natuurlijk moet de iPhone media bevatten maar waarom geeft de MMI niet gewoon aan dat er geen media op de iPhone staat na 2 minuten zoeken bijv.
    Anyway, probleem opgelost...

  3. #3

    Standaard Re: MMI 3G koppelen met iPhone 5 - eindeloos laden

    Wat ben ik blij met jou update.

    Precies hetzelfde probleem en nu mooie sound over de b&o.

    als een kind zo blij!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: MMI 3G koppelen met iPhone 5 - eindeloos laden

    goedenavond!,

    Even een andere vraag mbt een MMI3G icm tune2air.....
    Als ik mijn iphone 6 koppel aan de MMI voor bluetooth bellen en als bluetooth verbinding connect met de tune2air heb ik een conflict!
    De muziek die ik dan afspeel hapert/stottert dan! zeer irritant!
    Ik ben erachter gekomen dat het te maken heeft met een dubbele bluetooth verbinding. Als ik de BT met MMI eruit gooi en alleen tune2air hou hoor ik dus alles perfect
    hebben jullie hier ook last van?!

    alvast bedankt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •